• 3
  • 4
2008-09-02, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Da Bear
Jag vill påstå att 940 kräver mindre skötsel än motsvarande 850 för att hålla sig, ser många fler sönderrostade 850 än 940. Varför det är så vet jag inte. Tunnare plåt i 850 kanske?

Jag har sett rostiga 850 men då handlar det om bakluckan och hundbenet. I överlag är inte 850 ngn rostbenägen bil.

940 däremot har jag sett de som rostat på skärmar och dörrar.

Problemet med 850 är ju framvagnen som bokstavligen käkas upp.. styrleder, länkarmar, styrstag, krängningshämmare. Nu är jag inte ngn som ens kan tänka mig köra Volvo, men får jag välja så tar jag hellre en 850 framför 940.
Citera
2008-09-02, 17:24
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lars Vinterdäck
Tänk såhär! (Gäller vinterkörning mestadels)

850n ligger mer åt det praktiska hållet men går att leka med om man vill.

940n ligger mer åt det lekfulla håller men funkar helt klart som en praktisk bil.

Det du behöver göra är att bestämma vad du vill kompromissa med.

Men vad är ni för folk. "leka" med en bil. Är ni nyss fyllda 14 eller? Sladda runt måste va bland det mest omogna bondraggarWTbeteendet som finns.

Citat:
Ursprungligen postat av Lord-Lancelot
Det stämmer väl ändå inte. 70-talets Volvos var riktiga rosthinkar. Galv började dom väl med 1986 nån gång?
1988. Sen dess tycker jag volvos rostar väldigt väldigt lite. 70talarna rostade ju nåt så in i helvete.

Citat:
Ursprungligen postat av RoTe
. Sedan låter ju volvofemman otroligt skönt med rätt avgassystem.
Citera
2008-09-03, 16:33
Medlem
Lars Vinterdäcks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
Men vad är ni för folk. "leka" med en bil. Är ni nyss fyllda 14 eller? Sladda runt måste va bland det mest omogna bondraggarWTbeteendet som finns.

Vad jag vet så kör man oftast inte bil när man är 14. Menar du på allvar att du aldrig har använt bakhjulsdriften till att ha lite roligt? Måste isåfall säga att du är en grymt tråkigt människa.
Citera
2008-09-03, 16:44
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lars Vinterdäck
Vad jag vet så kör man oftast inte bil när man är 14. Menar du på allvar att du aldrig har använt bakhjulsdriften till att ha lite roligt? Måste isåfall säga att du är en grymt tråkigt människa.
Tycker inte det är speciellt roligt när bilen släpper och man riskerar att åka in i något eller av vägen.

Nej men ja har fått ställ av misstag så att säga och parerar det utan problem.

Tycker det är enormt omoget att framkalla sånt bara.

Förövrigt, drar sånt beteende ner ryktet hos Volvo. Finniga skitungar som kör runt med 3" system och sladdar. Usch.

Original och finåkning ska det va!
Citera
2008-09-03, 18:45
Medlem
Har bara åkt i dessa bilar , men ägt ngra 740is , och på den grunden skulle
jag välja 850 alla dagar. 940 är ju i stort sätt en face lifftad 740,medans 850 bygger på nyare teknik. Visst den driver på framhjulen , men jag är ändå säker på att den är snabbare än en 940 i alla intervall. Sen om man ser till
soppa förbrukning , utseende , komfort , så lär den knappast vara sämre än en 940.
Citera
2008-09-03, 19:48
Medlem
bogarleffes avatar
Citat:

Du får förstå att alla inte har samma intressen som du. Jag kan också tillägga att du nog tillhör en minoritet som höjer gammelvolvos till skyarna som "lyxbil", komfortåk etc. Dessutom tycker du att en volvo från mitten av 90-talet räknas som en ny bil.

Prova sladda lite, det är faktiskt kul.
Citera
2008-09-03, 20:07
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bogarleffe
Du får förstå att alla inte har samma intressen som du. Jag kan också tillägga att du nog tillhör en minoritet som höjer gammelvolvos till skyarna som "lyxbil", komfortåk etc. Dessutom tycker du att en volvo från mitten av 90-talet räknas som en ny bil.

Prova sladda lite, det är faktiskt kul.
Inte ny, men nyare

Gammelvolvo är nåt från 50-60 talet.

Kanske är kul, men det finns banor för sånt. Ett jävla tattarbeteende är vad det är.
Citera
2008-09-04, 05:26
Medlem
Citat:
Inte ny, men nyare

Gammelvolvo är nåt från 50-60 talet.

Kanske är kul, men det finns banor för sånt. Ett jävla tattarbeteende är vad det är.

tattarbeteende huvudsaken man inte framkallar fara för någon anan bilist, såå tycker inte jag det gör nått om man trycker på gasen lite extra i en rondell tex..hur jävla kul som helst.
Sen kan man undra vem häver en oväntad sladd bäst, du eller jag.
jag har lyckas häva alla hitills iaf, och då har det släppt i rumpan vid farter av 90 km/h i svängar med is.
skulle vilja se dig ratta dig ur det
Citera
2008-09-04, 13:26
Medlem
viggo418s avatar
om du ser till att du bara ska busa med absolut 940

Komforten men både svårare att skruva med + dyrare reparationer på 850:n
Citera
2008-09-04, 13:59
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuntematon
tattarbeteende huvudsaken man inte framkallar fara för någon anan bilist, såå tycker inte jag det gör nått om man trycker på gasen lite extra i en rondell tex..hur jävla kul som helst.
Sen kan man undra vem häver en oväntad sladd bäst, du eller jag.
jag har lyckas häva alla hitills iaf, och då har det släppt i rumpan vid farter av 90 km/h i svängar med is.
skulle vilja se dig ratta dig ur det

Jo jag har klarat halkkörningen Men frmahjulsdrivet då tyvärr.

Men senast igår släppte det. Det har regnat som ajg vet inte vad här senaste dagarna. Och då tog instinkten över och det hävdes utan problem. Sen kör jagi nte i 90 när det är is på vägen men det är en annan historia
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in