Flashback bygger pepparkakshus!
  • 2
  • 3
2008-08-28, 17:15
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Vilket funkar bäst, att skjuta en skottkärra framför sig eller släpa den efter sig? Just det, därför bakhjulsdrift. Bättre kontroll helt enkelt.
Att drivhjulen samtidigt är de man svänger med innebär ju att styrförmågan upphör när drivhjulen tappar greppet.
Jo jag vet, framhjulsdrift är effektivare vid halt väglag. Men detta gäller bara tills det släpper, då är man såld i en framhjulsdriven bil.
Visst är det så, visst är det så.

Men själv brukar jag se tills att det inte släpper helt enkelt. Men ksulle det mot förmodan göra det är ABS bromsar + ta emot det med ratten guld.

Jo jag kör bakhjulsdrivet.
Citera
2008-08-28, 17:20
Medlem
Baalzamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
Varför ska det va bakhjulsdrivet? Är du bondtölp eller?

Förstår verkliken inte vitsen med "vinterbil" Sköter du bilen och skyddar lacken osv så kan du ha vilken bil som helst på vintern.

Förvånad att det finns så mkt "sladdande slödder" här på FB.
Slödder sladdar inte, dom står still och bränner däck
Citera
2008-08-28, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240

Förstår verkliken inte vitsen med "vinterbil" Sköter du bilen och skyddar lacken osv så kan du ha vilken bil som helst på vintern.

Förvånad att det finns så mkt "sladdande slödder" här på FB.

Nja, jag kör själv vinterbil av två anledningar;

1) Hur gärna du än vill och försöker sliter vinterkörning alltid på en bil, det spelar ingen roll om man tvättar/rostskyddar/vaxar för saltslask och annat obehagligt kommer penetrera bilen in i minsta skrymsle. Därför är det idealiskt med vinterbil.

2) Det är lite kul, inte att sladda alltså, utan att motivera inköpet av en extra bil.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in