2008-08-28, 23:43
Medlem
Sick_my_ducks avatar
De mistänkte det för tio år sedan men gjorde ingen utredning. Jag har haft vissa perioder då jag druckigt för mycket och jag har ätit benzo av olika slag pga. Panikångest.... den som inte drabbats av sådan vet inte hur känns.

I alla fall. Jag vet ju att det finns mediciner med få biverkningar som fungerar till exempel concerta, men med min bakgrund kan jag bara få Strattera. En medicin som gör en sjuk på riktigt.

Har man inte rätt till rätt vård här i Sverige?
Citera
2008-08-29, 03:16
Medlem
Sick_my_ducks avatar
svarar mig själv. självmedicinering
Citera
2008-08-29, 08:16
Medlem
Mondobabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sick_my_duck
De mistänkte det för tio år sedan men gjorde ingen utredning. Jag har haft vissa perioder då jag druckigt för mycket och jag har ätit benzo av olika slag pga. Panikångest.... den som inte drabbats av sådan vet inte hur känns.

I alla fall. Jag vet ju att det finns mediciner med få biverkningar som fungerar till exempel concerta, men med min bakgrund kan jag bara få Strattera. En medicin som gör en sjuk på riktigt.

Har man inte rätt till rätt vård här i Sverige?

När fick du diagnosen?
Och varför vill inte läkaren i så fall ge dig concerta?
Citera
2008-09-06, 17:08
Medlem
Sick_my_ducks avatar
En dryg vecka sedan

Drack en hel del alkohol och de började prata om missbruksgener så jag "kommer inte på tal" när det gäller metylfenidat och liknande.

Kanske ska tillägga att jag aldrig pundat på droger och att jag har ett relativt högavlönat jobb och vad jag själv tror en "bra" social status....

Nu har jag åtminstone beställt concerta via en internetdoktor i belgien, dyrt som satan och det är en tärning emellan att få sakerna hem till dörren.... Om det fungerar så kanske jag ligger på att få skiten utskrivet.

Strattera är ett rävgift. Jag fick alla biverkningar som står i fass efter bara ett par dagars medicinering..... det var en jättesnäll medicin sa farbror doktorn. Efter jag kissat blod var jag beredd att ifrågasätta....typ allt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in