2008-08-26, 20:06
Bannlyst
Hej fick hem min acer aspire one med windows xp home edition. Jag kopplar in allt och startar datorn. Datorn frga vilket sprk jag vill ha p "xp home edition" Jag vljer svenska sen dr den. Nr jag nu startar datorn igen kommer svart skrm och text "Testing mediasoundcheck failure" "Cant finde any bootababel devic? Put in a Boot cd and press any key"

S vad ska jag gra finns ju ingen Cd lsare p acer one? r det ett vanligt home edition s jag kan koppla in extern cdlsare eller r det ntt special te dom hr sm datorerna? Blir s upprrd att saker aldrig kan funka. tacksam fr hjlp!
Citera
2008-08-26, 20:15
Medlem
kimdah2002s avatar
Dog den nr du hade ntsladden i ? lter konstigt...

Finns det ingen recovery partition p datorn ?? Ls manualen hur man startar p den...
Citera
2008-08-26, 20:22
Bannlyst
Ja!

Ja ntverkssladden var i. och ja det finns recovery str tryck alt + F10 men det hnder fortfarande inte bara Mediasoundchekc failure check cable typ
Citera
2008-08-26, 20:28
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gustaaav
Ja ntverkssladden var i. och ja det finns recovery str tryck alt + F10 men det hnder fortfarande inte bara Mediasoundchekc failure check cable typ
Inte ntverkssladden utan strmsladden till vgguttaget...

"Mediasoundchekc failure check cable" det lter som om hrddisken har lossnat eller gtt snder, testa att ta ur den och stt tillbaka den igen...
Citera
2008-08-26, 20:32
Bannlyst
..

Jo men knns fel att skruva upp en ny brbar fr mig som inte r s super p snna saker. Blir vl att g te on off imorgon och skicka ivg den . kul nr man vntat veckor p den!
Citera
2008-08-26, 20:54
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Jo men knns fel att skruva upp en ny brbar fr mig som inte r s super p snna saker. Blir vl att g te on off imorgon och skicka ivg den . kul nr man vntat veckor p den!
Nej det r ju klart...

Str det ngot om "Realtek" eller "PXE" p sidan med felmeddelandet ??
Senast redigerad av kimdah2002 2008-08-26 kl. 20:57.
Citera
2008-08-26, 20:56
Bannlyst
Ja det str ntt med Realteksoundcheck som sagt ?
Citera
2008-08-26, 20:58
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ja det str ntt med Realteksoundcheck som sagt ?

Realtek r ntverkskortet... kolla i bios s att inte bootordningen r ndrad och ta bort boota frn ntverket (eller lgg den sist) o frsk igen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in