Flashback bygger pepparkakshus!
2008-11-24, 11:18
Medlem
Det skiljer bara ca 7m på längden

Citat:
Ursprungligen postat av Lange
Gick ner till Packhuskajen för att spana in yachten och jag trodde faktiskt den skulle vara större. Den är ingenting jämfört med yachten Samar som var på besök i gbg i somras. Den var fan gigantiskt.
Citera
2008-11-24, 11:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av goodis
hon kanske helt enkelt e KÄR ..

Hur ofta gifter sig unga snygga tjejer med fattiga gamla gubbar?

Eller menar du att de inte blir lika kära i dem?

Simonyi är ju inte direkt någon skönhet..
Citera
2008-11-24, 13:13
Medlem
Detta bevisar än en gång att kvinnor är enkelspårigare än män.

Män i alla åldrar, GENERELLT SETT, tänder på vackra kvinnor med stora pattar, schysst figur och fäster mindre vikt vid hjärna och plånbok.

Kvinnor tänder på vilken man som helst med fet plånbok oavsett övriga förutsättningar. Dock finns det en minoritet kvinnor som inte funkar på detta vis. De faller för hopplösa grova brottslingar istället.

Riktigt kul om hon är gravid. När ungsaten är 10 och vill spela boll med pappa får han vara glad om pappa kan få loss bollen från under rullatorn.

Stinker Golddigger om blondinen. Särskilt kul hur "diskret" källor nära familjen läckt precis rätt info om hela geschäftet. Blondinen sitter på sin kammare och tycker hon kommit någonstans i livet. Med fitta och sugmun som arbetsredskap. Lycka till!
Citera
2008-11-24, 17:00
Medlem
gangleris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nightfighter

Stinker Golddigger om blondinen. Särskilt kul hur "diskret" källor nära familjen läckt precis rätt info om hela geschäftet. Blondinen sitter på sin kammare och tycker hon kommit någonstans i livet. Med fitta och sugmun som arbetsredskap. Lycka till!

Som påpekats tidigare är Lisas familj också stenrika - de kände Gates och Simonyi sedan tidigare, och familjen äger utöver halva Sisjön även Avenyn 1 och en av S:t Tropez vräkigaste lyor. Visst är det Lisas far som har pengarna, men det gick nog ingen nöd på henne innan heller... Så visst, det ligger säkert en undermedveten vilja om att hitta en man som är lik hennes far (snäll, self-made, stenrik), men det är en jävla skillnad på en undermedveten önskan som härör från ens psykologiska make-up (sådana ligger ju i grunden till all kärlek) och att vara en Gold Digger (vilket måste definieras som att medvetet gifta till sig pengar).
Citera
2008-11-24, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nightfighter
Kvinnor tänder på vilken man som helst med fet plånbok oavsett övriga förutsättningar. Dock finns det en minoritet kvinnor som inte funkar på detta vis. De faller för hopplösa grova brottslingar istället.

Kunde inte ha skrivit det bättre själv, bra jobbat.
Citera
2008-11-24, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gangleri
Som påpekats tidigare är Lisas familj också stenrika - de kände Gates och Simonyi sedan tidigare, och familjen äger utöver halva Sisjön även Avenyn 1 och en av S:t Tropez vräkigaste lyor. Visst är det Lisas far som har pengarna, men det gick nog ingen nöd på henne innan heller... Så visst, det ligger säkert en undermedveten vilja om att hitta en man som är lik hennes far (snäll, self-made, stenrik), men det är en jävla skillnad på en undermedveten önskan som härör från ens psykologiska make-up (sådana ligger ju i grunden till all kärlek) och att vara en Gold Digger (vilket måste definieras som att medvetet gifta till sig pengar).

Stenrika? Jovisst några millar i Sverige sen är man visst stenrik.
Citera
2008-11-24, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PrettyinPink
Jag tror nog inte du ska jämföra dig själv med hennes familj... De har känt snubben Simonyi länge och även Bill Gates, så det är nog inte lika omvälvande för dem som det hade varit för ngn "vanlig dödlig svensk".

Nu skrev jag hennes nära och kära och där ingår väl fler än hennes egen familj? Bara för man är rik själv behöver inte alla man känner vara rika..
Tror nog det är ganska så omvälvande för en vanlig dödlig svensk med ett vanligt arbete att hamna vid samma bord som Bill Gates.
Citera
2008-11-24, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pastrotroll
Stenrika? Jovisst några millar i Sverige sen är man visst stenrik.

I detta fall handlar det om ett par HUNDRA millar.
Citera
2008-11-24, 18:14
Medlem
Cerwins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JAE
I detta fall handlar det om ett par HUNDRA millar.

Finns det nån info om pappan? Är inte så lätt att googla med ett sånt vanligt namn.

Hur är det med villan i St Tropez? Är det någon som har sett den irl eller finns det bilder på den?
Citera
2008-11-24, 18:14
Medlem
MassiveBs avatar
Det som jag skulle tycka var intressant, är vilka killar hon tidigare har varit ihop med? Har det var gubbsnopp för hela slanten? Eller har det var jämnåriga eller yngre killar?
Citera
2008-11-24, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cerwin
Finns det nån info om pappan? Är inte så lätt att googla med ett sånt vanligt namn.

Hur är det med villan i St Tropez? Är det någon som har sett den irl eller finns det bilder på den?

Nej googla är svårt, kommer bara en massa om pingisspelaren kan jag tänka mig. Men är det någon info du vill ha kan det finnas chans att antingen jag eller någon annan här kan ge dig den.

Vad gäller St Tropez villan så vill jag ha svar på samma sak!
Citera
2008-11-24, 18:30
Medlem
Cerwins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JAE
Nej googla är svårt, kommer bara en massa om pingisspelaren kan jag tänka mig. Men är det någon info du vill ha kan det finnas chans att antingen jag eller någon annan här kan ge dig den.

Vad gäller St Tropez villan så vill jag ha svar på samma sak!

T ex hur har han blivit rik? Exakt hur rik är han? Tillhör familjen topp tio i Sverige?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in