2008-08-28, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lava
Det beror möjligen på hur lätt man har för att falla?
Är man lite mer svårflirtad, har svårt att bli kär och inte går igång på yta, ja då är det nog inte så svårt?

Vadå svårt för att falla och svårflirtad?

De orden finns ju inte på kartan för en sådan person.

Vi snackar inte nån period i livet av bitterhet eller depression. Aktivt val av celibat, for life!
Citera
2008-08-28, 19:22
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueOyster
Vadå svårt för att falla och svårflirtad?

De orden finns ju inte på kartan för en sådan person.

Vi snackar inte nån period i livet av bitterhet eller depression. Aktivt val av celibat, for life!

Jag har ingen erfarenhet av människor som valt att leva i celibat från start dvs som aldrig haft kontakt med motsatta könet.
De jag träffat som tagit avstånd från partnerliv har taskiga erfarenheter sedan tidigare.
Du vet, bränt barn skyr elden.

Annars handlar det sannolikt om religion eller extremt sällsynta ideal.

Kan tänka mig att asexuella kan ligga rätt bra till även.
Citera
2008-08-28, 19:25
Bannlyst
Taskiga erfarenheter "i all ära", då är det självklart att man inte ger sig in i något under tiden man slickar såren (vilket kan ta ett bra tag) men att därifrån bestämma sig för att singellivet är bättre än tvåsamhet under alla förhållanden är inte något annat än bitterhet.
Citera
2008-08-28, 19:28
Medlem
Nakenchocks avatar
Citat:
Jag har ingen erfarenhet av människor som valt att leva i celibat från start dvs som aldrig haft kontakt med motsatta könet.
De jag träffat som tagit avstånd från partnerliv har taskiga erfarenheter sedan tidigare.
Du vet, bränt barn skyr elden.

Annars handlar det sannolikt om religion eller extremt sällsynta ideal.

I min släkt har det inte varit religiösa skäl. Och jag har inte heller upplevt att det varit att bränt barn skyr elden. Snarare människor som vill annat med livet än det vedertagna. Jag har inte upplevt mina släktingar som extrema eller med speciella ideal annat än detta att de velat leva själva. Och jag kan med all säkerhet hävda att jag INTE kommer från en sexualfientlig släkt.
Citera
2008-08-28, 19:30
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dealer26
Taskiga erfarenheter "i all ära", då är det självklart att man inte ger sig in i något under tiden man slickar såren (vilket kan ta ett bra tag) men att därifrån bestämma sig för att singellivet är bättre än tvåsamhet under alla förhållanden är inte något annat än bitterhet.

Spelar det någon roll om det är bitterhet? Du väljer ändå bort tvåsamhet, aktivt.
Citera
2008-08-28, 19:34
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nakenchock
I min släkt har det inte varit religiösa skäl. Och jag har inte heller upplevt att det varit att bränt barn skyr elden. Snarare människor som vill annat med livet än det vedertagna. Jag har inte upplevt mina släktingar som extrema eller med speciella ideal annat än detta att de velat leva själva. Och jag kan med all säkerhet hävda att jag INTE kommer från en sexualfientlig släkt.

Jag syftade enbart på de människor som aldrig provat på sex/tvåsamhet övht.
Dvs valt avhållsamhet helt utifrån avsaknad av preferenser, fast det kanske du också menade?
Citera
2008-08-28, 19:35
Medlem
Nakenchocks avatar
Citat:
Spelar det någon roll om det är bitterhet? Du väljer ändå bort tvåsamhet, aktivt.

Är du säker på att man väljer bort det? Jag är nykterist, men har aldrig valt bort alkohol för jag har aldrig velat ha det. Det kan vara likadant med sådana som väljer att leva själva. Jag upplevde aldrig att jag aktivt valde att leva utan någon när jag levde i "celibat". Istället valde jag annat som jag verkligen ville. Att ha en pojkvän var inget jag ville och behövde inte gå i kyskhetsbält för att undvika sexuella aktiviteter. Jag skickade inte ut signaler att jag var tillgänglig.
Citera
2008-08-28, 19:38
Medlem
Nakenchocks avatar
Citat:
Jag syftade enbart på de människor som aldrig provat på sex/tvåsamhet övht.
Dvs valt avhållsamhet helt utifrån avsaknad av preferenser, fast det kanske du också menade?

Ja, det var det jag menade. Jag valde det livet till jag var 33 år. Oskuld fram till dess. Ingen pojkvän innan dess. Och jag har flertalet i min släkt som fortfarande lever på egen hand. Och alltid velat det.
Citera
2008-08-28, 19:42
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Är du säker på att man väljer bort det? Jag är nykterist, men har aldrig valt bort alkohol för jag har aldrig velat ha det. Det kan vara likadant med sådana som väljer att leva själva. Jag upplevde aldrig att jag aktivt valde att leva utan någon när jag levde i "celibat". Istället valde jag annat som jag verkligen ville. Att ha en pojkvän var inget jag ville och behövde inte gå i kyskhetsbält för att undvika sexuella aktiviteter. Jag skickade inte ut signaler att jag var tillgänglig.

Om man känner att man inte vill ha en relation, oavsett om det beror på att man inte vill utsätta sig för det eller annat, och undviker motsatta könet (om det är vad som ska undvikas) för att inte utsättas för potentiella frestelser - väljer man då inte aktivt bort?
Citera
2008-08-28, 19:44
Bannlyst
Citat:

Under sinnesförvirring.
Citera
2008-08-28, 19:47
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ja, det var det jag menade. Jag valde det livet till jag var 33 år. Oskuld fram till dess. Ingen pojkvän innan dess. Och jag har flertalet i min släkt som fortfarande lever på egen hand. Och alltid velat det.

Ja men jag svarade BlueOyster
Det handlade om dem som som mkt tidigt i livet aktivt väljer och har som mål att leva i livslångt celibat.
Där går iaf du fetbort

Dina släktingars (som fortf aldrig varit i kontakt med partnersex/partnerskap pga ett aktivt ställningstagande) motiv och tankar är däremot vad som efterfrågas i tråden.
Citera
2008-08-28, 19:48
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dealer26
Under sinnesförvirring.

Skyll!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto