2009-05-26, 02:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RonaldoUtd
Vad menas med det?

Tänkte att han menade att han verkligen vill signa han nu för att slippa allt snack om det hela tiden.

Men ni har rätt han säger "Like I dont want to sign Fedor"
Hörde det nu när jag lyssnade noga
Citera
2009-05-26, 02:20
Medlem
Tiptons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonaldoUtd
Det finns minst lika bra tungviktare utanför UFC som i. Senast mötte han Sylvia och Arlovski. Nu Barnett. Overeem tillhör Strike Force så det finns gott om motståndare.
Jag håller iof til viss mån med dig men Fedor avverkar dem på löpande band efter Overeem så är det rematches som ber bästa motståndet och det är ändå inte lika intressant i min mening, om det nu inte växer fram några fler (Mousasi tror jag kan bli farlig i HW om ett par år) eller sergei "bounces back".

UFC's HW-division har faktiskt lite potential nu så efter Overeem vette fan om inte det egentligen finns intressantare prospects i UFC faktiskt...

Aja, han behöver inte joina UFC för att bevisa nåt och ge upp sin frihet/integritet, han kan lugnt fightas mot hyfsade motståndare och fade'a iväg som den bästa någonsin...

Angående vad som motiverar Fedor, att vinna ? Vissa behöver inte bälten och rankingar för att motiveraas. Fedor har ett grymt fokus och psyke så
tror inte risken att motivationen ska stagnera där, han tar väldigt seriöst på att vara ambassadör för sporten med och det ger motivation i sig.....
Citera
2009-05-26, 12:27
Medlem
Procrastinators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Ja han behöver inte bry sig och han behöver heller inte bevisa någonting. Då kan man ju undra vad som motiverar till fortsatt träning och tävlande? Endast pengar räcker inte som motivation.
Jag tror att det betyder mkt för Fedor att representera Ryssland. Patriotismen väger nog tyngre än pengarna med tanke på att han kör en lila toyota combi.
Citera
2009-05-26, 12:57
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Procrastinator
Jag tror att det betyder mkt för Fedor att representera Ryssland. Patriotismen väger nog tyngre än pengarna med tanke på att han kör en lila toyota combi.

Jo, patriotismen spelar säkert stor roll. Men min poäng är att Fedor kanske snart lägger av eller i varje fall tar ett break. Det finns ingenting som lockar. UFC är det som kanske skulle vara intressant. Men Dana vägrar låta Fedor att ställa upp i Sambomatcher vilket är otänkbart från Fedors sida. I Augusti så är det Affliction III och då ska han slåss mot Barnett. Näst i tur är Overeem. Och sedan då?

Lesnar kan hamna i samma situation. Vinner han mot Mir, vem ska han då möta sedan? Det är mycket möjligt att Lesnar i så fall går ur UFC och in i Affliction. Då jävlar!
Senast redigerad av TheLucky 2009-05-26 kl. 13:01.
Citera
2009-05-26, 13:08
Medlem
No_fears avatar
Citat:
Jo, patriotismen spelar säkert stor roll. Men min poäng är att Fedor kanske snart lägger av eller i varje fall tar ett break. Det finns ingenting som lockar. UFC är det som kanske skulle vara intressant. Men Dana vägrar låta Fedor att ställa upp i Sambomatcher vilket är otänkbart från Fedors sida. I Augusti så är det Affliction III och då ska han slåss mot Barnett. Näst i tur är Overeem. Och sedan då?

Lesnar kan hamna i samma situation. Vinner han mot Mir, vem ska han då möta sedan? Det är mycket möjligt att Lesnar i så fall går ur UFC och in i Affliction. Då jävlar!

Nog lär väl Lesnar ha lite att göra i UFC ett tag över, vinner Kongo nu mot Velasques så är han definitivt contender, och Velasques är väl ca 1 match bort om han vinner mot Kongo, samma med Carwin (ca 2 matcher).

Och med Crocop tillbaka så om han får 2 övertygande vinster så är han tillbaka i titelbilden, samma med Big Nog, spöar han Randy Couture på ett övertygande sätt så kan han nog också vara med och slåss om bältet ev 1 match till efter det.

Så nog kommer det finnas contenders som kan utmana om bältet efter Lesnar vs Mir, är nog värre om han förlorar och Mir får ha bältet ett tag, är nog mycket som ska gå rätt innan han får sitt tredje försök mot Mir då, då kan det nog finnas risk att Lesnar lämnar skutan och testar sina vingar utanför UFC.
Citera
2009-05-26, 13:30
Medlem
Tiptons avatar
Citat:

Nej. Fedor har precis haft ett break och enligt honom själv och hans team så var det behövligt för hans hand (lugna perioden efter pride's fall).

Det handlar inte om att han bara itne får träna i Sambo, han har inga rättigheter alls och kan itne lämna som champ, fast på livstid tills han förlorar osv.. Det är många klausuler i kontraktet som sätter stopp för Fedors inträde.

Lesnar ser på det hela på ett annat sätt, han är en numer en produkt av UFC och tjänar Dana White, han kommer inte lämna, han KAN inte lämna efter nästa match om han skulle vinna, och sedan är kontraktet utformat så att UFC kommer låsa ut honom minst ett år med sista matchen kvar på kontraktet om han inte förnyar.
Citera
2009-05-26, 21:37
Medlem
Mr.Mxyzptlks avatar
Tack för alla inlägg och svar . Ja efter att ha lyssnat på Dana så jag. Kollade nyss på en intervju med Frank Mir och han vill verkligen möta Fedor, men det lär väl inte hände på länge.
Får la kolla på gamla Prideklipp så länge

The MMA News Top Ten Rankings

http://www.mmanews.com/page.php?page=rankings
Senast redigerad av Mr.Mxyzptlk 2009-05-26 kl. 21:39.
Citera
2009-06-03, 00:18
Medlem
Mr.Mxyzptlks avatar
Här säger han varför han inte har signat UFC
http://www.youtube.com/watch?v=Y5Dsx...ture=rec-HM-r2
Citera
2009-06-03, 11:27
Medlem
nollans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Mxyzptlk
Här säger han varför han inte har signat UFC
http://www.youtube.com/watch?v=Y5Dsx...ture=rec-HM-r2
Tack för det! Nu vet jag inte om det berodde på klippning eller Fedor men det var ju inte världens bästa svar han gav på angående vad han trodde fick Pride att gå i putten.

Tänkte på det här med Randy Couture. Är det lätt för honom att byta organisation, till exempelvis M1 Global då, med tanke på de kontrakt han har med UFC? Hans kontrakt kanske i och för sig är utgånget, vad vet jag...för övrigt ser jag fram emot att se Fedor bitch-tossa Randy från clinchen om det blir en fajt.

http://i10.tinypic.com/6ptvm00.gif

(notera blixtsnabba transitions mellan slag, kast och pet på näsan)
Citera
2009-06-03, 12:24
Medlem
Res-Qs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nollan
http://i10.tinypic.com/6ptvm00.gif

(notera blixtsnabba transitions mellan slag, kast och pet på näsan)

Finns ingen som har Fedors teknik när det gäller att peta i näsan, den är flawless..
Citera
2009-06-03, 23:44
Medlem
Mr.Mxyzptlks avatar
Kolla 5.10 in i detta klipp. Nog första ggn jag ser fedor vingla så mycket
http://video.google.com/videoplay?do...52198751834650
Men är man kung så klarar man även det, och vänder matchen
Citera
2009-06-04, 00:21
Medlem
nollans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Mxyzptlk
Kolla 5.10 in i detta klipp. Nog första ggn jag ser fedor vingla så mycket
http://video.google.com/videoplay?do...52198751834650
Men är man kung så klarar man även det, och vänder matchen
Det är enda gången rent av. Man inser ju snabbt också att om man som motståndare inte åker på en snabb submission så kan man se fram emot en veritabel värld av smärta. Tänker särskilt på Goodridge, Herring och Big Nog...jävlar vilka slagpåsar de blev.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in