Jag kpte igr en billig Compaq laptop med Vista, som jag naturligtvis blste ur det frsta jag gjorde.
Problemet r att det har visat sig svrt som fan att hitta hrdvaruspecifikationerna s jag har med mycket mda lyckats installera en del drivrutiner. Fortfarande terstr att f grafikkortet att funka, och WLAN och ljud.
De sparsamma specifikationer jag ftt fram r dessa:
http://h20000.www2.hp.com/bizsupport...ctID=c01509130
Det sger ju inte skitmycket.
Jag har lyckats f in lite drivrutiner fr moderkortet, ASUS mcp78 hare jag fr mig, men datorn vgrar installera nVidias drivisar fr GeForce 8200M. Fr bara upp ett felmeddelande att drivrutinerna inte passar fr hrdvaran.
S, vad behver jag gra?
Har installerat XP Pro med SP3, om det spelar ngon roll, och inte uppdaterat eller installerat ngon BIOS.
Mycket tacksam fr snabba svar/hjlp.
[edit]
Lyckades googla fram rtt drivrutin till grafikkortet, som av ngon anledning var omjlig att hitta p nVidias egna sida.
Det hr gr ju bra, fast sakta. terstr att se om jag kan trolla fram resten ocks (de var inte tillmtesgende verhuvudtaget p HP-support om man valt att rensa allt deras skitinnehll. "Jaha, men har ni ingen hrdvarusupport d, s man kan f veta vad datorn innehller och var man kan hitta drivrutinerna till det"... nix.