God kväll allesammans, ska laga till något extra imorgon men eftersom att min mat ofta tenderar att smaka likadant, recept hämtat från någon receptsida ofta visat sig vara en besvikelse och jag inte kommer att ha möjlighet att handla under morgondagen undrar jag om någon här har någon idé av vad man kan göra av följande ingredienser (tillagningstidtid är oväsentligt):
Fläskkarré, kycklingbröstfilé, fläskotlett, kassler, nötfärs, lövbiff, fryst bläckfisk (tveksam på hur det smakar).
Färsk potatis, basmatiris, bulgur, pasta, någon form av gnocchi.
Cremé Fraiche, grädde, mjölk, kokosmjölk, kalv-, ostron-, kyckling- och grönsaksfond, buljonger av alla dess slag, soja, tabasco, färsk salvia, basilika, spenat och persilja, grön currypasta, chilisås, skogschampinjoner, kantareller, rödlök, schalottenlök, vitlök, fetaost, chevré, äpple, chilifrukt, vit paprika, parmesan, broccoli, oliv- och rapsolja, pestovinäger, apelsinvinäger(?).
Timjan, oregano, dragon, rosmarin, körvel (alla torkade), saffran, svart/vitpeppar, hela muskotnötter, curry, paprikapulver, chilipulver, kanel och sesamfrön.
Öl, vitt/rött vin, whisky och vodka finns även att tillgå.