Citat:
Ursprungligen postat av givve
Ska jag vara ärlig tror jag att Carwin skulle vara chanslös mot Overeem, Alistair är jävligt svår att ta ner och Carwin har inte visat upp någon jättebra brottning. Overeem skulle plocka isär honom stående, om han hade det tufft mot gonzaga så är det bara en försmak av hur han skulle få det mot overeem.
Ser overeem, cain, JDS och Lesnar som fedors 4 tuffaste motståndare.
Om Cain fortsätter att utveckla sitt stående i det man fick se mot Big Nog, lite mer avvaktande och väljer sina attacker för det man har tidigare sett av han där han bara rusar in i allt så kan han nog hota dom flesta.
JDS är också en jag tror har sjukt mycket potential, stående har han allt, på backen vet man lite om han men det man sett så verkar han ha en bra bas där iallafall.
Overeem kan hota alla fighters den första ronden, han startar alltid starkt och får han det till "sin" fight så är han svår, men möter han nån som kan ge han problem och att han tappar sitt flow så brukar han vika ner sig känns det som (nu grundar jag detta mest på hans äldre matcher men mentalt är han nog ännu där är bara att ingen har tagit ut han på djupt vatten på ett tag, Badr Hari i K1 är väl det närmaste på sistone)
Lesnar är inget hot för Fedor, han kan inte avsluta Fedor nånstans och att han ska lyckas hålla Fedor i backen till en decision är hans enda chans men Fedor är sjukt bra från rygg så chansen jag ser där är minimal, fast det skulle vara en rolig match och skulle bli mycket hype runt den men Lesnars stil är inget hot mot Fedor.
Då tror jag Carwin är ett större hot mot Fedor än vad Lesnar är, Carwin kan ta stryk, han är stark i clinch och kan jobba på små ytor, plus att han har sin högerslägga som alltid hittar rätt när en fighter kommer in och tradar med han. Så han kan ge Fedor problem stående (fast han nog skulle ligga efter poängmässigt i stående, men han har chans att träffa med sin högerslägga) och skulle kunna clincha upp Fedor mot tex burväggen och jobba där med slag och ev nertagning.