• 2
  • 3
2008-08-24, 20:12
Bannlyst
Men kan man ta lite SSRI innan man ska knulla om man vill hålla ut lite längre?
Citera
2008-08-24, 20:17
Medlem
laban af ridderhorskaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abel

Det skulle jag inte tro. Det tar ju först några veckor innan patienterna ska känna någon verkan på medicinen. Det är inget man tar för en kväll när det vankas knull. Det krävs långvarit medicinering.

Edit: en annan effekt är att du får problem med ståndet. Det är ju mindre imponerande. Så glöm det här med antidepressiva.
Citera
2008-08-25, 11:39
Medlem
RockyRambos avatar
jag har med MASSA efexor hemma, första uttaget med 100 x 150 mg kostade mig 771 kr att hämta ut. Tur att SOC-betalade den skiten. Använde dem ett tag för att se om de hade ngt att ge, men insättningssyptomen på bara 37,5 mg var så överjävligt att inte ens benso hjälpte mot dem. Usch, skulle aldrig palla att må så jävligt i en månad innan möjligtvis ngn effekt kommer. Känner en kille som tagit de i över 16 år, han är som en zombie och sover 16 timmar per dygn.
Citera
2008-08-25, 15:37
Medlem
Utemöbels avatar
Har provat en hel del olika antidepressiva och har nu (äntligen) kommit till Efexor. Har använt i ungefär en och en halv månad och ligger på 225mg om dagen. Kan inte påstå att jag känner några positiva effekter än, tyvärr har jag inte gjort det av några andra antidepressiva mediciner heller. Anledningen till att jag är positiv är att jag heller inte märkt av några jobbiga bieffekter!

Cipramil gjorde mig impotent
Remeron (Mirtazapin) gjorde att jag gick upp 12kg på två månader

Det enda jag märkt av Efexor så här långt är att aptiten minskat som fan och att jag svettas en hel del. Perfekt när kilona från remeronkuren fortfarande sitter kvar

Btw så hoppas jag fortf på att den antidepressiva effekten skall komma snart, kan ju ta upp t.om 2-3 månader. Jag är hoppfull!
Citera
2008-08-25, 21:17
Medlem
Spaceys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utemöbel
Har provat en hel del olika antidepressiva och har nu (äntligen) kommit till Efexor. Har använt i ungefär en och en halv månad och ligger på 225mg om dagen. Kan inte påstå att jag känner några positiva effekter än, tyvärr har jag inte gjort det av några andra antidepressiva mediciner heller. Anledningen till att jag är positiv är att jag heller inte märkt av några jobbiga bieffekter!

Cipramil gjorde mig impotent
Remeron (Mirtazapin) gjorde att jag gick upp 12kg på två månader

Det enda jag märkt av Efexor så här långt är att aptiten minskat som fan och att jag svettas en hel del. Perfekt när kilona från remeronkuren fortfarande sitter kvar

Btw så hoppas jag fortf på att den antidepressiva effekten skall komma snart, kan ju ta upp t.om 2-3 månader. Jag är hoppfull!

Måste säga såhär att Efexor är ett rent helvete värsta utsättningssymptomen av alla. Bytte ifrån Zoloft till Efexor och när jag skulle sluta fy i helvete, kallsvettningar, huvudvärk och allmänt kasst mående i dagar.

Som tur hitta jag Voxra och det kan jag säga är den absolut bästa anti-depressiva jag tagit. Inte alls mkt biverkningar; och man blir to.m pigg och alert av det.
Citera
2008-08-25, 21:19
Medlem
alprazolam_s avatar
Detta antidepp är inte så hemskt svårt att få utskrivet. Men köpa svart? Nej nej. Ger ingen ruseffekt så varför skicka lovor på d?

Edit: Har testat alla antidepp förutom Anafranil, Efexor funkar jäkla bra, men om dom klipper dom på maxdos mår man ju skit ett bra tag...
Senast redigerad av alprazolam_ 2008-08-25 kl. 21:22.
Citera
2008-08-25, 21:23
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abel
Hehe nej, har hör att det är bra och droppa typ samtidigt som du petar E, men de flesta antidepp blir du mest impotent av.
Citera
2008-08-26, 03:40
Medlem
MussePiggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alprazolam_
Hehe nej, har hör att det är bra och droppa typ samtidigt som du petar E, men de flesta antidepp blir du mest impotent av.

Ha ha ballen blir deprimerad när man tar antidepp
Citera
2008-08-26, 15:38
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MussePigg
Ha ha ballen blir deprimerad när man tar antidepp
Ja det är helt klart, men efexor får man tjackballe & stora pupiller av i början iaf. Vissa påstår att de innehåller amfetamin, men det är jag tveksam till...
Citera
2008-08-26, 16:55
Medlem
Tjohildas avatar
Efexor kan även ge hormonrubbningar. Så passa er...
Citera
2008-08-26, 17:26
Medlem
Fontainebleaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alprazolam_
Ja det är helt klart, men efexor får man tjackballe & stora pupiller av i början iaf. Vissa påstår att de innehåller amfetamin, men det är jag tveksam till...

Ja, att de skulle innehålla amfetamin, det vore högst osanolikt.
Dock har jag flertalet 1000mg hemma, så finns det tjack i kan man väl använda dem ibland.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in