• 1
  • 2
2008-08-23, 14:05
Medlem
Remixxxs avatar
När jag vaknade imorse började jag undrar varför man aldrig ramlar ur sängen när man sover. Okej, någon gång har det ju hänt. Men nu då? Har sovit tusentals nätter utan att ramla ur sängen.

De jag undrar är om hjärnan vet var sängen tar slut när man sover?
Citera
2008-08-23, 14:11
Medlem
TWISTRs avatar
..bra fråga, det vanligaste är ju att man inte innehar denna färdighet när man är liten och labil, då räcken på sängen oftast återfinns på juniormodellerna.
Citera
2008-08-23, 14:14
Medlem
Katarsiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TWISTR
..bra fråga, det vanligaste är ju att man inte innehar denna färdighet när man är liten och labil, då räcken på sängen oftast återfinns på juniormodellerna.

Ja, småbarn ramlar ju ur sängen, så tydligen lär man sig med åldern var den slutar någonstans.

Undrar vad man mer kan lära sig att komma ihåg/tänka på när man sover?
Citera
2008-08-23, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katarsis
Ja, småbarn ramlar ju ur sängen, så tydligen lär man sig med åldern var den slutar någonstans.

Undrar vad man mer kan lära sig att komma ihåg/tänka på när man sover?
Att inte bajsa.
Citera
2008-08-23, 14:20
Medlem
TWISTRs avatar
..vid närmare eftertanke så ligger man bra mycket mer stilla i sängen under vilan oxå när man blir äldre... småttingar är som rena rama väderkvarnarna på natten, det vet alla föräldrar... det kan ju vara rena rama breakdance tävlingen emellanåt....

Dessutom så vet jag att man på något underligt sätt kan ställa in sig på att inte göra det ena eller andra när man sover, vet bara inte riktigt hur det fungerar i praktiken, det borde vara undermedvetet iaf. Som t. ex när man har små barn i sängen när man sover så kan man liksom intala sig själv till att ligga mer eller mindre helt stilla under sömnen pga. att man antagligen inte vill rulla över och krossa/kväva "den lille". Detta borde oxå vara fallet med att intala sig att vakna och besöka toaletten ist. för att besudla sin säng på olika sätt.
Senast redigerad av TWISTR 2008-08-23 kl. 14:34.
Citera
2008-08-23, 14:26
Medlem
Katarsiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helter
Att inte bajsa.

Det är sant.
Man slutar kissa och bajsa när man sover, men man fortsätter fisa och (när man är lite äldre) få orgasm i sömnen.

Man kan lära sig att hålla reda på tiden också, när man sover. Så att man alltid vaknar strax före klockan.
Eller vid vissa ljud.
Småbarnsföräldrar kan sova sig igenom vad som helst, men så fort knyttet piper tvärvaknar man.
Citera
2008-08-23, 14:34
Medlem
Har för mig att det ska ha ngt med att vi när vi var apor sov i trän och har därför utvecklat en reflex som "vänder och vrider" på kroppen när vi kommer nära en kant.
Citera
2008-08-23, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katarsis
.. och (när man är lite äldre) få orgasm i sömnen.

Huh? Det har jag aldrig hört. Är det relativt okänt, eller är det jag som bott under en sten?
Citera
2008-08-23, 14:42
Medlem
Katarsiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jäsan
Huh? Det har jag aldrig hört. Är det relativt okänt, eller är det jag som bott under en sten?

Ingen aning. Jag får då orgasm med jämna mellanrum och måste erkänna att det är ett trevligt sätt att vakna på.
Citera
2008-08-23, 15:10
Bannlyst
Citat:

Killar "lider" nog mest av detta i förstadiet till puberteten? för till skillnad från tjejer så är det inte för oss så så uppskattat att "sova sött och vakna blött"?
Citera
2008-08-23, 17:01
Medlem
hubbenilssons avatar
Citat:
"I natt jag drömde jag klistra tapeter,
på morgonen vaknade jag dyster och däven,
med klister på magen och penseln i näven"
Citera
2008-08-24, 09:25
Medlem
hubbenilssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hubbenilsson
"I natt jag drömde jag klistra tapeter,
jag klistrade många hundratals meter,
på morgonen vaknade jag dyster och däven,