Citat:
Ursprungligen postat av fugu
Känns bara som att Werdum absolut inte för något hotfullt till fighten. Det är en hopplös fight han i stort sett inte kan vinna. Med Rogers finns alltid KO chansen.
Alltså, jag läste in lite fel i vad du menade med "trams" i så fall. Jag ser också Werdums möjligheter att vinna som väldigt små mot Fedor och Rogers bör kanske ha större chans iom KO-power/"lucky punch"/etc.. Även om Fedor gör väldigt få misstag i de situationerna.
Men vill inte kalla en Fedor vs. Werdum-match "hopplös" ändå, vi vet inte hur Werdum agerar, har han en grym plan och laddar enormt för matchen? Har fedor stagnerat sedan Nog-matcherna? Matchen tror jag blir betydligt hårdare och till viss grad "intressantare" än en Fedor-Roger där enda utgången är Fedor via total domination eller Roger via en tidigt KO/TKO typ. Många glömmer Werdums grappling credentials, ADCC-meriter(regerande tungviktsvärldsmästare) etc... Jag personligen ser iaf intresse i den matchen.
Citat:
Ursprungligen postat av fugu
Dessutom såg Werdum gräslig ut i senaste strikeforce.
Gjorde han? Kyle är ingen ofarlig fighter. Werdum vägde in lättare och såg rent visuellt att vara miljontals gånger i bättre form än t.ex mot Dos Santos, han fick matchen dit han ville om än med små problem och hade bra nyp i giljotinen även om man inte ska dra för stora växlar då Kyle gav honom den typ. Men att han såg "gräslig" ut håller jag inte med om...