Flashback bygger pepparkakshus!
2008-11-24, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cerwin
T ex hur har han blivit rik? Exakt hur rik är han? Tillhör familjen topp tio i Sverige?

Har för mig han började med elektronik men nu är han fastighetssnubbe. Exakt hur rik är svårt att säga då man kan gömma pengar på många sätt både inrikes och utrikes. Bla moderbolaget i hans fastighetsimperium registrerat i Holland och därifrån vet iaf inte jag hur man får fram uppgifter om det. Topp tio i Sverige?
Nej inte så rik då handlar det nog mer om att man ska ha 10 miljarder, beroende på hur man räknar: Svensk medborgare eller boende i Sverige?
Citera
2008-11-24, 20:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pastrotroll
Kunde inte ha skrivit det bättre själv, bra jobbat.
Bitter eller?
Citera
2008-11-24, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PrettyinPink
Bitter eller?

lite kanske men mest livserfarenhet tror jag
Citera
2008-11-25, 19:36
Medlem
mr.arnes avatar
Någon som vet om Jagger dök upp?
Citera
2008-11-25, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mr.arne
Någon som vet om Jagger dök upp?
.

Nej han kom aldrig.
Citera
2008-11-25, 19:45
Medlem
chekiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MassiveB
Det som jag skulle tycka var intressant, är vilka killar hon tidigare har varit ihop med? Har det var gubbsnopp för hela slanten? Eller har det var jämnåriga eller yngre killar?

Hon var väl tillsammans med ägaren av bemanningsföretaget Trapenad? Står i tråden om det om jag inte missminner mig. Han har nog en hel del pengar. Men knappast mer än +50 milj. 37 år tror jag att han är.
Citera
2008-11-25, 20:17
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JAE
Har för mig han började med elektronik men nu är han fastighetssnubbe. Exakt hur rik är svårt att säga då man kan gömma pengar på många sätt både inrikes och utrikes. Bla moderbolaget i hans fastighetsimperium registrerat i Holland och därifrån vet iaf inte jag hur man får fram uppgifter om det. Topp tio i Sverige?
Nej inte så rik då handlar det nog mer om att man ska ha 10 miljarder, beroende på hur man räknar: Svensk medborgare eller boende i Sverige?

Han hade en datafirma på 80-talet som sålde PC-datorer minns jag. Minns inte riktigt vad den hette men han sålde i allafall ut firman i slutet på 80-talet. Tror köparna bytte namn till Internet Data, senare Inetdata. Fastigheterna köpte han främst efter fastighetskrisen på 90-talet då priserna var låga.
Citera
2008-11-25, 20:48
Medlem
ej02362s avatar
Har sett deras yacht irl, och fan jag hade också gift mig med honom den är helt sjuk. Enorm men asful förvisso, det hade ringt klockor ändå, haha
Citera
2008-11-25, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Han hade en datafirma på 80-talet som sålde PC-datorer minns jag. Minns inte riktigt vad den hette men han sålde i allafall ut firman i slutet på 80-talet. Tror köparna bytte namn till Internet Data, senare Inetdata. Fastigheterna köpte han främst efter fastighetskrisen på 90-talet då priserna var låga.

Det var intressant, tackar för infon. Han lär alltså fått uppleva en rejäl värdestegring på sina fastigheter
Citera
2009-02-01, 23:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ej02362
Har sett deras yacht irl, och fan jag hade också gift mig med honom den är helt sjuk. Enorm men asful förvisso, det hade ringt klockor ändå, haha
Grattis. Du hade gift dig med en man för en båt.

Ville bara tillägga nåt ni redan vet och som jag redan skrev på förstasidan av den här tråden:
Lisa Persdotter var väldigt rik innan hon gifte sig, hon var god för x miljoner, sen har hennes familj pengar också från början.
Så det är lite löjligt att kalla henne golddigger. Jag kanske är fånig men jag tror att det finns något annat bakom. Och hursomhelst, är maken smart så finns det ett äktenskapsförord...
Citera
2009-02-02, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Firefly
Och hursomhelst, är maken smart så finns det ett äktenskapsförord...

ja det kan ju vara farligt med en rymdresa...

hursomhelst, någon boende i Hovås eller ofta vistandes i Hovås som kan berätta om dem börjat bygga på tomten hon äger där?
Citera
2009-02-03, 21:40
Medlem
En fruktpizzas avatar
.. .. .. .. .. ..

Lisa genomgår just nu en rättslig tvist mot säljaren som sålde en bostadsrätt till henne med ett fuktskadat badrum. Säljarens argument mot att bli ställd inför ansvar, är att Lisa kort därefter sålde bostadsrätten och gjorde några hundratusen i vinst... Tala om korkat resonemang! Det är ungefär som att säga att det är okej att blåsa henne, bara för att hennes man är god för miljarder...

http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=764&a=474121

.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in