2008-08-28, 16:04
Medlem
Har problem med att installera Wc3 på min nyinköpta asus eee 900, använder ubuntu eee som os, har kollat runt på många olika forum och guider men fattar inte vad jag gör för fel. När jag startar installations filen genom wine och efter att att skrivit in cd keys och annat och installationen har börjat kommer detta felmeddelande direkt. Använder iso filer som är gjorde utav mina orginal skivor då asus eee 900 inte har någon cd läsare, dessa är gjorde med programmet power-iso på min stationära data med windows.

http://data.fuskbugg.se/skalman01/war3.png

Jag använder AcetoneIso2 och wine för att få det att funka. Först så mountar jag min War3 RoC skiva och sedan går jag in i winecfg och ändrar D: pathen till dit jag har mountat skivan och ändrar D: till en CD-ROM sen använder jag mig av kommandot:

~/.wine/drive_c$ wine D:\install.exe

Och det är efter att ha börjat lite på denna install som jag får felmeddelandet som ses i bilden.

Någon som vet vad jag gör för fel?

Använder
Ubuntu 8.04 (hardy)
Kernel Linux 2.6.24-20-eeepc
GNOME 2.22.3
Citera
2008-08-28, 17:46
Medlem
Problemet är nu löst och jag tänkte delge det jag har lärt mig, när du mountar iso skivorna i ubuntu så försvinner ca 400mb på en fil vilket gör att det inte går att installera. Lösningen på detta är att kopiera över filerna på skivorna till ett usb minne/hdd på en dator med windows och sedan lägga över de till ubuntu och därefter installera. Sen är det bara att ladda hem senaste patchen och patcha och allt fungerar fin fint så länge du tar bort eller byter namn på movies mappen annars blir det bara svart skärm och inget händer. Hoppas detta hjälper någon
Citera
2008-08-29, 13:50
Medlem
Synt4x_3rr0rs avatar
Hmm konstigt ju. Min polare som spelar wc3 bara installerade wine, satte i skivan och dubbelklickade på installationsfilen så funkade det :S
Nåja bra att det löste sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in