2008-08-26, 19:44
Medlem
Arch_Angels avatar
har som sett igenom alla trådar om vilken laservarnare man skall köpa & 80% av alla inlägg är ganska meningslösa. ungefär "funkar dom verkligen" ellr "hur funkar dom" ellr det absolut bästa "dom där funkar inte"

visste inte om jag skulle fortsätta på nångammal så jag startade en ny & det som gäller är ENDAST det man skulle vilja :

1/ modell
2/ var ni köpt den (pris,frakt)
3/ nöjd ???

finns enhel del sidor med olika priser men billigaste jag hittat är http://www.buyradardetectors.com men sen vilken modell bör man satsa på ???
Senast redigerad av Arch_Angel 2008-08-26 kl. 19:54.
Citera
2008-08-26, 21:34
Medlem
Norrahammars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arch_Angel
har som sett igenom alla trådar om vilken laservarnare man skall köpa & 80% av alla inlägg är ganska meningslösa. ungefär "funkar dom verkligen" ellr "hur funkar dom" ellr det absolut bästa "dom där funkar inte"

visste inte om jag skulle fortsätta på nångammal så jag startade en ny & det som gäller är ENDAST det man skulle vilja :

1/ modell
2/ var ni köpt den (pris,frakt)
3/ nöjd ???

finns enhel del sidor med olika priser men billigaste jag hittat är http://www.buyradardetectors.com men sen vilken modell bör man satsa på ???

Jag har provat modellen Whistler Pro 78, som du länkar till.
Jag kan säga att den var inte alls bra varnade cirka 50 meter innan, så den var verkningslös.
Citera
2008-08-31, 02:35
Medlem
Jag använder min Mio C520T navi som varnare och den är totalt värdelös. Efter någon timmes färd beslutar den sig för att sluta varna... Kan bli rätt dyrt.
Citera
2008-08-31, 04:52
Medlem
Arch_Angels avatar
är det inget som provat cobra ???
Citera
2008-08-31, 20:52
Medlem
caprice666s avatar
Jag har en Cobra. Kommer dock inte ihåg vilken modell, men den funkar klockrent.
Varnar i god tid innan kameror. Har haft den i strax över två år.
Citera
2008-09-01, 09:46
Medlem
Varning!!!!!! Beställ Absolut Inte Av Laservarnare.com!!!!!!!!!!!!!!!!!
Citera
2008-09-03, 12:10
Medlem
Arch_Angels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grippen
Varning!!!!!! Beställ Absolut Inte Av Laservarnare.com!!!!!!!!!!!!!!!!!

levererar dom inte ellr ???

sitter starkt å fundrar på en "Cobra XRS 9340 Radar Detector" för 140$ inkl. frakt från http://www.buyradardetectors.com/

dåligt av svar på denna tråd, är det så få som äger radar-varnare ???
Citera
2008-09-03, 12:19
Medlem
Nej, dom levererar inte, svarar inte på mail. Väljer du förskotts betalning så får du knappast pengarna tillbaka...
De kostiga är att folk faktiskt har grönat dom för lite drygt ett år sedan är på FB.
Citera
2008-09-04, 13:59
Medlem
sicnexs avatar
Ebay är bra..

Köpte en billig dsl där förut och den varnar fan på en km om sikten är fri. Den varnar även för dörröppnare, laserpekare, vissa rödljus osv så inne i staden förpassar jag den i dörrfacket.
Citera
2008-09-08, 17:30
Medlem
Jag kör med en av de billigaste Cobra varnarna. Vet dock inte om den även fungerar för polisens laser då jag alltid lyckas glömma slå på den när jag passerar en fartkontroll.

Den funkar klockrent mot fartkamerorna.

Jag tycker det verkar som den billigaste modellen funkar ypperligt, man behöver lixom inte alla funktioner som de dyrare varianterna har (typ en fräck display samt en talande röst). Dessutom är de dyrare modellerna mycket klumpigare, helt utan anledning känns det som.

Men de dyrare varianterna ska klara fler frekvenser av radar o laser, men behöver de det i sverige?

Cobra ska ju vara det bästa märket vad jag har hört.
Citera
2008-09-11, 15:21
Medlem
Xdreams avatar
min gps varnar mig....vet ej dock om det är samma sak vi pratar om
Citera
2008-09-11, 15:26
Medlem
Arch_Angels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xdream
min gps varnar mig....vet ej dock om det är samma sak vi pratar om

vet den var alla fasta skåpen står ???
hursomhelst så räcker det inte, anledningen till jag skall skaffa en nu e mest pga dom skall komma med dom där portabla fartskåpen på släp nu till hösten här uppe i norr iallafall. Läste nånstans att väldigt få blir tagna av skåpen å nån snubbe på vägverket ellr polisen sa att det var bra för det var inte våran anledning utan att få ner olyckorna, bullshit tror jag, speciellt nu när dom portabla kommer. staten vill ha pengar & tror inte dom fasta slog igenom som dom trodde speciellt när dom kostar endel oxå...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in