2008-08-28, 22:32
Medlem
Lakebeachs avatar
Jag undrar om det r mjligt att f till det s bra att nr man hller muspekaren ver en cell med text s dyker en liten bild upp?
Meningen r att jag gr en filmlista och skulle vilja att en mindre version av postern dyker upp nr jag hller ver pekaren.

Ngon som vet om det gr att lsa? Jag vet att man kan lnka till ntet dr det finns posters men jag r mer intresserad av att anvnda mina 3000 posters som finns p datorn. Ngon som har lsningen?
Citera
2008-08-29, 19:15
Medlem
macka-prs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lakebeach
Jag undrar om det r mjligt att f till det s bra att nr man hller muspekaren ver en cell med text s dyker en liten bild upp?
Meningen r att jag gr en filmlista och skulle vilja att en mindre version av postern dyker upp nr jag hller ver pekaren.

Ngon som vet om det gr att lsa? Jag vet att man kan lnka till ntet dr det finns posters men jag r mer intresserad av att anvnda mina 3000 posters som finns p datorn. Ngon som har lsningen?

Visst har jag lsningen! Min instruktion gller Excel 2003, men det br fungera ven i andra versioner av Excel:
Hgerklicka p en cell och vlj alternativet Infoga kommentar.
Radera all text i kommentarrutan.
Hgerklicka p kommentarrutans kant (markren br se ut som ett kors) och vlj alternativet Formatera kommentar.
Ta fram fliken Frger och linjer.
I dialogdelen Fyllning vljer du Fyllningseffekter...frn Frg-menyn.
I dialogen som ppnas tar du fram fliken Bildobjekt och vljer din bild via knappen Vlj bild.
Klicka OK tills bda dialogerna r stngda.

Nu kan du justera kommentarrutans position och storlek som det passar dig!

Hoppas det funkar!

Edit: Om kommentarrutan vill gmma sig nr du vill fipppla in bilden s hgerklickar du p cellen och vljer Visa/dlj kommentar.
Senast redigerad av macka-pr 2008-08-29 kl. 19:21.
Citera
2008-08-29, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av macka-pär
Visst har jag lsningen! Min instruktion gller Excel 2003, men det br fungera ven i andra versioner av Excel:
Hgerklicka p kommentarrutans kant (markren br se ut som ett kors) och vlj alternativet Formatera kommentar.
I dialogen som ppnas tar du fram fliken Bildobjekt och vljer din bild via knappen Vlj bild.

Hoppas det funkar!

Edit: Om kommentarrutan vill gmma sig nr du vill fipppla in bilden s hgerklickar du p cellen och vljer Visa/dlj kommentar.
Verkar skitkul att gra 3000 gnger. Tyvrr har jag inte heller ngon annan lsning...
Citera
2008-08-30, 10:36
Medlem
macka-prs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onebigmob
Verkar skitkul att gra 3000 gnger. Tyvrr har jag inte heller ngon annan lsning...

Att lgga in en bild i en kommentarsruta tar max 30 sekunder. Hur lng tid tar det att mata in alla fakta fr en film? Antar att det tar lngre tid...

En sak r sker; att katalogisera tusentals filmer (p ett bra stt) tar tid! Men det r kul!
Citera
2008-08-31, 20:18
Medlem
Lakebeachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av macka-pär

Hoppas det funkar!

Underbart! Tack som tusan. Nu har jag ntterna rddade igen.
Och ja visst tar det sin tid men det r ju det som r grejen med att hlla p med en lista.
Citera
2008-08-31, 20:42
Medlem
Lakebeachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lakebeach
Underbart! Tack som tusan. Nu har jag ntterna rddade igen.
Och ja visst tar det sin tid men det r ju det som r grejen med att hlla p med en lista.

En frga till, jag lgger som jag skrivit in posters och vill ha samma storlek inne i dokumentet p dem alla. Finns det nnstans dr man kan stlla in det hr s man slipper hlla p och ndra sjlv?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in