2010-07-29, 01:56
Medlem
Bumpar den här tråden lite, hur är stödet för 64 bitars nuförtiden i ubuntu? funderar på att testa och installera så att jag kan nyttja den där sista halva gb av mina 4 gb ram
Citera
2010-07-29, 03:50
Medlem
Jag kör 64-bit. Inget speciellt som har hänt som jag egentligen kan skriva om. Allt funkar bara.
Citera
2010-07-29, 19:16
Medlem
Ja förrutom flash då, men det suger ju på alla versioner.
Citera
2010-07-29, 19:34
Medlem
Fuzes avatar
Jag kör 64-bit Ubuntu sedan något år tillbaka. Det enda jag stött på är att man får installera Flash manuellt. Annars funkar det precis lika bra.
Citera
2010-07-30, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fuze
Jag kör 64-bit Ubuntu sedan något år tillbaka. Det enda jag stött på är att man får installera Flash manuellt. Annars funkar det precis lika bra.
går ju fortfarande att installera flash-plugin genom pakethanteraren. men jag antar att den använder sig av nån wrapper då... använder själv 64bits men med 64bits flash (manuellt installerad) då den i pakethanteraren inte riktigt ville vad jag ville. hackade och shit.
sen är det väl lite krångel med bankväsendet som inte vill utveckla för 64bits. finns lösningar för det, men de kan bli rätt omständiga. annars fungerar allt som ett smäck.
Citera
2010-07-30, 15:07
Medlem
Fuzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av serein
går ju fortfarande att installera flash-plugin genom pakethanteraren. men jag antar att den använder sig av nån wrapper då... använder själv 64bits men med 64bits flash (manuellt installerad) då den i pakethanteraren inte riktigt ville vad jag ville. hackade och shit.
sen är det väl lite krångel med bankväsendet som inte vill utveckla för 64bits. finns lösningar för det, men de kan bli rätt omständiga. annars fungerar allt som ett smäck.
Precis vad jag egentilgen menade, ursäkta min luddighet.
Citera
2010-07-30, 19:52
Medlem
echelonxs avatar
Citat:

Det går även att utföra enklare bankärenden i mobilen nu (Android/Iphone) om du har Handelsbanken. Allt du behöver är personnr och personlig kod för mobiltjänsten och givetvis en Iphone eller mobil med Android.
Citera
2010-08-23, 12:50
Medlem
VonKnorrhanes avatar
Hur är det med flash 64 bitar idag? Går ju inte att tanka längre som ni kanske vet.
http://labs.adobe.com/downloads/flas...r10_64bit.html
Citera
2010-08-23, 18:04
Medlem
Alfaslangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VonKnorrhane
Hur är det med flash 64 bitar idag? Går ju inte att tanka längre som ni kanske vet.
http://labs.adobe.com/downloads/flas...r10_64bit.html

Det är knäpptyst från Adobe på den biten. De flesta av oss trodde nog att de skulle släppa en officiell stabil version när 10.0 kom, och när det inte blev så så hoppades nog rätt många på 10.1, men istället så stängde de bara beta-programmet utan att kommunicera varför.

Här är i alla fall den sista betan (10.0 r45) http://www.megaupload.com/?d=Z8ZUVHPK för de som inte hittat den någon annanstans.
Citera
2010-08-24, 00:01
Bannlyst
Är man tvingad att ha minst 4 GB i RAM eller går det lika bra med 2 GB om man ska köra 64 bit???
Citera
2010-08-24, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Toledomahn
Är man tvingad att ha minst 4 GB i RAM eller går det lika bra med 2 GB om man ska köra 64 bit???
64bit påverkar inte ramkraven.
Citera
2010-08-24, 01:37
Bannlyst
Citat:
64bit påverkar inte ramkraven.

Alltså går det lika bra att köra 64 bitar med 2 GB?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in