Resultat: Städar du efter dig på McDonalds?
Ja
72,56%
685 röster
Nej
27,44%
259 röster
2008-08-23, 14:21
Medlem
BRZMs avatar
Ser inget problem med att ta undan brickan med tillhörande skräp. Allt åker ju ändå ner i samma tunna.

Kommer jag in på McD och ser ett bord belamrat med skit från andra besökare blir jag bara förbannad. Ouppfostrat.
Citera
2008-08-23, 14:23
Medlem
Tråknicks avatar
Jag städar och källsorterar efter mig, ur just källsorteringssynpunkt så tycker jag att alla ska göra det, inte säkert att någon källsorterar åt en.

Men jag har hört att folk resonerar som så att iom att man betalar för att äta på restaurangen (det är väl så fortfarande att det är billigare att ta maten med sig?) så betalar man även för servicen att någon plockar undan ens rester och bricka.

Tycker också att argumentet om allmän hänsyn till andra restauranggäster håller, på IKEA eller random vägkrog med brickställ ställer man ju folk oftast tillbaka sina brickor mest på grund av att det anses ofint att lämna bordet grisigt.

Grundregeln är väl att om det inte råder bordsservering så plockar man undan efter sig för andra gästers trevnad. Sen skulle någon kunna argumentera för att McD har bordsservering men det tycker jag bara är löjligt.
Citera
2008-08-23, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BRZM
Allt åker ju ändå ner i samma tunna.

Det gör det inte alls!
Citera
2008-08-23, 14:26
Medlem
kentabarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BRZM
Ser inget problem med att ta undan brickan med tillhörande skräp. Allt åker ju ändå ner i samma tunna.

Kommer jag in på McD och ser ett bord belamrat med skit från andra besökare blir jag bara förbannad. Ouppfostrat.

Du skulle slippa bli förbannad om städarna skötte sitt jobb.
Citera
2008-08-23, 14:26
Medlem
BRZMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -ros-
Det gör det inte alls!

Jag syftade på att jag slänger allt i samma fack.
Citera
2008-08-23, 14:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av orkarN
Jag har slutat tro på att jag kan förändra världen genom ett trevligt beteende - om jag skiter i att plocka undan efter mig känns det sedan inte lika jävligt att städa upp på mitt eget jobb när folk beter sig som idioter.

Javisst blir man trött på att betee sig som folk när man ser så många andra som inte gör det, ibland känner man så'n lust att gå runt på sta'n hela dagarna och läxa upp idioter man möter, tur att FB finns så man kan avreagera sig här.

Det kanske bara är gammalgubbgnäll men visst har denna typ av egoistiskt beteende som TS ger exempel på ökat markant jämfört med säg 10 år sedan.
Citera
2008-08-23, 14:28
Medlem
C Bildts Kostyms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berwald
Om det inte är prisvärt, gå inte dit, gå till ett ställe där du får mat och avdukning för 80:-
Det argumentet skulle du slipat på lite mer...

Jag får mat och avdukning på McD. Det får alla. Man väljer helt enkelt själv om man städar undan efter sig eller inte.
Citera
2008-08-23, 14:32
Medlem
Clay Allisons avatar
Det är väl klart att man plockar undan efter sig, men om man av någon anledning ser sig tvungen att skita i det ska man definitivt inte acceptera en utskällning från personalen för det.
Citera
2008-08-23, 14:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av C Bildts Kostym
Jag får mat och avdukning på McD. Det får alla. Man väljer helt enkelt själv om man städar undan efter sig eller inte.
Nä, eftersom det finns så många egoistiska spån, så kan de inte skälla ut alla som skiter i att bära bort sin bricka.
På samma sätt kan du få gratis transport genom att strunta i att köpa en biljett eller skaffa dig gratis toalett genom att bajsa på gatan på nätterna. Men bara för ingen hindrar dig betyder inte det att ditt beteende är korrekt.
Citera
2008-08-23, 14:36
Medlem
Citat:
visst har denna typ av egoistiskt beteende som TS ger exempel på ökat markant jämfört med säg 10 år sedan.

Oh ja. Jag stöter på den i mitt jobb hela tiden, och med risk för att vara en aning fördomsfull så är det som värst med män från Stockholmsområdet, födda på 70-talet.
Citera
2008-08-23, 14:36
Medlem
mesmiles avatar
Har flera bekanta som jobbat på McDonalds och jag har fått höra otaliga historier om idiotiska kunder som gör de mest idiotiska saker. Ni som inte ställer undan efter er tillhör denna grupp av idioter. Det är praktiskt taget inget extra jobb alls att ta bort efter sig, det blir trevligare för kommande gäster och maten blir billigare. Ska det vara så djävla svårt att förstå? Bortskämda, barnsliga små spolingar det är vad ni är. Hoppas ni är medvetna om det...
Citera
2008-08-23, 14:37
Medlem
C Bildts Kostyms avatar
Citat:
Nä, eftersom det finns så många egoistiska spån, så kan de inte skälla ut alla som skiter i att bära bort sin bricka.
På samma sätt kan du få gratis transport genom att strunta i att köpa en biljett eller skaffa dig gratis toalett genom att bajsa på gatan på nätterna. Men bara för ingen hindrar dig betyder inte det att ditt beteende är korrekt.

Att tillförskansa sig gratis transport genom att strunta i att lösa en biljett är olagligt. Det innebär att det, i juridisk mening, är ett felaktigt beteende. Att välja att inte plocka undan sin bricka på McD är inte olagligt. Juridiskt är det alltså ett korrekt beteende. Vad som är korrekt i moralisk mening är ointressant eftersom moral är en subjektiv uppfattning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in