Citat:
Ursprungligen postat av Germania
"totalt uteblivet std fr t.ex videoredigering" tyder p ett allvarligt fall av SBS
Jag uttryckte mig lite svepande i rena ilskan. Det r naturligtvist inte ett t o t a l t uteblivet std fr videoredigering, dock tycker jag inte att just mina program och tillbehr funkade bra, om ens alls. Har dessutom bara nyare (och laglig) mjuk-/hrdvara i/till min nuvarande burk.
Jag kan dremot hlla med om att en del skert beror p SBS. Jag har varit med och pulat datorer ganska lnge men med ren s fr man mindre och mindre tlamod att leta efter lsningar om saker och ting inte funkar direkt. Fast just hr knns det som jag nd gjort en rejl insats utan att f det att funka?
Gjorde faktistk som s att jag inhandlade en 32-bits Vista Ultimate och slngde in den i datorn igr... och se! Allt funkar nu som det ska!

T.o.m. min relativt nya Zyxel brandvgg vaknade till liv. Min DV-kamera fr helt pltsligt kontakt med datorn igen och mitt Hauppauge TV-kort funkar klockrent. Win-TV lirar osv osv.
Nackdelen r att eftersom jag krt 64-bitars Vista s knns det ibland lite lngsammare. Inte mycket utan bara en liten liiiiiten frdrjning, oftast nr jag startar program, som egentligen inte gr ngot mer n retar mig eftersom jag vet att i 64-bitarsversionen hade tgrden ifrga redan varit igng.