2008-08-24, 01:38
Medlem
Hoppas verkligen nån kan hjälpa mig med detta!

Jag skulle fixa nytt tema till mitt XP efter att jag uppdaterat windows till SP3 då mitt dåvarande tema tagits bort...

Jag fick tips om någon patch som ersatte någon dll-fil som gjorde att jag kunde ändra temat manuellt. Startade sedan om datorn och testade ett annat tema men då blev ALLT svart... Taskbaren, alla mappar oh fönster jag öppnar (bortsett från FF).
Jag ser inte ens det jag skriver just nu, så hoppas jag skrivså ni förstår..

Orkar inte hålla på och kolla upp detta ikväll så jag hoppas någon kan hjälpa mig !
Kan tillägga att jag inte kommer åt Systemåterställaren då jag intehar en aning om vilket fönster jag är i eller vad jag trycker på...

Grymt tacksam för svar!
Citera
2008-08-24, 01:44
Medlem
Testa att starta i felsäkert
Citera
2008-08-24, 02:00
Medlem
Felsäkert läge hjälpte inte.. Slog bara ut musen...

Det var filen "uxtheme.dll" som jag ersatte med en patchad, men hur fan ska jag kunna ändra tillbaka när jag inte ser nåt?

Skiter snart i dethär... Går och lägger mig nu...
Citera
2008-08-24, 04:15
Medlem
kalle.bs avatar
Enklaste sättet är att "Återställa systemet till en tidigare punkt" finns en hjälpartikel på microsofts hemsida här: http://support.microsoft.com/kb/306084. Du kan ju välja att återställa systemet en dag innan eller någon timme innan du installerade uxtheme. Du kommer inte förlora några filer du sparat.
Citera
2008-08-24, 11:11
Medlem
Som jag sa tidigare kunde jag inte ta mig till Systemåterställningen, MEN...
...jag lyckades "gissa" mig fram dit och nu funkar det igen! Tack tack, lås tråden!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in