Själv undrar jag var pastakukarna tog vägen. Penispastan stod i stora glasburkar som prydnad i min gamla lågstadieskola, men jag ser den aldrig i affären.
Själv undrar jag var pastakukarna tog vägen. Penispastan stod i stora glasburkar som prydnad i min gamla lågstadieskola, men jag ser den aldrig i affären.
Pastakukar finns ofta i typ party och skämtbutiker samt i postorderkataloger.
Hjulpastan tyckte jag aldrig om riktigt, vet inte varför faktiskt.
Jag tror Coop har pastahjul, om vi tänker på samma typ.
Edit efter föregående inlägg: kanske var Ica jag tänkte på.
Um, lite OT: vilka pastamärken är bra? Xtra ska man inte köpa iaf... en kompis köpte en påse när han flyttade från föräldrarna. Användes en gång, sen stog den längst bak i skafferiet. När han flyttade fick jag den (bodde i samma hus), jag smakade en gång och slängde sen...
Senast redigerad av KoalaOfDoom 2008-08-23 kl. 17:58.
Ja jävlar, där sa du något, hjulen har man inte sett till på ett tag. De användes ofta när vi gjorde ost- och skinksås med pasta. Fasiken vad skinkbitarna klistrades fast i de små trasiga hålen mellan ekrarna
Såg en gammal reklamfilm för pastahjul på youtube, och minndes denna tråd.
Minns inte om jag hittade några pastahjul på ICA den gången, någon som sitter inne på information kring detta? Bor nämligen en bra bit ifrån en ICA butik.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!