• 1
  • 2
2008-08-23, 16:01
Medlem
★ⓜⓞⓥⓘⓔⓢⓣⓐⓡ★s avatar
Har letat som en galning efter pastahjul från Kungsörnen men kan inte hitta dem i mina lokala mataffärer, existerar de inte längre?

De var ju lätt den godaste pastaformen
Citera
2008-08-23, 16:30
Medlem
Necrobutchers avatar
Har inte ens tänkt på det innan, men det var faktiskt många år sedan jag såg "luuuuul" sist.
Citera
2008-08-23, 17:33
Medlem
mahutma_homos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Necrobutcher
Har inte ens tänkt på det innan, men det var faktiskt många år sedan jag såg "luuuuul" sist.

kanske lite off topic. men jag hatar den där ungen än idag. vill bara slå en pinne i ansiktet på honom. "pattar.... luuuuul"

måste ha varit en bra reklam.
Citera
2008-08-23, 17:39
Medlem
Själv undrar jag var pastakukarna tog vägen. Penispastan stod i stora glasburkar som prydnad i min gamla lågstadieskola, men jag ser den aldrig i affären.
Citera
2008-08-23, 17:43
Medlem
Bloodhounds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sylwester
Själv undrar jag var pastakukarna tog vägen. Penispastan stod i stora glasburkar som prydnad i min gamla lågstadieskola, men jag ser den aldrig i affären.

Pastakukar finns ofta i typ party och skämtbutiker samt i postorderkataloger.

Hjulpastan tyckte jag aldrig om riktigt, vet inte varför faktiskt.
Citera
2008-08-23, 17:46
Medlem
Svensken Von Svenskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bloodhound
Pastakukar finns ofta i typ party och skämtbutiker samt i postorderkataloger.

Hjulpastan tyckte jag aldrig om riktigt, vet inte varför faktiskt.

Har inte tittat efter just pastahjul, men visst fin pden så kallade penis pastan kvar http://butik.skrattkammarn.se/produc...roducts_id=467 är nog mer rolig en smaksam
Citera
2008-08-23, 17:52
Medlem
Fatskulls avatar
I ICA:s egna sortiment finns en pastahjulsrippoff. Tyckte själv att hjulen var bra till köttbullar.
Citera
2008-08-23, 17:54
Medlem
Jag tror Coop har pastahjul, om vi tänker på samma typ.

Edit efter föregående inlägg: kanske var Ica jag tänkte på.

Um, lite OT: vilka pastamärken är bra? Xtra ska man inte köpa iaf... en kompis köpte en påse när han flyttade från föräldrarna. Användes en gång, sen stog den längst bak i skafferiet. När han flyttade fick jag den (bodde i samma hus), jag smakade en gång och slängde sen...
Senast redigerad av KoalaOfDoom 2008-08-23 kl. 17:58.
Citera
2008-08-23, 17:55
Medlem
balzams avatar
Ja jävlar, där sa du något, hjulen har man inte sett till på ett tag. De användes ofta när vi gjorde ost- och skinksås med pasta. Fasiken vad skinkbitarna klistrades fast i de små trasiga hålen mellan ekrarna
Citera
2008-08-23, 22:29
Medlem
★ⓜⓞⓥⓘⓔⓢⓣⓐⓡ★s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fatskull
I ICA:s egna sortiment finns en pastahjulsrippoff. Tyckte själv att hjulen var bra till köttbullar.
Ahh, tack. Skall kolla på ICA.
Citera
2009-12-16, 22:36
Medlem
★ⓜⓞⓥⓘⓔⓢⓣⓐⓡ★s avatar
Såg en gammal reklamfilm för pastahjul på youtube, och minndes denna tråd.
Minns inte om jag hittade några pastahjul på ICA den gången, någon som sitter inne på information kring detta? Bor nämligen en bra bit ifrån en ICA butik.
Citera
2009-12-16, 22:42
Medlem
Rätt säker på att ICA saluför "pastahjul", hade ett paket hemma för ett tag sen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in