• 1
  • 2
2008-08-24, 22:31
Medlem
unikums avatar
Paralympics!
Nu ska de svenska idrottarna visa var skåpet ska stå. Jajamensan! Jag gissar på ca 20 medaljer varav 8 guld.
Citera
2008-08-24, 22:37
Medlem
laban af ridderhorskaps avatar
Paralympics, varför finns det överhuvudtaget? Varför måste man tävla i fysiska aktiviteter om man är fysiskt handikappad? Ska man ha ett mensa-medlemsskap för folk med downs-syndrom? Ska man ha en melodifestival för totalt tondöva personer? Ska ett paranobelpris i litteratur delas ut till dyslektiker?

"Jag är snabbast på 100 meter i min permobil" - Vem fan bryr sig?
Citera
2008-08-24, 22:46
Medlem
Det enda roliga är ju sporten när blinda ligger och ålar på marken där de ska försöka göra mål med en boll med en bjällra i.
Citera
2008-08-24, 22:48
Medlem
antikvetarens avatar
Det kommer bli fler prisutdelningar under Paralympics än i OS, drygt 100 st fler, så ni män har ju något att se fram emot.
Citera
2008-08-25, 00:16
Medlem
Då är Gay-olympics mer intressant.. Kanske se två män i uniform i Par-skridskoåkningen?
Citera
2008-08-25, 00:28
Medlem
chieftains avatar
Visas detta på svensk tv?
Citera
2008-08-25, 01:19
Medlem
spoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chieftain

Nej det brukar inte visas.
Kanske om man har tur 30s på sportnytt.

Skulle själv vilja se lite "murderball" och snubben med bladen som springer.
Citera
2008-08-25, 01:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av chieftain

japp!
http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?...2008&from=menu
Citera
2008-08-25, 03:53
Medlem
Paralympics är ju en katastrof ur rättvisesynpunkt. SVT hade ju ett inslag med en polsk bordetennisspelare som tillochmed deltog i vanlig bordtennis och gjorde ganska bra ifrån sig. Hennes handikapp? En missbildad arm. Detta i en sport som bara kräver en arm. Och hon tävlar i paralympics mot människor i rullstol och blinda.
Citera
2008-08-25, 07:55
Medlem
fotboll för blinda finns ju har jag för mig. Brukar gå rätt våldsamt till och är sjukt kul att se på. Hoppas de sänder från den sporten.
Citera
2008-08-25, 08:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bergadler
Paralympics är ju en katastrof ur rättvisesynpunkt. SVT hade ju ett inslag med en polsk bordetennisspelare som tillochmed deltog i vanlig bordtennis och gjorde ganska bra ifrån sig. Hennes handikapp? En missbildad arm. Detta i en sport som bara kräver en arm. Och hon tävlar i paralympics mot människor i rullstol och blinda.

Är det inte så att de delas in i grupper beroende på vilket handikapp man har när det gäller en sån sport?
Citera
2008-08-25, 15:12
Medlem
Sport som sport för fan
Och nu ska vi ha minst ett guld. Vi tar väl hand om våra handikappade här så chanserna är fina.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in