Citat:
Ursprungligen postat av 109740
Nu börjar vi sjunka lågt, kom jag åt en känslig nerv
Nej.
Citat:
Har jobbat sen jag var 16 år. Ofta på arbeten där "arbetarklassen" håller hus, d.v.s. människor med gymnasialutbildning och arbetar inom industrin eller lager. Jag har såklart kommit i kontakt med många. Betydligt fler är positiva till invandrare än negativa. Dock så ogillade ingen kriminella, oavsett härkomst. Rimligt? Du kanske går runt och tror på idioter i I&I forumet och all statistik de hittar. Fortsätt med det.
1 Svenskar är i regel mycket toleranta, ja det är ju bara att jämföra med er balkaneser för att förstå vidden av den svenska toleransen. Ja, många svenskar är positiva till invandrare så länge som sköter sig och inte kommer med massa krav om specialbehandlingar. Jag personligen har inget emot personer som sköter sig. Men de flesta svenskar är tveksamma till den massinvandring som varit sedan 90-talet. Många av de grupper som har kommit in har haft problem att anpassa sig, är kraftigt överrepresenterade i brottsstatistiken och som klienter hos socialen.
Du får tycka vad du vill om de som skriver i I&I forumet, visst en del är extremister och nationalister, ja även rasister men den statistik som de lyfter fram brukar ju inte vara något som de själva har gjort utan är korrekt gjorda studier.
Sedan är det ganska kul att se du som är en nationalist och indirekt förespråkar ett Bosnien under muslimskt dominans klaga på när en del svenskar vill detsamma om Sverige.
Citat:
Dock så kommer Måna Muslim att vara det högsta hönset 2010. Bara det borde väl visa vad svenskarna tycker. Koppla?
Folk röstar på tex socialdemokraterna för a-kassan, välfärdsfrågor, skatter etc, det är främst plånboksfrågor som styr vad folk röstar på. Dessa frågor väger ofta tyngst när svenskarna lägger sin röst.
Mona Sahlins parti har varit mera restriktivt mot invandring än de borgerliga partierna. Du har dåliga kunskaper om svensk inrikespolitik. Faktiskt motsatte sig socialdemokraterna länge att ta emot flyktingar från Bosnien, det var de borgerliga partierna tillsammans med Ny demokrati som lät er komma in i landet. Hade vi haft en socialdemokratisk regering under åren 1991-1994 hade Sverige förmodligen inte släppt in så många från forna Jugoslavien.
Att socialdemokraterna lät den sk amnestin gå igenom berodde på att de satt i knäna på miljöpartiet och vänsterparitet.Hade sossarna haft egen majoriet i riksdagen hade det inte blivit någon allmän amnesti åt illegala invandrare.
Citat:
Behövs inte, jag är hos mina föräldrar över helgen i ett villaområde. Klart att svenska flaggor svajar vilket är fint. Men det är oftast vid högtider, inte direkt varje dag som i t.ex. USA eller andra normala länder där man inte riskerar att bli klassar nationalist bara för man är patriot.
I Sverige har vi sedan länge haft allmänna flaggdagar. Att vifta med flaggan hela tiden har vi inte känt något behov av att göra. Vi har varit en suverän nation sedan sekler och inte haft krig på länge så den sortens patriotismen har inte behövst i Sverige. Tex i Norge som fick sin självständighet först 1905 och som under kriget var ockuperade av Tyskland så har dom ett större behov av att manifesterar sin självständighet tydligare än vad svenskar har.
Citat:
Och det rullade absolut inga nazistiska tåg genom Sverige med tyska trupper under WW2. Det fanns så klart inget frivilligt svenska förband i Wehrmacht. Nej nej, det var bara vi, bosniakerna och kroaterna.
1 Sverige lät tyska tåg passera, på detta sätt räddade vi oss från att bli ockuperade (vilket förmodligen lätt till att judarna i Sverige hade utrotats). Så här i efterhand är det bara att konstatera att det var ett klokt beslut.
2 De fanns ett fåtal svenska frivilliga men dessa stred inte i Wehrmacht utan i SS, främst Waffen-SS. Det rörde sig om något hundratal förvirrade själar. I bosniska SS-Hanjdar stred 20 000 frivilliga för Hitler.
3 Jag har aldrig påstått att de var bara ni som hjälpte tyskarna. Jag tog bara upp er egen historia när du anklagar den svenska flaggan för att vara en nazistsymbol. Kroater har jag aldrig diskuterat så jag förstår inte varför du blandar in dom i våran diskussion.
Citat:
So? Fortsätt du räkna, jag har iallafall mina egna åsikter och rapar inte upp vad FB fjunen på I&I skriker sig hesa på.
Du verkar vara lite fjunig själv. Jag håller inte med allt som skrivs i I&I men helt klart har många som skriver där en del poänger.
Citat:
Sorglig du är "svensken". Vågar inte ens säga vilket land du härstammar ifrån. Varför, rädd att din "neutralitet" i Balkanämnena kommer att ifrågasättas? Too late for that, Skogsturken
Sverige, Småland och Dalarna. Nöjd?
Citat:
Nästa gång du vill ge dig på personangrepp och tomma påståenden så ska du PMa mig, inte gapa dig hes i en tråd. Här diskuterar vi serbiska tecken och om de är nationalistiska eller ej. Förstått, "svensken" ?
Du ska hålla dig till serbiska tecken då och inte blanda in svenska flaggan. Deltar du i debatten och kommer med felaktiga påståenden får du räkna med att bli emotsagd, offentligt.