Kan med varm hand rekommendera
Texas TI-30X IIB för den som läser upptill matematik B. Klarade mig väldigt långt med den under gymnasiet och använder den nuförtiden bara för att räkna ut enklare matematiska saker såsom vardagsekonomi och liknande.
Har även en Texas TI-83 Plus som knappt är använd. Trodde att jag skulle få användning av att kunna rita grafer men det blev aldrig av.