2008-08-28, 21:47
Medlem
Hej allihopa! Jag har problem med de kemiska reaktionerna och har hamnat i ett tillstånd där jag inte vet vad jag egentligen ska göra.

Jag är en flitig medlem på ett annat community där jag har träffat en tjej (både på forumet och utanför) som jag har väldigt bra kontakt med. Vi pratar på msn/mobilen i princip varje dag och vi har väldigt kul ihop. Vi delar i princip samma intressen, som film, musik, spel, tv-serier.. ja nästan allt. Hon är i princip min drömtjej eftersom hon är precis som jag tycker en tjej ska vara. Och om ni tror att detta är en s.k. första-ungdoms-kärleken så är ni ute och cyklar.

Hon är en sådan där person som skriver "du och jag mot världen/ Du och är inte som alla andra, för vi älskar varandra" och liknande saker som gör mig väldigt glad. MEN det jag inte vet är om hon menar det eller inte och jag vågar inte riktigt fråga om det är på riktigt eller på skoj. Som jag ser det, så har vi en tvåvägskommunikation, vi stöttar varandra och diskuterar väldigt mycket, så det är inte att jag är mer intresserad av henne, eller att hon är mer intresserad av mig än vad jag är av henne. Så man kan säga att vi möts på halva vägen var.

Nu tänker ni självklart "Men din dummer, sätt in en stöt för allt verkar vara rosenrött", men tänk om jag lägger in en stöt och sen visar det sig att hon endast är intresserad av att ha mig som vän. Då kommer hon ju inte att se mig längre som en vän, utan som en person som inbillade sig att något kunde ha hänt mellan oss. Så tror det eller ej, men jag testade 118100-tjänsten där man kan fråga vad som helst och man ska tydligen få ett svar.

Så jag sms:ade in min fråga och fick tillbaka att jag skulle lugnt gå fram och förklara min känslor för henne och om jag gjorde det, så skulle vi bli ett vacker par. Så.. nu har jag hamnat i tillståndet där jag inte vet om jag ska tala om för henne hur jag verkligen tycker om henne och se hur hon reagerar, för såvitt jag vet så har hon ingen flirt, utan har lika stor "otur" i kärlek som jag har.

Vad tycker ni jag ska göra?
Citera
2008-08-28, 21:54
Medlem
yeahgrrs avatar
om ni har en sån bra kommunikation som du säger och delar så mycket så är det ingen fara att verkligen säga vad man känner och tycker.... det är inget pinsamt.... var ärlig med henne och ta det därifrån, tror inte hon rådissar dig om känslorna inte är besvarade från hennes sida..... om inte annat så har du en kär vän....
Citera
2008-08-28, 22:03
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Winterfall
Så tror det eller ej, men jag testade 118100-tjänsten där man kan fråga vad som helst och man ska tydligen få ett svar.

Så jag sms:ade in min fråga och fick tillbaka att jag skulle lugnt gå fram och förklara min känslor för henne och om jag gjorde det, så skulle vi bli ett vacker par. ?

Vad tusan är det där för tjänst?
Numret till Telia-oraklet?!

Mitt råd:
Försök bena ut vilka risker du är villig att ta.

Känner du att detta kan vara din perfekta matchning - våga satsa.

Känner du att du under inga omständigheter vill riskera er vänskap, utan föredrar att flukta i hemlighet - avstå. Hoppas på att tiden/turen är på din sida och att du slipper sitta på första parkett när hon träffar någon annan.
Citera
2008-08-28, 22:06
Medlem
Strike-s avatar
Vad skulle göra dig mest lycklig? Att gå fram, reda ut dina känslor och kanske utveckla er relation till det bättre - eller leva i 10 år och till och fundera hur det kunde ha varit?

Det finns tyvärr inga 100%:iga svar i denna fråga och har inte funnits i de tusentals år som människan levt på jorden. Livet är hårt och man är tvungen att satsa för att vinna. Så min åsikt är självklart att du pratar med henne om det!

Lycka till!

EDIT: Lite seg, liknande svar har redan kommit... Dock kan jag tillägga att jag själv är i samma sits. Känns som att jag har min drömtjej (bästa tjej jag någonsin träffat och kvalar lätt in på alla mina "krav") i min närhet men jag är ju en feg jävel... Dessutom försvinner hon bort i en lååång period om några veckor. Jag mår förjävligt nu och jag vet att jag kommer må ännu sämre senare - som tur var finns det sprit som hjälper mig att läka.
Senast redigerad av Strike- 2008-08-28 kl. 22:10.
Citera
2008-08-28, 22:16
Medlem
Nu kommer ni säkerligen peka och skratta åt mig, men som jag känner det (eller säger man ser?!) så är hon en person som jag vill spendera mitt liv med.
Hon är bäst i alla lägen och har de egenskaper (ja.. eller hur man nu uttrycker det) som en partner ska ha.

Och jag måste hålla med om att jag borde satsa på stort och förklara för henne hur läget ligger till, istället för att tiden ska gå och sen ångrar man sig eftersom man inte tog första steget. Men det är här rädslan för att förlora sätts in. Som jag känner det, så vore ett nederlag som om man skulle ligga först i ett långt lopp för att sedan snubbla på mållinjen och ser hur alla springer förbi en.
Citera
2008-08-28, 22:19
Medlem
Citat:
Nu kommer ni säkerligen peka och skratta åt mig, men som jag känner det (eller säger man ser?!) så är hon en person som jag vill spendera mitt liv med.
Hon är bäst i alla lägen och har de egenskaper (ja.. eller hur man nu uttrycker det) som en partner ska ha.

Och jag måste hålla med om att jag borde satsa på stort och förklara för henne hur läget ligger till, istället för att tiden ska gå och sen ångrar man sig eftersom man inte tog första steget. Men det är här rädslan för att förlora sätts in. Som jag känner det, så vore ett nederlag som om man skulle ligga först i ett långt lopp för att sedan snubbla på mållinjen och ser hur alla springer förbi en.

Om du känner att hon är en person som du vill dela resten av ditt liv med tycker jag absolut att du ska säga vad du känner! Som någon sa tidigare kommer du nog ångra dig ganska fett om du är säger något åt henne.

Dessutom tror jag inte att hon kommer ta avstånd från dig om det skulle visa sig att hon inte har samma känslor för dig.
Citera
2008-08-28, 22:22
Medlem
Strike-s avatar
Citat:

Läs mitt svar igen och kör på det! Jag skulle också kunna leva med min tjej jag nämnde och jag kommer försöka få henne att förstå det innan hon åker - sen om hon inte tycker likadant så kommer jag förmodligen ha henne som kompis.

De få kvällarna jag har varit ute med henne har varit bland de bästa kvällarna i mitt liv. Dansat och haft skitkul och sen myst (observera myst och ingenting mer) när vi kommit hem. Men sen på dagen har hon varit lite mer passiv och knappt svarat på sms... Surt sa räven men va fan. Bara att försöka iaf!
Citera
2008-08-28, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jag_säger_inget
Som någon sa tidigare kommer du nog ångra dig ganska fett om du är säger något åt henne.
Nu vill jag inte verka vara dryg eller något alls, men jag fick inte ihop vad du försökte säga här.

Menar du att jag kommer att ångra mig ifall jag inte uttrycker hur jag känner för henne? Isåfall har du väldigt rätt.
Citera
2008-08-28, 22:57
Medlem
Sillberts avatar
Citat:
Hon är en sådan där person som skriver "du och jag mot världen/ Du och är inte som alla andra, för vi älskar varandra" och liknande saker som gör mig väldigt glad. MEN det jag inte vet är om hon menar det eller inte och jag vågar inte riktigt fråga om det är på riktigt eller på skoj.
Hon citerar Kent-texter alltså?
Citera
2008-08-28, 23:26
Medlem
Snultens avatar
Om det är så som du säger så berätta för henne vad du känner. Annars kommer du ångra dig som fan. Det finns inga genvägar berätta för henne du måste chansa.
Citera
2008-08-28, 23:30
Medlem
Rick Derriss avatar
Berätta inte! Ragga på henne istället. Flörta.
Citera
2008-08-29, 09:08
Medlem
Du vet att det är en människa som svarar på de där sms:en va?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in