2007-09-10, 20:43
Medlem
wääuus avatar
Hejsan jag drar upp denna tråden som med en hacka.
Jag letar efter ett program som är en emulator av min TI-84 Plus. Helst ska det vara precis som räknaren så att jag snabbt kan göra fina uträkningar, men om det inte går att få tag på så nöjer jag mig med ett program som gör att jag kan skriva i TI-Basic i datorn och sedan slänga över det på räknaren.
Jag har hittat något liknande för TI-83 men trots febrilt letande inget för 84'an. Om det underlättar så är jag registrerad som ägare på TIs hemsida.
Anledningen att jag frågar här är för att jag tror att ni har mer koll än datorkillarna, och jag vill inte starta en ny tråd här.
Citera
2007-09-10, 21:29
Medlem
gullgubbens avatar
Fanns ingen emulator som stödde TI-84+ senast jag kollade, men TI-83 är ju nästan exakt samma sak, fast utan USB-port och med annan firmware. Du behöver visserligen en ROM dump från en TI-83 miniräknare, men jag skulle inte ha några större moraliska problem med att tanka en om jag var du.
Citera
2007-09-10, 21:42
Medlem
TheGoodDoctors avatar
Felpost
Citera
2007-09-10, 21:48
Medlem
-jOE!s avatar
Kan rekommendera att köpa räknaren på eBay.com, sjukt mycket billigare! Säljaren Usedcalculators har just begagnade räknaren som är i nyskick. Har själv en TI-89 Titanium som jag köpte av honom.

http://stores.ebay.com/Usedcalculators
Citera
2007-09-10, 22:00
Medlem
wääuus avatar
Kankse funkar det att slänga över romen från min TI-84? Det skulle bli lite jobbigt att fixa rom från TI-83 då den inte går att koppla in i burken utan dyr liten grej, och att jag själv inte har en 83a.
Finns det nåt att ladda ner för att använda tillsammans med TI-connect programvaran som gör att jag kan skriva TI-basic program i dattan och köra dem på räknaren? Det borde funnits på TIs downloadsida men hittar ej.
Citera
2007-09-11, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av serious
Miniräknaren kommer igen hur ofta som helst för mig, speciellt nu då när jag läser på universitet. Ovärderbart! Räkna tex ut 31! ...
Trodde inte man fick använda miniräknare på universitetet.. Om den nu är så värdefull så kanske man kan tycka att du kunde komma med ett bättre exempel än att beräkna 31! När behöver jag göra det?

Ännu mer OT: Din räknare beräknar ett närmevärde till 31!, inget annat (förutsatt att inget datoralgebra-system används). 31! är för stort för att kunna representeras som 32- eller 64-bitars heltal. Då brukar man ta till flyttal istället. Problemet är att precisionen inte räcker till, vilket följande Matlab-exempel (IEEE double precision) visar:

>> eps(factorial(31))
ans =
1.1529e+18

Detta säger att avståndet mellan 31! och nästa större tal i talsystemet är 1.15..e18. Detta är litet i jämförelse då 31! ~= 8.2e33, men det absoluta felet skulle alltså kunna sätta "exa"-prefixet på dina enheter..
Citera
2007-09-13, 00:46
Medlem
urbanexplorers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Najgär77
ska den vara grafritande?
Man behöver väl ingen sån avancerad miniräknare för Matte B, iaf behövde inte jag det när det begav sig..

Förresten, är du under 18 eller har du gått om ett antal år?
Citera
2007-09-13, 00:48
Medlem
Hade inte ens grafräknare för att klara Matte C. Känns väldigt overkill för Matte B, även C.
Citera
2007-09-13, 00:58
Medlem
BlackMetals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JazzforMiles
Borde inte vederbörande vara under 18?

.

Läser inte elprogrammet Bara Matte A med möjligthet att välja till B eller liknande? . Sedan kan ju TS gått ett år IV eller liknande också
Citera
2007-09-13, 01:01
Medlem
West-ens avatar
Vill man ha kvalité är det HP man ska ha. Jag ägde förrut en 49G+ men tyvärr pajjade knapparna på den, felet är dock åtgärdat i 50G.
En riktig HP-räknare räcker verkligen hela livet men kostar tyvärr därtill.
Texas är dock ingenting i jämförelse.
Citera
2007-09-13, 01:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av namram
Hade inte ens grafräknare för att klara Matte C. Känns väldigt overkill för Matte B, även C.

Jag hade grafräknare, men det var aldrig så att man använde den till att rita graferna. Däremot finns det ju andra bra finesser såsom sinus av... som är ovärderliga, som inte finns på vanliga miniräknare.
Citera
2007-09-13, 01:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FoxDawn
Jag hade grafräknare, men det var aldrig så att man använde den till att rita graferna. Däremot finns det ju andra bra finesser såsom sinus av... som är ovärderliga, som inte finns på vanliga miniräknare.
Jag är ganska säker på att jag hade det på min miniräknare, som inte var en grafräknare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in