Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2009-07-30, 11:47
Medlem
Så roligt (eller nästan tragiskt) att mma-fansen delas upp i två läger. Ett där man försöker kasta skit på Vadim, M-1, ibland Fedor etc, och ett annat där man försöker smutskasta UFC och Dana White.

Det är helt enkelt bara två parter som inte kan komma överens om avtalsvillkor för en "värvning". Båda ser efter sina intressen och det är inte något direkt ovanligt när det gäller affärer, det sker varje dag.

Jag hade så klart mer än gärna sett Fedor vs. Lesnar, precis som alla andra. Fedor är ändå den bäste. Men ni beter er som ett gäng 9-åringar som bråkar om vem som har starkast pappa. Och detta oändliga gnabb ska tas i varje tråd.
Citera
2009-07-30, 11:50
Medlem
fugus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jorre
Så roligt (eller nästan tragiskt) att mma-fansen delas upp i två läger. Ett där man försöker kasta skit på Vadim, M-1, ibland Fedor etc, och ett annat där man försöker smutskasta UFC och Dana White.

Det är helt enkelt bara två parter som inte kan komma överens om avtalsvillkor för en "värvning". Båda ser efter sina intressen och det är inte något direkt ovanligt när det gäller affärer, det sker varje dag.

Jag hade så klart mer än gärna sett Fedor vs. Lesnar, precis som alla andra. Fedor är ändå den bäste. Men ni beter er som ett gäng 9-åringar som bråkar om vem som har starkast pappa. Och detta oändliga gnabb ska tas i varje tråd.
Nej, vi är något så underligt som MMA-fans som vill se de bästa fightas mot varandra.
Citera
2009-07-30, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fugu
Nej, vi är något så underligt som MMA-fans som vill se de bästa fightas mot varandra.

Och en sån fight åstadkommer man genom att sitta på ett forum och förklara hur korkad ena parten är för att de inte går med på den andra partens villkor? Speciellt när man själv inte vet mycket om varken villkoren eller affären i stort (utöver icke konfirmerade rykten på andra MMA-forum).
Citera
2009-07-30, 12:24
Medlem
ZenCurls avatar
Nu har din diskuterat bra många sidor och kommit fram till att det mest handlar om pengar (giriga kommunister)

var det inte det jag antydde i mitt första inlägg? dvs att det handlar om pengar i första hand?
Citera
2009-07-30, 12:42
Medlem
RonaldoUtds avatar
Citat:
Om detta erbjudande stämmer (källa sherdog "cbs") så .... mja...

What M-1 meant by the UFC's"very generous offer"....

By: Carmichael Dave
CBS Radio MMA Host
Twitter.com/Carmichaeldave

So we all know the deal with M-1 and what they are saying about co-promotion. I'm not here to say who's right and wrong in this deal, but I can tell you some of the specifics that were offered to Fedor.....

- The UFC offered Fedor a 6 fight, 30 million dollar contract. That's 5 mil a fight

- The UFC offered Fedor an immediate title shot

- Lesnar/Fedor would be the biggest PPV in MMA history (we assume), and the UFC offered M-1 Global a cut of the PPV on top of Fedor's purse.

- Fedor was free to wear as many M-1 logoed items as he wished.

- The UFC also relented on allowing Fedor to compete in combat sambo.

Apparently, for good or bad, M-1 refuses to sign a deal unless the UFC agrees to co-promote.

I can tell you right now, the boys at ZUFFA will never, EVER agree to that. So if M-1 doesnt relent on that item alone, the Fedor to UFC talks are dead. Look for Team Emelianenko to turn to Strikeforce next. With co-promotions already in the books with Affliction, that shouldnt be a stopping point.

I will have more comprehensive coverage on my show tonight at 9pm PST. You can stream live at Northern California's Sports Station KHTK - Homepage and call toll free at 1-800-920-1140. Twitter updates to the minute at twitter.com/carmichaeldave

Updated: 6:55 PST

http://www.sherdog.net/forums/f2/update-what-ufc-specifically-offered-fedor-1023090/#post32406983
Jag tycker detta låter som co-promotion? Vad är det M-1 vill egentligen?
Citera
2009-07-30, 13:10
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Och en sån fight åstadkommer man genom att sitta på ett forum och förklara hur korkad ena parten är för att de inte går med på den andra partens villkor? Speciellt när man själv inte vet mycket om varken villkoren eller affären i stort (utöver icke konfirmerade rykten på andra MMA-forum).

Upplysningsvis är detta ett diskussionsforum. Denna forumdel handlar om kampsport och denna tråd om Fedor. För MMA-fans är det då intressant att diskutera och spekulera i varför inte Fedor signar kontrakt med UFC. De flesta av oss är medvetna om att vi inte tillför något väsentligt eller att vi ens kommer fram till någon konsensus. Det är inte därför vi diskuterar.
Citera
2009-07-30, 20:22
Medlem
tror inte heller på nån match mellan fedor vs brock, inte inom det närmaste, dessutom var ju klippet ett ihopaklipp, den fedor pratar om är ju inte brock utan Randy...
Citera
2009-07-30, 20:50
Medlem
fugus avatar
Citat:
Men jisses. Detta är ett forum där vi diskuterar. Just nu är detta hetaste nyheten inom kampsport, och då är det helt naturligt att vi kommer med åsikter, även om det råkar vara rykten. Vad ska vi annars diskutera? Är det roligare om vi krasst konstaterar "vi vet inte alla detaljer och det är orättvist av oss att uttala oss" och sedan lägger ner all fortsatt diskussion?

Det är ju ingen som tvingar dig att varken läsa eller skriva.
Citera
2009-07-30, 20:51
Medlem
fugus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonaldoUtd
Jag tycker detta låter som co-promotion? Vad är det M-1 vill egentligen?
M-1 vill troligen DELA inkomster och utgifter som de sagt tidigare. De vill troligen (detta är gissningar från min sida, det tidigare konstaterad sanning) sätta sin egen etikett på evenemanget, typ M-1 global and Zuffa presents .....
Citera
2009-07-30, 21:01
Medlem
fugus avatar
http://sherdog.com/videos/recent/Finkelstein-on-UFC-Talks-Fedors-Future-2034
Citera
2009-07-30, 21:04
Medlem
Citat:
Men jisses. Detta är ett forum där vi diskuterar. Just nu är detta hetaste nyheten inom kampsport, och då är det helt naturligt att vi kommer med åsikter, även om det råkar vara rykten. Vad ska vi annars diskutera? Är det roligare om vi krasst konstaterar "vi vet inte alla detaljer och det är orättvist av oss att uttala oss" och sedan lägger ner all fortsatt diskussion?

Det är ju ingen som tvingar dig att varken läsa eller skriva.

Det jag menar är bara att jag tycker att smutskastningen av respektive part är väldigt löjlig, eftersom att den sker på så lösa grunder och rykten. Givetvis är det kul med diskussion, men hela den här cirkusen runt om på olika forum kändes dock som någon dålig såpopera för en relativt oinsatt.

Var inte min mening att gnälla riktigt så mycket som det framstod, jag vaknade kanske på fel sida. En bokning av Lesnar vs. Fedor skulle råda bot på mig.
Citera
2009-07-30, 21:06
Medlem
mmas avatar
Citat:
http://sherdog.com/videos/recent/Finkelstein-on-UFC-Talks-Fedors-Future-2034

Ja läget verkar ju lika låst som Von Ankas kassavalv. Tvärnit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in