Resultat: Städar du efter dig på McDonalds?
Ja
72,56%
685 röster
Nej
27,44%
259 röster
2008-08-23, 13:55
Medlem
RoyochRogers avatar
En personlig vendetta till mig, McDonalds, anser sig själva att vara en restaurang.
På restauranger städar du inte upp efter dig.
En restaurang säljer en service och du betalar för den servicen.
Det vill säga att någon ska laga mat åt dig och sköter faciliterna.
Om man nu ska städa efter sig på en restaurang så blir ju det lite motsägande till vad McDonalds säger sig vara.
En restaurang.

Men eftersom McDonalds inte tvingar deras gäster att städa utan mer uppmanar dom så borde ju inte detta vara ett problem.

Men visst, jag har själv fått en utskällning av McDonalds personal som vill att man ska städa efter sig.

Har detta hänt dig?

Vi kan gemensamt gå ihop och ifrågasätta McDonalds om detta fenomenet!!!
Citera
2008-08-23, 13:57
Medlem
C Bildts Kostyms avatar
Dumt av personalen att skälla ut dig. Det är ju tack vare oss icke-städare som de har deras jobb. Om alla skulle plocka undan efter sig skulle en och annan McDlallare i världen få foten. Vi ickestädare är snälla som ger lallarna ett arbete.
Citera
2008-08-23, 13:59
Medlem
Mockens avatar
Av artighet tar jag min bricka och stoppar in skräpet i avfallstunnan. Ingen källsortering.
McD är ingen restaurang
Citera
2008-08-23, 14:04
Medlem
soers avatar
Hade service ingått på McDonalds hade det kostat 75 kr för en hamburgare, inte 40 kr. Går man dit så vet man att man får sämre kvalitet och sämre service, men i gengäld så går det fort och är relativt sett ganska billigt. Då får man fan plocka undan efter sig också.

Däremot retar det mig nåt vansinnigt när en vanlig restaurang som tar 80 kr för en lunch förväntar sig att jag ska bära tillbaka brickan. Det kan de glömma.
Citera
2008-08-23, 14:07
Bannlyst
Självklart är McDonald's en restaurang, de serverar mat att äta på plats mot betalningen. Disskusion slut.

Självklart plockar man upp efter sig , det är vanlig enkel hyfs mot andra, då främst andra gäster som inte vill sitta i andras skräp och äta.

Det ingår i fastfoodkonceptet att de inte skall ha så mycket personal som dukar av så att de kan ha låga priser, om du vill att andra skall duka av efter dig får du betala för det på restauranger där denna service är inbakad i priset.
antar du tillhör frilunchgenerationen som vill att andra skall göra saker åt dig.
Citera
2008-08-23, 14:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RoyochRoger
En personlig vendetta till mig, McDonalds, anser sig själva att vara en restaurang.
Om man nu ska städa efter sig på en restaurang så blir ju det lite motsägande till vad McDonalds säger sig vara.
En restaurang.

Men eftersom McDonalds inte tvingar deras gäster att städa utan mer uppmanar dom så borde ju inte detta vara ett problem.

Men visst, jag har själv fått en utskällning av McDonalds personal som vill att man ska städa efter sig.

Har detta hänt dig?

Brukar sällan hända MEN har hänt. Tycker att det är fel då MC anlitar personal för detta jobb. Dessa arbetare får pengar för vad dom gör, så varför ska vi "jobba åt dom"?
Citera
2008-08-23, 14:08
Medlem
C Bildts Kostyms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soer
Hade service ingått på McDonalds hade det kostat 75 kr för en hamburgare, inte 40 kr. Går man dit så vet man att man får sämre kvalitet och sämre service, men i gengäld så går det fort och är relativt sett ganska billigt. Då får man fan plocka undan efter sig också.

Däremot retar det mig nåt vansinnigt när en vanlig restaurang som tar 80 kr för en lunch förväntar sig att jag ska bära tillbaka brickan. Det kan de glömma.

80 kr kan det kosta på McD också. Plusmeny och dip - voila!
Citera
2008-08-23, 14:11
Medlem
Sailormans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C Bildts Kostym
Dumt av personalen att skälla ut dig. Det är ju tack vare oss icke-städare som de har deras jobb. Om alla skulle plocka undan efter sig skulle en och annan McDlallare i världen få foten. Vi ickestädare är snälla som ger lallarna ett arbete.

Klart man ska städa upp efter sig. Dom där tunnorna brukar ju stå så man kan gör det på vägen ut genom dörren. Personalen måste ju ändå torka av borden efter en, så dom kommer nog inte få sparken om alla började städa upp efter sig. Fast det kanske kunde vara det bästa som hänt en liten burgar slusk, att han får sparken från mc Donalds och skaffar sig ett riktigt arbete. Vad jag hört är inte arbetsvillkoren dom bästa för arbetarna på mc Donalds.

Men är helt klart OK att inte städa om maten skulle vara riktigt äcklig, då kan man lämna kvar sin en halv ätna burgare på bordet...
Fast då ska man ju gå och klaga, så man får en ny eller så...
Citera
2008-08-23, 14:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av C Bildts Kostym
80 kr kan det kosta på McD också. Plusmeny och dip - voila!

Om det inte är prisvärt, gå inte dit, gå till ett ställe där du får mat och avdukning för 80:-
Det argumentet skulle du slipat på lite mer...
Citera
2008-08-23, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RoyochRoger
En restaurang.

Har detta hänt dig?

Men vafan.. Det är väl inte så jävla farligt att plocka undan? Som någon annan skrev så kan man väl, om inte annat, göra det av artighet.

Du fick inte en utskällning av snabbmatskedjan McDonalds, utan av en enskild person som jobbar där.

Du tycker att du står upp mot företaget när du "i ren protest" struntar i att bära tillbaks brickan, när det enda du egentligen gör är att påföra de stackars 18-åringarna som tvingas vara trevliga mot idioter hela dagarna extra arbete.

...Eller så kan du ju ge fan i att gå dit, helt enkelt.
Citera
2008-08-23, 14:16
Medlem
orkarNs avatar
Det finns alltid minst en person som är anställd för att städa lobbyn, då en stor del av gästerna inte tar med sig brickan någonstans. Således håller argumentet om att någon får jobb tack vare just detta. Jag själv brukar slänga det mesta, men idag blåste en hel jävla massa papper iväg för mig och då sket jag faktiskt i det. Jag har slutat tro på att jag kan förändra världen genom ett trevligt beteende - om jag skiter i att plocka undan efter mig känns det sedan inte lika jävligt att städa upp på mitt eget jobb när folk beter sig som idioter.
Citera
2008-08-23, 14:17
Medlem
K.Nullas avatar
Om du kan förstå att brickan skall ställas på en särskild plats finns det ingen ursäkt att inte göra så.
Det kan iofs bero på att du är så korkad att du verkligen inte fattar (jo det finns så korkade människor).
Men om du inser avsikten men inte vill göra så som avses bör du helt enkelt välja annan plats där villkoren överensstämmer.

Tänker inte egentligen gå in på var detta kan vara men där hästar, kor och grisar äter brukar brickåterlämning inte vara så noga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in