2009-08-27, 00:46
Medlem
fugus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tipton
Fedor vs Werdum är inte trams. Werdum kom otränad och gjorde en dålig match mot Dos Santos men innan dess stoppade Vera och Gonzaga och ett tveksamt domslut mot Arlovski.

Däremot kan jag hålla med om att den kanske inte är lika intressant eftersom vi sett Fedor mot den bättre versionen(iaf på den tiden) Big Nog och tror Fedor nog stoppar Werdum men det går definitivt inte under kategorin "trams".... Isf faller 90% av UFC HW-roster oxå under den kategorin....
Känns bara som att Werdum absolut inte för något hotfullt till fighten. Det är en hopplös fight han i stort sett inte kan vinna. Med Rogers finns alltid KO chansen.

Dessutom såg Werdum gräslig ut i senaste strikeforce.
Citera
2009-08-27, 00:48
Medlem
fugus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonaldoUtd
Även Werdum får räknas som en fighter i minst Carwin-klass.
Werdum är inte en dålig fighter. Han har bara ingen chans.

Rogers och Carwin är en bättre jämförelse. Två stora grabbar med KO styrka som inte visat upp så mycket annat.
Citera
2009-08-27, 00:57
Medlem
RonaldoUtds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fugu
Werdum är inte en dålig fighter. Han har bara ingen chans.

Rogers och Carwin är en bättre jämförelse. Två stora grabbar med KO styrka som inte visat upp så mycket annat.
Det är fortfarande en legitim motståndare som ger Fedor cred. Annars kan man ju säga att Lesnars motståndare Herring och Randy är trams eftersom dom saknar allt som krävs för att slå en sån som Lesnar.
Citera
2009-08-27, 01:10
Medlem
fugus avatar
Citat:
Det är fortfarande en legitim motståndare som ger Fedor cred. Annars kan man ju säga att Lesnars motståndare Herring och Randy är trams eftersom dom saknar allt som krävs för att slå en sån som Lesnar.
Jag har inte sagt något annat. Jag säger bara att det är en trist matchup. Jag gillar Fedor - Rogers mer.
Citera
2009-08-27, 01:17
Medlem
RonaldoUtds avatar
Citat:
Jag har inte sagt något annat. Jag säger bara att det är en trist matchup. Jag gillar Fedor - Rogers mer.
Werdum - Fedor är inte trams som du försöker få det att låta som. I så fall är dessa betydligt mycket mer trams, en alldeles för liten 45åring som varken har sin stryka i boxning eller submissions, eller Herring som inte har någon styrka över huvud taget. Jag kan inte minnas att du kallat Brocks motståndare för trams.
Citera
2009-08-27, 01:34
Medlem
fugus avatar
Citat:
Werdum - Fedor är inte trams som du försöker få det att låta som. I så fall är dessa betydligt mycket mer trams, en alldeles för liten 45åring som varken har sin stryka i boxning eller submissions, eller Herring som inte har någon styrka över huvud taget. Jag kan inte minnas att du kallat Brocks motståndare för trams.
Men ska du aldrig ge dig. Detta är ingen jävla diskussion om UFC är bättre än strikeforce eller om Brock Lesnar/Couture är dåligt eller vafan du nu försöker få in i ditt lilla huvud.
Jag tycker matchupen Werdum-Emelianenko är tråkig, tramsig, kass, u name it. Det är min personliga jävla åsikt, så svårt kan det väl inte vara att förstå. Håller du inte med och ser framemot skiten så gör det för all del.

Och ja ifall du vill ha en kommentar om dessa ämnen du kastar ur dig. Jag har högre krav på vilka "världens genom tiderna bäste fighter" möter än Brock som i högsta grad var en nybörjare och fortfarande till stor del är.
Citera
2009-08-27, 01:45
Medlem
RonaldoUtds avatar
Citat:
Och ja ifall du vill ha en kommentar om dessa ämnen du kastar ur dig. Jag har högre krav på vilka "världens genom tiderna bäste fighter" möter än Brock som i högsta grad var en nybörjare och fortfarande till stor del är.
Om man kollar på Werdums meriter så är han helt klart en okej motståndare för världens bäste. Stilmässigt så är han inte den bästa motståndaren. Jag har hela tiden påpekat att Lesnars tidigare motståndare har varit kassa stilmässigt. Enligt dig har inte det spelat någon som helst roll. Men nu helt plötsligt är Werdum trams. Dina argument kan inte vara helt seriösa.
Citera
2009-08-27, 01:58
Medlem
fugus avatar
Citat:
Om man kollar på Werdums meriter så är han helt klart en okej motståndare för världens bäste. Stilmässigt så är han inte den bästa motståndaren. Jag har hela tiden påpekat att Lesnars tidigare motståndare har varit kassa stilmässigt. Enligt dig har inte det spelat någon som helst roll. Men nu helt plötsligt är Werdum trams. Dina argument kan inte vara helt seriösa.
Usch så tråkigt det är att diskutera något med dig. Du ger dig aldrig och väljer att vrida allt i absurdum för att få "bråka lite".

Nej Brock Lesnar har inte bevisat tillräckligt. Nej han har inte mött alla stilar. Nej det har inget med min åsikt om Werdum vs Fedor som tråkig eller tramsig att göra. Fedor vs Werdum är en "filler" så att säga. Det finns inget intressant med fighten. Fedor får en bra motståndare men utgången är 100% given och i praktiken poänglös. Jag säger som jag sagt, Rogers-Fedor och OVereem-Fedor är mycket roligare matchups. Fast det är klart. Fedor - Werdum är bättre än Fedor - HMC.
Citera
2009-08-27, 02:06
Medlem
fugus avatar
Och utan att på något sätt tänka ge mig in i denna värdelösa brock/fedor diskussion med dig igen måste jag ändå få påpeka en del lustiga detaljer i dina senaste inlägg. (oroa er inte ni som tvingas läsa detta, vi kommer inte spamma sönder denna tråd igen)

Åtminstone här på forumet har Brock varit underdog i varje fight han gått i ufc (utom sista mot Mir där han enligt de flesta var favorit, något du INTE kunde förstå) och de flesta valde honom att förlora mot Couture och Herring. Jag vill minnas att även du trodde att Couture hade goda chanser även om båda var överskattade som fighters. Och i efterhand har du ju påpekat att Couture var bättre stående än Lesnar och att Brock inte kunde ta ner / kontrollera honom så jag tycker det är lustigt att du nämner hans fighter mot dessa som lika poänglösa som Werdum - Fedor där Werdum inte har minsta lilla chans i världen.

Nåja, antar att jag har fel igen.

(inte för att Brocks fighter har något att göra med Fedor, så jag förstår inte varför vi ens diskuterar detta)
Citera
2009-08-27, 09:57
Medlem
Tiptons avatar
Citat:
Känns bara som att Werdum absolut inte för något hotfullt till fighten. Det är en hopplös fight han i stort sett inte kan vinna. Med Rogers finns alltid KO chansen.
Alltså, jag läste in lite fel i vad du menade med "trams" i så fall. Jag ser också Werdums möjligheter att vinna som väldigt små mot Fedor och Rogers bör kanske ha större chans iom KO-power/"lucky punch"/etc.. Även om Fedor gör väldigt få misstag i de situationerna.

Men vill inte kalla en Fedor vs. Werdum-match "hopplös" ändå, vi vet inte hur Werdum agerar, har han en grym plan och laddar enormt för matchen? Har fedor stagnerat sedan Nog-matcherna? Matchen tror jag blir betydligt hårdare och till viss grad "intressantare" än en Fedor-Roger där enda utgången är Fedor via total domination eller Roger via en tidigt KO/TKO typ. Många glömmer Werdums grappling credentials, ADCC-meriter(regerande tungviktsvärldsmästare) etc... Jag personligen ser iaf intresse i den matchen.

Citat:
Dessutom såg Werdum gräslig ut i senaste strikeforce.
Gjorde han? Kyle är ingen ofarlig fighter. Werdum vägde in lättare och såg rent visuellt att vara miljontals gånger i bättre form än t.ex mot Dos Santos, han fick matchen dit han ville om än med små problem och hade bra nyp i giljotinen även om man inte ska dra för stora växlar då Kyle gav honom den typ. Men att han såg "gräslig" ut håller jag inte med om...
Citera
2009-08-27, 11:32
Medlem
Rockoos avatar
studerat brett lite just nu och tycker att han har mycket stryka i slagen att ge men alldeles för slö för fedor och håller händerna långt nere..men det ända som gör mig lite ledsen är att det kanske är här brett landar en lucky punch och avslutar fedor..

Håller dock på fedor eftersom hans snabbhet kommer övervinna brett !
Citera
2009-08-27, 11:34
Medlem
RonaldoUtds avatar
Citat:

Åtminstone här på forumet har Brock varit underdog i varje fight han gått i ufc (utom sista mot Mir där han enligt de flesta var favorit, något du INTE kunde förstå) och de flesta valde honom att förlora mot Couture och Herring. Jag vill minnas att även du trodde att Couture hade goda chanser även om båda var överskattade som fighters. Och i efterhand har du ju påpekat att Couture var bättre stående än Lesnar och att Brock inte kunde ta ner / kontrollera honom så jag tycker det är lustigt att du nämner hans fighter mot dessa som lika poänglösa som Werdum - Fedor där Werdum inte har minsta lilla chans i världen.

Nåja, antar att jag har fel igen.

(inte för att Brocks fighter har något att göra med Fedor, så jag förstår inte varför vi ens diskuterar detta)
Ja Couture gav honom en bra fight. Men han saknar fortfarande det som krävs för att slå Lesnar. Randys styrka är brottning, G&P och ett stort hjärta. Han har ingen nytta av det mot Lesnar. Werdum är en grappler i absoluta världsklass så visst har han en chans att fånga Fedor i nånting. Även om Fedor är tio gånger farligare i alla andra aspekter.

Jag reagerar på att allt som skrivs om Brock av någon anledning alltid höjs upp 10 gånger. Typ som att han skulle vara bäst i världen på att snacka upp fighter Försök att tänka på det när du skriver om Brock
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in