Flashback bygger pepparkakshus!
2008-08-26, 18:07
Bannlyst
Kolla på denna bilden:
http://uppladdning.com/uploads/20080826_18.04.44_Sk%C3%A4rmdump417.png

När jag ska öppna en mapp så kommer sök-fönstret upp. Ni vet det i windows som man kan söka efter saker på sin dator med.
Jag undrar hur jag kan ändra tillbaka så att mapparna istället öppnas istället för att jag ska behöva högerklicka och välja "Öppna".

EDIT:
WOHO! Hittade en lösning!

"Have you ever double clicked a folder to open it, and it opened the search window?

First check to see what the default action of the Icon is. Right Click the folder, is "Search" the default action (The one in bold)?

The way to cure this problem is to open up the registry (start - run - regedit) and navigate to..

[HKEY_CLASSES_ROOT\ Directory\ shell]

With "shell" highlighted, change the "default" data to "none" on the right-side.

then go here:-

[HKEY_CLASSES_ROOT\ Drive\ shell]

With "shell" highlighted, change the "default" data to "none" on the right-side.

The folder icons should be back to normal again!
"
Senast redigerad av Enigmium 2008-08-26 kl. 18:36.
Citera
2008-11-15, 15:11
Medlem
redbean87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enigmium
Kolla på denna bilden:
http://uppladdning.com/uploads/20080826_18.04.44_Sk%C3%A4rmdump417.png

När jag ska öppna en mapp så kommer sök-fönstret upp. Ni vet det i windows som man kan söka efter saker på sin dator med.
Jag undrar hur jag kan ändra tillbaka så att mapparna istället öppnas istället för att jag ska behöva högerklicka och välja "Öppna".

EDIT:
WOHO! Hittade en lösning!

"Have you ever double clicked a folder to open it, and it opened the search window?

First check to see what the default action of the Icon is. Right Click the folder, is "Search" the default action (The one in bold)?

The way to cure this problem is to open up the registry (start - run - regedit) and navigate to..

[HKEY_CLASSES_ROOT\ Directory\ shell]

then go here:-

The folder icons should be back to normal again!
"

När han/hon menade "change the "default" data to "none" on the right-side."
Så menade personen att man ska SKRIVA "none" i det fältet, i mitt fall var fältet helt tomt, utan default så det var bara skriva in "none"

OBS! Dom ska vara markerade!
[HKEY_CLASSES_ROOT\ Driectory\ shell]
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in