Flashback bygger pepparkakshus!
2008-11-23, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sparv3n
Det sitter i honans instinkt att föröka sig med den hane som ser ut att vara friskast och starkast. I detta fall så har honan ett stort urval av hanar att välja bland men misslyckas och väljer istället den som har mest kött. Vilket senare kommer få en negativ effekt på deras avkommor.

Edit: Nej hon är inte kär.

AHAHAHAHA, smart sagt. Så man ska alltså vara frisk och stark, inte rik och smart. Det senare har ju aldrig fungerat så du har antagligen rätt... Hade inte människan klättrat ner från träden för några år sedan så hade du nog haft rätt, men det har ju faktiskt hänt en del sen dess. Med tanke på hennes utseende så hade hon nog kunnat fixa sig en jävligt frisk och stark man som för den delen har mycket pengar, om än inte lika mycket pengar som sin nuvarande man, om hon nu ville det.

Jag har svårt att tänka mig att hon gör det enbart för pengar, han lär ju ändå skydda sig rätt bra mot en sån sak, men visst spelar säkert det faktum att hon gifter sig med en av världens rikaste män roll.
Citera
2008-11-23, 01:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nageln
Vilken dag för hennes nära och kära då!
Ena dagen är de vilka svenskar som helst nästa dag sitter dom plötsligt och har Bill Gates vid bordet..
Det ger hopp till alla oss vanliga döda tycker jag.

Jag tror nog inte du ska jämföra dig själv med hennes familj... De har känt snubben Simonyi länge och även Bill Gates, så det är nog inte lika omvälvande för dem som det hade varit för ngn "vanlig dödlig svensk".
Citera
2008-11-23, 01:35
Medlem
Celerons avatar
En orsak till att äldre män från Sverige åker till Thailand och äldre kvinnor till Gambia eller smyger med ett förhållande här hemma är ju att Sverige är en av de mest åldersfixerade länderna i världen.

Om det så bara skulle vara tjugo års skillnad (tex. han 60, hon 40) på ett par så ropas, skriks, skrivs det genast om gubbsjuka, perverst o dyl.

Apropå rikedomar. Okej att Lisa föddes rik om man säger så. MEN kom ihåg att Charles skapat sig grunden till sin förmögenhet själv. Genom sin intelligens och hårt arbete.

Han flyttade som 18-åring till USA från Ungern. Var b.l.a huvudansvarig för utvecklingen av programmen Excel, Word hos microsoft. Började där så tidigt som 1981.

En "self-made man" alltså.

För övrigt önskar jag de nygifta all lycka och välgång.
Citera
2008-11-23, 02:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Celeron
En orsak till att äldre män från Sverige åker till Thailand och äldre kvinnor till Gambia eller smyger med ett förhållande här hemma är ju att Sverige är en av de mest åldersfixerade länderna i världen.

:
Var har du fått det ifrån?
Citera
2008-11-23, 02:24
Medlem
Celerons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PrettyinPink
Var har du fått det ifrån?

Läst i en bok.

Nej, skämt åsido. De har förekommit undersökningar som jag läst om och där Sverige kommit på någon av toppplaceringarna angående detta.
Citera
2008-11-23, 03:14
Medlem
foffens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sparv3n
Det sitter i honans instinkt att föröka sig med den hane som ser ut att vara friskast och starkast. I detta fall så har honan ett stort urval av hanar att välja bland men misslyckas och väljer istället den som har mest kött. Vilket senare kommer få en negativ effekt på deras avkommor.

Det är skillnad mellan att avla och föda upp. Med din syn på det hela så har hon nog valt helt rätt när det gäller vem som kan ge barnet bäst uppväxt rent fundamentalt. Sen kan hon ju avla sig med nån annan. 10% av alla barn i väst har en annan biologisk far än dom tror.
Citera
2008-11-23, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av köpenhamn
Varför skulle de önska sig en massa dyra grejer? De har väl redan råd att köpa va fan de vill. Bl.a. en rymdresa. Var finns den där önskelistan?

Listan ska finnas på NK i Stockholm.
Senast redigerad av Curiousity 2008-11-23 kl. 10:38.
Citera
2008-11-24, 01:25
Medlem
obans avatar
Personligen så läser jag hellre skvaller om Charles Simonyi än om Paris Hilton. Han har ju i alla fall gjort nåt vettigt. Sen är alla kvinnor av naturen gold diggers så Lisa gör bara det naturliga som alla kvinnor drömmer om. Det spelar ingen roll hur gott ställt de själva har utan kvinnor från alla samhällsklasser tänder på pengar. De som förnekar detta ljuger för sig själva eftersom de är fula eller har av andra orsaker ingen chans att gifta sig rikt.
Citera
2008-11-24, 05:22
Medlem
apskeletts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oban
Personligen så läser jag hellre skvaller om Charles Simonyi än om Paris Hilton. Han har ju i alla fall gjort nåt vettigt. Sen är alla kvinnor av naturen gold diggers så Lisa gör bara det naturliga som alla kvinnor drömmer om. Det spelar ingen roll hur gott ställt de själva har utan kvinnor från alla samhällsklasser tänder på pengar. De som förnekar detta ljuger för sig själva eftersom de är fula eller har av andra orsaker ingen chans att gifta sig rikt.

så vilket är de ur din synvinkel, är Lisa ful eller är Charles den enda rike hon träffat och därför den enda chansen för henne att gifta sig rikt?

självfallet är det du skriver strunt och jag förmodar att du inte iaf inte vuxit upp i göteborgs södra förorter
Citera
2008-11-24, 07:34
Medlem
mysigamartas avatar
Helt klart väljer många äldre män eftersom då har man iallafall en chans o leva ett vuxet liv. Det är ju ganska uppenbart att karlarna inte är mogna förrän de tidigast uppnått medelåldern. Sen måste jag ju säga att de kan ju sin sak oxå. De vet oftast hur en kvinna behandlas. Heja Lisa.
Citera
2008-11-24, 07:44
Medlem
hon kanske helt enkelt e KÄR ..
Citera
2008-11-24, 10:59
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lange
Gick ner till Packhuskajen för att spana in yachten och jag trodde faktiskt den skulle vara större. Den är ingenting jämfört med yachten Samar som var på besök i gbg i somras. Den var fan gigantiskt.

Kollade in den och den var tillräckligt stor tyckte jag. Det enda som saknades var en kanon (att pricka pirater med kanske?)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in