• 1
  • 2
2008-08-23, 22:03
Medlem
MussePiggs avatar
Sett på ett par sidor att de säljer Efexor, nu undrar jag dock om varför folk
är villiga att köpa dom?

Vet att dom är svindyra på apoteket men man kan väl inte ha något
speciellt kul på dom va?
Inget jag märkt då jag äter dom regelbundet.
Citera
2008-08-23, 23:15
Medlem
fentsson9s avatar
Menar du det antidepresiva medlet efexor?

Det finns kanske folk som har en depression och inte vågar gå till läkaren och erkänna det, då kan de ju alltid köpa medecin på nätet! Något annat skäl kan jag inte komma på!
Citera
2008-08-23, 23:26
Medlem
MussePiggs avatar
Nej kan nog inte tänka mig någon annan anledning själv men
jag var tvungen att dubbelkolla
Citera
2008-08-23, 23:47
Medlem
No_Mores avatar
Jag har så inihelvete med Efexor liggande. Drösvis. Och läkaren skriver ut dem i en sån takt så man kan tro att hon har provision på eländet.

Med stor sannolikhet har jag redan min livsförbrukning i lådan, och håller tummen för att nån kommer på att man kan göra 51st State med dem om man blandar dem med Baileys eller nåt.
Citera
2008-08-24, 00:01
Medlem
fentsson9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av No_More
Jag har så inihelvete med Efexor liggande. Drösvis. Och läkaren skriver ut dem i en sån takt så man kan tro att hon har provision på eländet.

Med stor sannolikhet har jag redan min livsförbrukning i lådan, och håller tummen för att nån kommer på att man kan göra 51st State med dem om man blandar dem med Baileys eller nåt.

Jag hörde och jag vet inte om det stämmer eller ej att efexor är en föregångare till cipramill, där de tagit bort de värsta biverkningarna ifrån efexorn! Någon som vet något om det?
Citera
2008-08-24, 00:12
Medlem
Eyeopeners avatar
Gick själv på Efexor några år och dom tabletterna kostar skjortan även på apoteket i sverige. Tur att dom gick på högkostnadsskyddet.
Citera
2008-08-24, 00:17
Medlem
fentsson9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eyeopener
Gick själv på Efexor några år och dom tabletterna kostar skjortan även på apoteket i sverige. Tur att dom gick på högkostnadsskyddet.

Käkade Efexor depot 150mg i 4 månader och det enda jag märkte av dem var en jäkla massa med biverkningar, så jag bad min läkare att byta ut dem mot något annat!

Denna tråd ska nog ligga under "Medicin och hälsa" när man tänker efter, var har vi alla mod!!
Citera
2008-08-24, 00:33
Medlem
Eyeopeners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fentsson9
Käkade Efexor depot 150mg i 4 månader och det enda jag märkte av dem var en jäkla massa med biverkningar, så jag bad min läkare att byta ut dem mot något annat!

Denna tråd ska nog ligga under "Medicin och hälsa" när man tänker efter, var har vi alla mod!!

Ja efexor är nog bland det värsta jag har tagit i medicin väg, och det värsta är att läkaren tror en inte när man berättar att man får en massa jobbiga biverkningar och att problemen man behandlas för blir värre istället.

Bestämde mig för att lägga av med efexor och avsluta min ssri/snri behandling jag fått i över sex år, och det var en jäkligt jobbig avtändning som var utdragen under flera månader.

Kan ju säga att jag bytt läkare efter att hon sa att man inte får några utsättningssympton när man lägger av med efexor.

Och den här tråden ligger nog fel som du säger, kommer säkerligen att flyttas.
Citera
2008-08-24, 02:46
Medlem
MussePiggs avatar
Jag inte är de helt utan biverkningar iaf, kom ihåg att jag fick såna jäkla muskelryckningar i början av kuren.

Sen var jag utan de ett tag och de var skitjobbig avtändning men nu harjag börjat med det igen.

Ni som haft de länge, vad har ni bytt till istället?
Citera
2008-08-24, 09:37
Medlem
Ett Hunds avatar
Rubriken är ändrad så den reflekterar frågeställningen i tråden bättre.

/Moderator
Citera
2008-08-24, 09:42
Medlem
Tjohildas avatar
Fattar inte heller, men det finns ju folk som tom köper penicillin på nätet. Om de nu har läkarskräck eller inte törs erkänna att de fått flugor i trumpeten eller så.
Citera
2008-08-24, 10:23
Bannlyst
Kanske folk som vill fördröja orgasmen och inte är deprimerad och inte vill ljuga för en läkare?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in