• 1
  • 2
2008-08-29, 16:54
Medlem
Jag måste också passa på att hylla detta påfund! Helt suveränt!
Dock alldeles för sällan det finns.
Citera
2008-08-29, 17:05
Medlem
Squalos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brackspace
Fast jag tycker ändå att denna korv smakar annorlunda än den "riktiga" förpackningen med jämna skivor.

Sen kan jag leva med att korven är en aning skrynklig men får jag det för över halva priset så är det finnemang
Jag vet inte. Själv köper jag aldrig korv, så det är inget jag har smakat.

Det tycks också variera mellan butiker och säkert delar av landet också vilka sorters bitar som finns, storlek, och tillverkare. Det är olika tillverkare på CityGross och ICA har jag märkt också. Det är inte heller olika sorter i samma förpackning.

Korv och kokt skinka är ju inte så mycket att ha, men ibland hittar man pastrami, och rökt kalkon finns oftast. Häst brukar kunna finnas också, det tror jag inte så många köper...
Citera
2008-08-29, 18:07
Medlem
Bloodhounds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brackspace
Här är förpackningen perfekt storleksmässigt

Detta är alltså varierande storlek. Dagen spill från charkdisken skickas ut. Finns alltid bara sånt från dagen och hållbarheten är fem dar framåt.
Citera
2008-08-29, 20:31
Medlem
sparv3ns avatar
Ja den "Ojämna skivor" är riktigt grym, ibland får man lite tjockare skivor, men oftast så är det i princip vanlig skinka, som är skrynklig. I vilket fall så fungerar det perfekt till pizza, men det fungerar i princip till allt.

Här på Coop i Östersund så finns det aldrig skinka, bara den där medwurst/korven eller vad det är. Den jag dessvärre inte äter.

Vi kanske ska köra ett utbytesprogram TS?
Citera
2008-08-29, 22:59
Medlem
Mandingos avatar
jag älskar spillbitarnas låga pris... brukar korva hop hela förpackningen och skära allt i 5mm skivor, då får man strimlor som är perfekta på en macka med lite potätsallad...

här i göttlaborg hittar man även baconspill och stekfläskspill, dessa ojämna bitar blir fan så mkt godare än finskivat dylikt efter knaperstekning...

nu blev jag sugen så nu blir det strax baconflis med kantarellstuvning på toast, YUM!
Citera
2008-08-29, 23:06
Medlem
StigAllans avatar
Fy fan för spillbitar som har legat i charkdisken ända till bitarna blir förnedrade till en spillbitsförpackning!
Som fattig student kunde väl något sådant skrap utan egentligt giltig datummärkning duga.
Men det gäller att ha ett fungerande luktsinne.
Citera
2008-08-30, 01:50
Medlem
Squalos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigAllan
Fy fan för spillbitar som har legat i charkdisken ända till bitarna blir förnedrade till en spillbitsförpackning!
Som fattig student kunde väl något sådant skrap utan egentligt giltig datummärkning duga.
Det rör sig inte om bitar som legat i charkdisken. Dom är packade av ett charkföretag och är bitar som blir över när man gör pålägg till förpackningstypen "plånbok".

Sen kanske någon affär med manuell charkdisk säljer bitar som blir över också, det är dock inte vad tådskaparen menar...
Citera
2008-08-30, 12:41
Medlem
brackspaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sparv3n
Ja den "Ojämna skivor" är riktigt grym, ibland får man lite tjockare skivor, men oftast så är det i princip vanlig skinka, som är skrynklig. I vilket fall så fungerar det perfekt till pizza, men det fungerar i princip till allt.

Här på Coop i Östersund så finns det aldrig skinka, bara den där medwurst/korven eller vad det är. Den jag dessvärre inte äter.

Vi kanske ska köra ett utbytesprogram TS?

Coop forum Lillänge.
Citera
2008-08-30, 14:04
Medlem
Bloodhounds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigAllan

Jag har hållit rätt bra koll på dem, och det är alltid dagsförpackat samt ligger aldrig kvar mer än under dagen. Det betyder ju att man äter av exakt lika gammalt kött som det sista som säljs över charkdisken under dan. Duger för mig.
Citera
2008-08-30, 14:08
Medlem
brackspaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bloodhound
Jag har hållit rätt bra koll på dem, och det är alltid dagsförpackat samt ligger aldrig kvar mer än under dagen. Det betyder ju att man äter av exakt lika gammalt kött som det sista som säljs över charkdisken under dan. Duger för mig.

Jag har för mig att persson´s skivspill jag köpt haft 1 månads datum..
Citera
2008-08-30, 17:07
Medlem
brackspaces avatar
Upptade

Jag har äntligen fått mitt skivspill nu! Hela tre förpackningar inhandlades! Nu har tyngden från hjärtat lättat!

7 Oktober går dom ut.. så jag har gott om tid på mig
Citera
2018-09-25, 20:37
Medlem
En riktig necrobump på denna tråd men är nog min bästa upptäckt senaste året, ICA Maxi / Willys har ju dessa emellanåt för drygt 40 kr /kg, en del är redan finskivat och andra är i större klumpar som passar till pytt eller tjockare skivor på mackor.
Rostbiffen brukar vara jackpotten men den försvinner fort vad jag märkt... Orka betala ~120-150kr/kg för Perssons och dylikt när man kan köpa detta.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in