2008-08-28, 19:50
Medlem
Nakenchocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lava
Om man känner att man inte vill ha en relation, oavsett om det beror på att man inte vill utsätta sig för det eller annat, och undviker motsatta könet (om det är vad som ska undvikas) för att inte utsättas för potentiella frestelser - väljer man då inte aktivt bort?

Så om jag inte vill röka, ta droger, dricka alkohol, ha bajssex eller knulla en häst - måste jag enligt dig aktivt välja bort det? Tänk om jag inte har ett behov av det? Tänk om det är så enkelt. Om man inte har ett behov av något måste man då enligt dig ÄNDÅ göra ett medvetet val?

Jag valde inte bort killar från mitt liv. Vara bara inte kär i dem. Inget jag behövde anstränga mig för att inte bli. Jag blev bara inte det. Det känns som att du tror att jag blev kär i killar och valde att inte fullfölja. Så var det inte. Hade inte sådana känslor. Och det är så jag upplever det med de andra i släkten. De umgås med det andra könet men känns inte flörtiga - eller hur jag nu ska förklara det. Jag vet att jag fick höra av killar att de kände att jag inte var intresserad. Att det fattades något i mitt sätt att vara mot killar. Att jag påminde om en lesbisk tjej när det gällde samspelet. Det hindrade ju inte killar från att bli kära i mig, men att jag då sa nej till någon är ju inget konstigt. Det gör ju även de mer sexuellt aktiva också.
Citera
2008-08-28, 19:52
Medlem
Yohos avatar
Svårt att hitta någon, känner inget behov av att leva med någon?
nått av dom 2 kanske?
Citera
2008-08-28, 19:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BlueOyster
Jag är tämligen övertygad om att denna grupp du beskriver är minimal i storlek.

En person som träffar någon och förälskar sig i henne/honom men väljer att avstå vidare kontakt tror jag är mycket ovanligt.

I annat fall undviker man att hamna i den typen av situation.

jag har mot min vilja blivit en av dom. Kort efter min separation var det enda jag behövde , det var närhet men efter ett tag så smög bekvämligheten på mig och nu kan jag inte tänka mig något stadigt. Att blir känslomässigt engagerad är något jag inte vill då det får mig att förlora fokus på vad som är viktigt för mig . Förra gången jag förlorade fokus och inte förstod vad som betydde mest, förlorade jag min sambo.

Vll inte gå igenom något sådant igen så därför väljer jag bort flickvän, hur underbart det än är med nån därhemma som är mysig och luktar underbart, är snäll och allt det där. Så förstå mig rätt, är ingen tjejhatare eller nått sånt. Jag älskar dom, hur dom ser ut, hur dom doftar, allt, blir glad av tjejer, men det är inte för mig.

Just nu så tänker jag, Aldrig mer. Man blir bara sårad och det blir aldrig rätt. Hur man än vrider och vänder sig så har man röven bakåt. Jag väljer bort komplikationer i mitt liv, detär nog det jag gör..
Senast redigerad av Schnitzel Fritz 2008-08-28 kl. 19:57.
Citera
2008-08-28, 19:53
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nakenchock
Så om jag inte vill röka, ta droger, dricka alkohol, ha bajssex eller knulla en häst - måste jag enligt dig aktivt välja bort det? Tänk om jag inte har ett behov av det? Tänk om det är så enkelt. Om man inte har ett behov av något måste man då enligt dig ÄNDÅ göra ett medvetet val?
.

Eeeh
TS frågeställning rörde just dem som aktivt väljer bort sex och partnerskap.
Jag håller mig fortfarande Ont, ej Offt.
Citera
2008-08-28, 19:56
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Det känns som att du tror att jag blev kär i killar och valde att inte fullfölja. .

Jag har inte fördjupat mig i ditt fall övht så du ska inte tolka in så mkt

Läs inlägg 7 som kontring till det jag citerar i detta inlägg.
Citera
2008-08-28, 20:00
Medlem
Nakenchocks avatar
Citat:
Eeeh
TS frågeställning rörde just dem som aktivt väljer bort sex och partnerskap.
Jag håller mig fortfarande Ont, ej Offt.

Rackarns!!!!! Tanten måste skaffa glasögon. NUUUUUU ser jag att det handlar om att aktivt välja bort Jaja, kul trots allt att piska dig lite med ord. Man har inte roligare än man gör sig. Tack för trevlig fajt.
Citera
2008-08-28, 20:11
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Rackarns!!!!! Tanten måste skaffa glasögon. NUUUUUU ser jag att det handlar om att aktivt välja bort Jaja, kul trots allt att piska dig lite med ord. Man har inte roligare än man gör sig. Tack för trevlig fajt.

-----> <----- (lycklig blindsmiley)
Citera
2008-08-28, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av affex
Har länge tänkt på dessa singlar som lever utan partner för att slippa "binda" sig. Men hur många är det som aktivt väljer att inte ha någon känslomässig/sexuell relation till någon annan över huvud taget? Alltså väljer celibat livet. Vilka är anledningarna?
(Djupt religiösa går bort).

Enligt Wikipedia har celibatet religiöst ursprung, men har på senare tid även fått politisk betydelse, främst bland radikalfeminister.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Celibat

I och för sig tror jag att många (de är kanske inte så många numera förresten?) radikalfeminister snarare väljer att leva separatistiskt, och inte ser det som en fråga om att leva utan sex.

Utifrån detta tror jag att de som medvetet väljer att leva utan en känslomässig/sexuell relation gör det av ideologiska skäl. I de fall det inte handlar om t.ex. asperger som kan göra att en person är fullt nöjd med att leva ensam med sig själv och inte saknar en relation. Men då är det kanske inte egentligen ett medvetet val, mer en konsekvens av ett funktionshinder.
Citera
2008-08-28, 21:50
Medlem
SorcererSimons avatar
Citat:
Har länge tänkt på dessa singlar som lever utan partner för att slippa "binda" sig. Men hur många är det som aktivt väljer att inte ha någon känslomässig/sexuell relation till någon annan över huvud taget? Alltså väljer celibat livet. Vilka är anledningarna?

Jag väljer celibatlivet mestadels för jag är lat. Det blir för mycket "måsten". Det går inte att ignorera sin partner ett par veckor och sedan fortsätta som inget har hänt.
Citera
2008-08-28, 21:55
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SorcererSimon
Jag väljer celibatlivet mestadels för jag är lat. Det blir för mycket "måsten". Det går inte att ignorera sin partner ett par veckor och sedan fortsätta som inget har hänt.

Det finns fler som ligger på din nivå och om du träffar en sådan tjej är det väl lugnt, eller?
Citera
2008-08-28, 22:09
Medlem
Roland Janssons avatar
Citat:

Jag tror inte dom är så många, de flesta ensamma är det ofrivilligt, speciellt de som aldrig bott med någon. Har man däremot levt ihop med någon, tror jag chansen är större att man frivilligt väljer bort en partner. Fråga mig tex...Eviga ungkarlar o dyl är helt enkelt dåligt pojkvänsmaterial.
Citera
2008-08-28, 22:30
Medlem
SorcererSimons avatar
Citat:
Det finns fler som ligger på din nivå och om du träffar en sådan tjej är det väl lugnt, eller?

Jag förstår vad du vill åt. Ja under helt idealiska förutsättningar så skulle bara fanatiska personer välja bort något de "egentligen vill ha". Men realistiskt sett så har jag valt bort partnerskap utifrån mina premisser.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in