• 1
  • 2
2008-08-26, 14:26
Medlem
Det är såhär att jag har träffat en tjej i några månader nu, väldigt trevlig o söt.. MEN hon har en hund som hon måste ha med sig för de mesta då den blir ganska galen när den inte är med henne. Nu så tänkte jag fråga ut henne men vet inte vad man kan hitta på då hunden måste vara med? Kan inte åka hem till mig då jag bor hemma och en i familjen är allergisk. Vad ska man göra?

Edit: Tänkte säga de att dom gångerna vi träffats så har vi för de mesta bara varit ute o gått. Lite tråkigt i längden.
Citera
2008-08-26, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av burnpower
Det är såhär att jag har träffat en tjej i några månader nu, väldigt trevlig o söt.. MEN hon har en hund som hon måste ha med sig för de mesta då den blir ganska galen när den inte är med henne. Nu så tänkte jag fråga ut henne men vet inte vad man kan hitta på då hunden måste vara med? Kan inte åka hem till mig då jag bor hemma och en i familjen är allergisk. Vad ska man göra?

Edit: Tänkte säga de att dom gångerna vi träffats så har vi för de mesta bara varit ute o gått. Lite tråkigt i längden.

En dejt behöver inte vara något som man tar över en middag eller nått, gör något som ni kan göra utomhus, kör en picknick! Ta med en frisbee, lek med hunden och sitt o käka eller nått om ni nu måste ha med hunden. Annars kan man alltid gå och bowla, spela tennis etc.
Citera
2008-08-26, 15:16
Medlem
Be henne ensamhetsträna hunden eller lämna den till någon annan?

Jag skulle bli galen om jag hade behövt ha med mina hundar jämt...

Har dåligt med förslag på vad man kan göra på en date om någon av partnerna prompt måste ha med sig sin hund.
Som tidigare nämnts, picknick... men nu börjar det ju iofs bli höst och kallt.
Citera
2008-08-26, 15:25
Bannlyst
Vad är det för störd jycke hon har? Vad gör hon med den på dagarna när hon jobbar eller pluggar då?

Om det inte går att lämna den ensam får hon för fan skaffa en ny jycke.
Citera
2008-08-26, 15:32
Medlem
Hunden var där före dig så take it or leave it!

Hade någon kommit och sagt åt mig att den inte uppskattade min hund så hade jag nog inte velat ha fortsatt kontakt.

Men varför kan ni inte vara hemma hos henne? Då finns det ju hur mycket kul som helst som man kan göra!
Citera
2008-08-26, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silvercoin
Hunden var där före dig så take it or leave it!

Hade någon kommit och sagt åt mig att den inte uppskattade min hund så hade jag nog inte velat ha fortsatt kontakt.

Men varför kan ni inte vara hemma hos henne? Då finns det ju hur mycket kul som helst som man kan göra!

Var har det med saken att göra? Om man uppskattar hunden eller inte?

Jag hade förstått om någon inte ville ha med mina hundar på dejter och dyl, inte ens jag vill ha mina hundar med sånna gånger. Och jo, jag älskar mina hundar.
Citera
2008-08-26, 15:37
Medlem
supermassives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rotunda
Vad är det för störd jycke hon har? Vad gör hon med den på dagarna när hon jobbar eller pluggar då?

Om det inte går att lämna den ensam får hon för fan skaffa en ny jycke.
Precis, eller börja ensamhetsträna den.

Låter nästan som min granne som har en fransk bulldog. Hon tror inte att den klarar sig själv en timma, utan att den blir orolig, ledsen och mår psykiskt dåligt. Vilket är ren bullshit. Varje gång jag har varit hundvakt dessa småtimmar så har hunden legat och sovit i deras sovrum och inte ens velat gått ut för att den vill fortsätta sova i sin säng.

Jag undrar också vad den tjejen gör när hon måste jobba? Tar hon med sig hunden?
Citera
2008-08-26, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antonia
Var har det med saken att göra? Om man uppskattar hunden eller inte?

Jag hade förstått om någon inte ville ha med mina hundar på dejter och dyl, inte ens jag vill ha mina hundar med sånna gånger. Och jo, jag älskar mina hundar.

Jag föredrar också att lämna hunden hemma när jag ska på dejt. I det här fallet går det uppenbarligen inte och då får väl karln antingen förlika sig med det faktumet, betala en hundvakt (om det funkar) eller hitta en annan brud.

Fast det kanske är svårt för folk som inte har hund att förstå hur mycket man är beredd att offra för de små liven?
Citera
2008-08-26, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av supermassive
Precis, eller börja ensamhetsträna den.

Tanken har aldrig slagit dig att alla hundar inte klarar av att vara ensamma?

Mitt lilla kräk kan vara själv MAX 20 min sen börjar han yla och skälla. Då har jag ändå tränat honom runt 1 år nu. Visserligen är han en omplacering och har fått flytta runt mycket (8 ggr på 5 år) så jag har förståelse för att han reagerar som han gör. Hennes hund kanske har liknande problem.
Citera
2008-08-26, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silvercoin
Jag föredrar också att lämna hunden hemma när jag ska på dejt. I det här fallet går det uppenbarligen inte och då får väl karln antingen förlika sig med det faktumet, betala en hundvakt (om det funkar) eller hitta en annan brud.

Fast det kanske är svårt för folk som inte har hund att förstå hur mycket man är beredd att offra för de små liven?

Fast jag är ändå av den uppfattningen att mina hundar är en del av mitt liv och inte vice versa. Ensamhetsträning är A & O och jag för min del skulle tex. inte orka dejta någon kille med en hund som aldrig går att lämnas ensam. (handlar det om valp så är situationen en annan).

Men visst, klart att de betyder sjukt mycket.
Citera
2008-08-26, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antonia
Fast jag är ändå av den uppfattningen att mina hundar är en del av mitt liv och inte vice versa. Ensamhetsträning är A & O och jag för min del skulle tex. inte orka dejta någon kille med en hund som aldrig går att lämnas ensam. (handlar det om valp så är situationen en annan).

Men visst, klart att de betyder sjukt mycket.

Men hur skulle du göra om du hamnade i en situation där något hände och någon av dina hundar inte gick att lämna själv längre?
Citera
2008-08-26, 15:50
Medlem
Fast en vuxen hund ska väl ändå inte vara ensam mer än 4-6 timmar så "ensamhetsträning" löser nog inte alla dina problem eftersom en hund inte ska vara ensam under ett heltidspass ändå.

Var en djurvän och dumpa tjejen så slipper du vara ansvarig om du inte kan göra något bra för hunden.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in