• 1
  • 2
2008-08-29, 14:03
Medlem
Vilken komponent är det som inte passar i den andra lådan?
Vad är det som inte funkar?

Det går alltid att göra en egen låda eller att lägga allt på skrivbordet på en yta som inte leder ström. Inte så snyggt men det går.

När det gäller din fråga:
Det går via nätverket men det kräver en tillräckligt lång nätverkskabel. Man ställer in allt som en vanlig dator + att man höger klickar på hårdiskarna och delar ut dom. På det sättet kommer du åt dom via nätverket. Även trådlösa nätverk grejer brukar ha portar ifall man vill använda kablar också. När du är säker att Windows funkar så är det bara flytta allt dit du vill.
Citera
2008-08-29, 16:06
Medlem
Stoppables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panpo98
Vilken komponent är det som inte passar i den andra lådan?
Vad är det som inte funkar?

Det går alltid att göra en egen låda eller att lägga allt på skrivbordet på en yta som inte leder ström. Inte så snyggt men det går.

Det går via nätverket men det kräver en tillräckligt lång nätverkskabel. Man ställer in allt som en vanlig dator + att man höger klickar på hårdiskarna och delar ut dom. På det sättet kommer du åt dom via nätverket. Även trådlösa nätverk grejer brukar ha portar ifall man vill använda kablar också. När du är säker att Windows funkar så är det bara flytta allt dit du vill.

Problemet är ju bara att det kommer dra ström utav bara helvete.
Eftersom han måste ha båda datorerna igång om han ska "hämta" nåt från sin andra burk, vilket känns extremt onödigt.
Citera
2008-08-29, 17:14
Medlem
ziphens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zormac
Är du verkligen säker på det när det gäller DELL?

För jag har faktiskt försökt tillsammans med en polare som gjort det många ggr på andra datorer och vi fick det iaf inte att funka >_< Skulle ju vara väldigt praktiskt eftersom jag har kvar det gamla chassit jag tänkte byta till av samma anledning.

Garantin har nog gått ut för länge sen skulle jag tro.

Men om det nu hypotetiskt sätt inte skulle gå, finns det nåt smidigt sätt att koppla ihop dessa utan att behöva ha skärm och liknande ståendes?

Du kan alltid byta chassi, ja.
Citera
2008-08-29, 17:16
Medlem
ziphens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stoppable
Problemet är ju bara att det kommer dra ström utav bara helvete.
Eftersom han måste ha båda datorerna igång om han ska "hämta" nåt från sin andra burk, vilket känns extremt onödigt.

Är dator 2 endast igång för t.ex backuper (dvs han sätter endast igång den vid ett fåtal tillfällen, och kanske låter den köra 2 timmar) så kommer det inte gå åt vidare mycket ström.
Citera
2008-08-31, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av panpo98
Måste den här sladden gå från modemet eller kan jag koppla den direkt från min andra dator?
Om den måste gå genom modemet är det nog kört, vill inte ha en så lång sladd.
Citera
2008-09-01, 00:12
Medlem
javla_bajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zormac
Måste den här sladden gå från modemet eller kan jag koppla den direkt från min andra dator?
Om den måste gå genom modemet är det nog kört, vill inte ha en så lång sladd.

Om du har ett nätverkskort som inte används (vilket du lär ha, eftersom du skrev att du använder trådlöst internet), så kan du köra en korsad TP dator-dator och även dela internet om du behöver det.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in