2009-08-04, 17:26
Medlem
RonaldoUtds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nollan
Även om de hela tiden framhållit att de velat splitta allt med UFC (och nu Strikeforce) är det väl inte helt klarlagt att så faktiskt var fallet med Affliction-galorna. Man kan ju anta att Affliction stod för en skaplig påse pengar genom aktietillskott, inte minst från en hyfsat välbeställd herre med toupé.
http://www.youtube.com/watch?v=s4MBoj26cNA
Okej hörde det nu. Med andra ord så ljuger Dana igen. Att han inte skäms över allt skit som kommer ut ur hans mun. Förstår inte hur folk kan ta nånting som han säger för givet.
Citera
2009-08-04, 17:56
Medlem
Omar Santanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fugu
Vad får dig att tro att man inte får dra sig tillbaka när man vill? Han får dock inte dra sig tillbaka och sen fortsätta fightas för någon annan organisation.

I modern tid (om det ens hänt förut) har det väl aldrig hänt att en som haft bältet fått gå i pension?
Citera
2009-08-04, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Omar Santana
I modern tid (om det ens hänt förut) har det väl aldrig hänt att en som haft bältet fått gå i pension?
Rocky Marciano! Vad nu det har med saken att göra, för så länge en fighter inte står under kontrakt får han göra vad fan han vill.
Citera
2009-08-04, 18:27
Medlem
mmas avatar
Citat:

Är det nån som har förbjudits att göra det? Har det ens varit på tapeten?
Citera
2009-08-04, 20:11
Medlem
Omar Santanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBator
Rocky Marciano! Vad nu det har med saken att göra, för så länge en fighter inte står under kontrakt får han göra vad fan han vill.
Vilket man väl så vitt jag vet inte gör? Kontraktet förlängs väl automatiskt vid vinst?

Citat:
Ursprungligen postat av mma

Tvingades inte Couture mer eller mindre tillbaka? Om jag inte minns fel var det en massa tjat om kontraktsbrott i varje fall.
Citera
2009-08-04, 20:48
Medlem
mmas avatar
Citat:
Tvingades inte Couture mer eller mindre tillbaka? Om jag inte minns fel var det en massa tjat om kontraktsbrott i varje fall.

Nja han vill väl till en annan organisation för att möta fedor? Att han inte fick det var väl på nått vis självklart, men lägga av kan man väl inte hindra honom från.

Eller han ville väl bryta kontraktet för att vara "fri" för att kunna möta fedor där det blev.
Citera
2009-08-04, 21:31
Medlem
Jagerbys avatar
Det här me att Dream o Strikeforce kanske slås ihop (eller sammarbetar), va skulle det i praktiken innebära för Fedor? Att han kan gå alla 3 resterande matcher i ring i japan?
Citera
2009-08-04, 22:20
Medlem
Omar Santanas avatar
Citat:
Nja han vill väl till en annan organisation för att möta fedor? Att han inte fick det var väl på nått vis självklart, men lägga av kan man väl inte hindra honom från.

Eller han ville väl bryta kontraktet för att vara "fri" för att kunna möta fedor där det blev.

Har dock för mig att det vart tjafs när han inte ville fightas alls och att dom skulle ta det till domstol, men jag kan ha fel.

Citat:
Ursprungligen postat av Jagerby
Det här me att Dream o Strikeforce kanske slås ihop (eller sammarbetar), va skulle det i praktiken innebära för Fedor? Att han kan gå alla 3 resterande matcher i ring i japan?

Samarbetar inte dom redan och skickar fighters emellan? Men nja, jag tvivlar på att det skulle betyda något för Fedors del, han kommer nog gå alla sina fighter i Strikeforce.
Senast redigerad av Omar Santana 2009-08-04 kl. 22:24.
Citera
2009-08-05, 05:07
Medlem
fugus avatar
Citat:
Orkar inte leta upp några länkar men det finns (enligt uppgifter) en såkallad retire clause som säger att man får gå i pension innan kontraktet är fullföljt men då inte fightas i en annan organisation. Låter det inte ganska logiskt att de inte kan tvinga någon att fortsätta fightas?

Edit: Couture ville lämna för att fightas mot Fedor. Inte för att gå i pension.
Senast redigerad av fugu 2009-08-05 kl. 05:10.
Citera
2009-08-05, 05:09
Medlem
fugus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonaldoUtd
http://www.youtube.com/watch?v=s4MBoj26cNA
Okej hörde det nu. Med andra ord så ljuger Dana igen. Att han inte skäms över allt skit som kommer ut ur hans mun. Förstår inte hur folk kan ta nånting som han säger för givet.
För trött för att lyssna på länken så ta inte mitt inlägg som något bokstavligt påhopp.

Men om du menar att M-1 vill splitta kostnad och utgifter och sedan dela på vinsten så stämmer det till 100%, det har M-1 sagt själva på presskonfernser och i press-meddelanden.
Citera
2009-08-05, 12:27
Medlem
RonaldoUtds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fugu
För trött för att lyssna på länken så ta inte mitt inlägg som något bokstavligt påhopp.

Men om du menar att M-1 vill splitta kostnad och utgifter och sedan dela på vinsten så stämmer det till 100%, det har M-1 sagt själva på presskonfernser och i press-meddelanden.
Scott Coker förklarar precis att så inte är fallet. Dessutom kan inte M-1 delat på kosnaderna med Affliction heller.
Citera
2009-08-05, 12:36
Bannlyst
Citat:
Bas Rutten pensionerade sig väl efter vunnen titelmatch? Dock p.g.a skada men det har iaf hänt så att säga.

EDIT: Detta var iofs innan zuffa's tid kom jag på så det räknas väl kanske inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in