Hej de är så att jag sitter här med två datorer, den ena med Vista
Problemet är att jag inte kan få någon Internet uppkoppling på denna dator.
sitter via ett Zyxel modem via en Switch...
Datorn med Xp funkar helt felfritt och även min xbox360 och digitalbox genom denna men när det kommer till Vista så får jag endast upp att det är ett oidentifierat nätverk och att någon uppkoppling inte går att hitta.
Så vet inte riktigt vad jag skall testa med...
Kan det vara så att Vista inte har stöd för Switchen? Tycker det låter konstigt isåfall iofs.
Sen om man går ut på msn på Vista datorn så får man upp ett meddelande att det är fel på Standard Gateway inställningarna men vet inte riktigt vad jag skall ändra till där isåfall. Den står på Dynamsik ip.
Kan även säga att enligt switchen så har datorn perfekt uppkoppling med den.
Uppdatering:
Har nu uteslutit detta med switchen för att Vista datorn funkar inte heller om jag direktansluter denna till modemet.
Det jobbiga är att den har funkat innan jag tidigare idag bytte från min Router med inbyggt modem till modemet och switchen... Detta för att kunna ha digital TV inkopplat...
Någon som har något förslag hur fan jag kan ställa in denna djävul till operativsystem att inte ge mig begränsad åtkomst...
Har nu iallfall fått den att hitta switchen men därifrån verkar det vara stopp...