2008-08-24, 12:26
Medlem
weldurs avatar
HEJ! jag har presic köpt en ny laptop, Den har Widows Vista homepremium... skulle villja ha lite hjälp med att på bort dom där grejerna som kommer upp när man ska tex. installera något...

(Sorry min stavning)
Citera
2008-08-24, 12:38
Medlem
psychotropics avatar
http://www.google.se/search?q=turn+o...ient=firefox-a
Citera
2008-08-24, 12:39
Medlem
The_Insanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av weldur
HEJ! jag har presic köpt en ny laptop, Den har Widows Vista homepremium... skulle villja ha lite hjälp med att på bort dom där grejerna som kommer upp när man ska tex. installera något...

(Sorry min stavning)

Antar att du menar användarkontrollen UAC.
Klicka på Start sen där du kan söka längst ner skriver du msconfig och väljer tillåt om rutan kommer upp sen klickar du på fliken Verktyg längst åt höger där kommer det upp en lista och markera då Inaktivera UAC och klicka på knappen Starta sen verkställ sen ok om du kan välja dem två.
Starta nu om datorn så ska problemet vara löst
Citera
2008-08-24, 13:55
Medlem
gandihellfishs avatar
Fast UAC finns av en anledning, känns bra att ha så man vet vad som ska installeras på datorn så inget oinbjudet vill befästa sig.
Citera
2008-08-24, 15:13
Medlem
Ödlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gandihellfish
Fast UAC finns av en anledning

Ja, användaren ska bli irriterad.
Citera
2008-08-24, 15:26
Medlem
Titus pollos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ödlan
Ja, användaren ska bli irriterad.

Visst är det grovt uttryckt, men faktum är att majoriteten av alla windowsanvändare är inte vana vid (=kan inget om) säkerhet så någonting måste de göra. Förvisson inte deras fel då MS historiskt sett har haft adminkontot påslaget som standard vid installation, men de gör äntligen något vilket är positivt.
Visst, en del kommer att stänga av UAC men många fler datorer kommer att vara mycket säkrare än förut.

Sen är det inte så jäkla jobbigt som en del vill få det till. UAC varnar när någonting administrativt sker, dvs något som kan skada datorn. Visst kan det vara lite jobbigt att gå från 0 varningar till kanske ett par per dag, men vad är det mot alla popups man får när man surfar och inte har installerat reklamblockare eller sett till att javascript bara körs när man själv vill det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in