• 1
  • 2
2008-08-26, 23:30
Medlem
Poisonbays avatar
Jag har funderat p att brja p ngon kampsport. Men jag vet inte vilken. Den ska helst innehlla bde slag och sparkar och vara explosiv.

Vad finns det d fr ngonting jag kan trna?
Citera
2008-08-27, 00:49
Medlem
Paskos avatar
Jag tror du r ute efter Muay thai. Det r den roligaste kampsporten, enligt mig.

Smalbenskrlek.
Senast redigerad av Pasko 2008-08-27 kl. 00:51.
Citera
2008-08-27, 00:59
Medlem
Mystiqes avatar
Muay Thai
Citera
2008-08-27, 04:51
Bannlyst
jag trnar MMA och Krav Maga, MMA r som Muay Thai fast med grepp, kast och submission, asbra trning, Krav Maga r nstintill enbart en frsvarssport, men innehller slag och sparkar med.

Annars sporter som r vldigt explosiva och snabba r Taekwondo, fast det r mer sparkar n slag, men den franska sporten Savate verkar kul, ca 50-50 sparkar slag + skor istllet fr barfota.

Kolla in dem p Y-tube s fr du se vilken som kanske passar dig mest

GL
Citera
2008-08-27, 06:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Poisonbay
Jag har funderat p att brja p ngon kampsport. Men jag vet inte vilken. Den ska helst innehlla bde slag och sparkar och vara explosiv.

Vad finns det d fr ngonting jag kan trna?

Ja som andra sger s r det thaiboxning som gller men det r slag,sparkar+knn+armbgar(utanfr sverige).
Citera
2008-08-27, 11:50
Medlem
ga_mannens avatar
ls faq?
Citera
2008-08-27, 13:12
Medlem
Poisonbays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pasko
Jag tror du r ute efter Muay thai. Det r den roligaste kampsporten, enligt mig.

Smalbenskrlek.

r inte det ganska likt thaiboxning?
Citera
2008-08-27, 13:13
Medlem
NineLivess avatar
Muay Thai r thaiboxning, det kunde du vl tminstnde listat ut.
Citera
2008-08-27, 15:50
Medlem
schabo-labos avatar
Kickboxning och karate finns ocks som alternativ mister. Men av de som nmnts s hade jag hllt mig till Thaiboxning, men om du nskar lra dig mycket snurrsparkar av finare slag s r nog kickbox eller taekwondo att fredra.
Citera
2008-08-27, 23:08
Medlem
Poisonbays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schabo-labo
Kickboxning och karate finns ocks som alternativ mister. Men av de som nmnts s hade jag hllt mig till Thaiboxning, men om du nskar lra dig mycket snurrsparkar av finare slag s r nog kickbox eller taekwondo att fredra.

Okej, jag ska absolut kolla upp vart jag kan trna det.

Behver man ha trnat ngot annat innan man brjar, typ styrka, kondition eller smidighet?
Citera
2008-08-28, 12:28
Medlem
schabo-labos avatar
Nej du behver ingen frkunskap eller frtrning fr att trna krav maga. Det r ju det som r pongen med att du brjar p en nybrjarkurs, du fr lra dig fighting stance och defencive stance nr du kommer igng.

Men du behver definetivt komplettera krav maga trningen med annat om du vill vara i form, grna med lpning, styrketrning eller boxning.
Citera
2008-08-28, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av schabo-labo
Nej du behver ingen frkunskap eller frtrning fr att trna krav maga. Det r ju det som r pongen med att du brjar p en nybrjarkurs, du fr lra dig fighting stance och defencive stance nr du kommer igng.

Men du behver definetivt komplettera krav maga trningen med annat om du vill vara i form, grna med lpning, styrketrning eller boxning.

Krav maga?
Det var vl thai han var ute efter?
Och nej du behver ingen slags frtrning till ngon kampsport.
Du blir trnad av att trna det.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in