Citat:
Ursprungligen postat av RonaldoUtd
Det finns minst lika bra tungviktare utanför UFC som i. Senast mötte han Sylvia och Arlovski. Nu Barnett. Overeem tillhör Strike Force så det finns gott om motståndare.
Jag håller iof til viss mån med dig men Fedor avverkar dem på löpande band efter Overeem så är det rematches som ber bästa motståndet och det är ändå inte lika intressant i min mening, om det nu inte växer fram några fler (Mousasi tror jag kan bli farlig i HW om ett par år) eller sergei "bounces back".
UFC's HW-division har faktiskt lite potential nu så efter Overeem vette fan om inte det egentligen finns intressantare prospects i UFC faktiskt...
Aja, han behöver inte joina UFC för att bevisa nåt och ge upp sin frihet/integritet, han kan lugnt fightas mot hyfsade motståndare och fade'a iväg som den bästa någonsin...
Angående vad som motiverar Fedor, att vinna ? Vissa behöver inte bälten och rankingar för att motiveraas. Fedor har ett grymt fokus och psyke så
tror inte risken att motivationen ska stagnera där, han tar väldigt seriöst på att vara ambassadör för sporten med och det ger motivation i sig.....