2023-04-29, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iris73
Har varit med om tre olika fall under mitt vuxna liv där en ensamstående förälder fått diagnos spridd cancer alt ALS.
I samtliga fall har det minderåriga barnet familjehemsplacerats hos en vänfamilj innan dess att föräldern gått bort.
Det kan alltså vara så att sonen fick ett hem i tid tid som han redan var trygg med före sin mammas bortgång. Låter klokt. Det gör också att barnet får andrum från sjukdom, smärtor, illamående och ångest....

I två av dessa fall gick det 1 månad från diagnos till död hos föräldern. Vid ca 50 års ålder.
Så det kan gå extremt fort.
Citera
2023-04-29, 16:52
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iris73
I två av dessa fall gick det 1 månad från diagnos till död hos föräldern. Vid ca 50 års ålder.
Så det kan gå extremt fort.

Sonen är 16 år och hon var 59 år när hon dog, vad yrar du om?
Citera
2023-04-29, 17:20
Medlem
Herr-Bogsvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Folketstempel
Nja, att de inte ens talar ett språk ur de germanska språken så är utseendet som talar för sig själv inte de enda bevisen som talar mot det som du talar om.
Fattar du vad jag talat om.

Nej det är omöjligt att förstå vad du yrar om. Vilket språk menar du att Finlansdssvenskar talar?
Citera
2023-04-29, 17:42
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Retsina
Det var lite så jag tänkte. Och enligt skvaller så har hon setts flera gånger rejält berusad.

Nämen oj. Vad sorgligt.
Ja, många skådisar har det riktigt tufft.
Tänk att Lena Nyman var så fattig när hon dog.
(Nu vet jag ju inte om Stina Rautelin hade det besvärligt ekonomiskt, men det kan vara ett riktigt hundgöra att vara skådis. Till och med om man är välkänd. Så de där sporadiska skådisarna kan nog ha det skittufft.)
Citera
2023-04-29, 17:43
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P944
Verkar va överraskande död

– Jeg er i sjokk. Det var en nær og kjær kollega. En fantastisk dyktig skuespillerinne. Jeg synes dette er et stort tap, sier «Beck»-kollega Peter Haber til

https://www.vg.no/rampelys/i/4oXAq6/...lin-59-er-doed

jag har inga tankar om vare sig självmord, cancer eller hjärtinfarkt
Varför skriver norge om en svensk skådis?
Citera
2023-04-29, 17:43
Medlem
snurresprettiss avatar
Inget nytt under solen?
Citera
2023-04-29, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P944
Verkar va överraskande död

– Jeg er i sjokk. Det var en nær og kjær kollega. En fantastisk dyktig skuespillerinne. Jeg synes dette er et stort tap, sier «Beck»-kollega Peter Haber til

https://www.vg.no/rampelys/i/4oXAq6/...lin-59-er-doed

jag har inga tankar om vare sig självmord, cancer eller hjärtinfarkt

Säger i stort sett ingenting. Du skulle väl också reagera om en tidigare nära kollega gick bort vid 59 års ålder. Var närmare 20 år sedan de jobbade tillsammans i Beck, inget som säger att de skulle ha mycket eller ens någon kontakt idag, varför Haber inte behöver veta något om hon ev var sjuk, däremot vet han att hon var tio år yngre än honom själv, varför det är självklart att han blir bestört.
Citera
2023-04-29, 17:58
Medlem
Imzadis avatar
Ingen ålder att gå bort i. Gillade henne i Rederiet.

Vila i Frid Stina.
Citera
2023-04-29, 18:00
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av welcometoreality
Hon har en son som heter Buster, född 2008
Kan man heta så med hedern i behåll i Finland?
Citera
2023-04-29, 18:04
Citat:
Ursprungligen postat av lindajkpg
Hon var jätte sjuk i cancer dem sista åren skrev hennes granne på fb.

Stämmer. Men fick ett positivt besked innan jul o sa i allafall att de trodde det skulle gå bra. Men vet ju inte om hon bara sa så för att hon tyckte det var jobbigt att berätta...
Citera
2023-04-29, 18:29
Medlem
BosseBetongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Om det hade varit cancer hade man skrivit det. Rubriken hade varit: Stina Rautelin har avlidit efter en tids kämpande med cancer. Och dör man i cancer då dör man på ett Hospis

Hört talas om palliativ hemsjukvård ?

Har en vän som just nu är i slutskedet av cancer, enligt läkarna. Hen får tillbringa sista veckorna i hemmet med familj och vänner och får palliativ hemsjukvård.
Citera
2023-04-29, 18:36
Medlem
Hon var ändå inte i den bästa åldern för en finsk kvinna, för det är suugosex
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här