2010-01-04, 17:34
Medlem
Maliks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nollan
Då det är tämligen uppenbart att UFC inte hade något ekonomiskt att vinna på en co-promotion så är frågan om Fedor hade det. Var säcken med pengar från UFC för liten eller var det annat krångel?

Snubben är delägare i M1 så det är väll hans pensionsplan antar jag.
Citera
2010-01-04, 18:06
Medlem
nollans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aphyro
ja det kan man ju fråga sig men eftersom jag inte vet hur deras förhandlingar gick så kan jag inte yttra mig
Nä precis, och jag trodde inte du satt inne på några svar heller utan lyfte mest frågan generellt.
Citat:
Ursprungligen postat av Malik
Snubben är delägare i M1 så det är väll hans pensionsplan antar jag.
Det låter rimligt att det är så. Man undrar hur mycket smet han dragit in genom åren som fighter egentligen. Och vad pengarna gått till, det är ju knappast att han sitter med ett sönderbelånat kartonghus i Hollywood fullt med fläskmercor och cross-hojar i bästa MTV Cribs-anda.
Citera
2010-01-04, 18:07
Medlem
Deeecs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nollan
Då det är tämligen uppenbart att UFC inte hade något ekonomiskt att vinna på en co-promotion så är frågan om Fedor hade det. Var säcken med pengar från UFC för liten eller var det annat krångel?
Självklart hade han det.

Fedor är människa först, fighter sen. Detta är bara business för honom och hade han inte behövt så hade han inte fightats. Han har inget emot att sättas mot tufft motstånd, det har han redan bevisat, men det viktigaste är att tjäna pengar.
Citera
2010-01-04, 18:12
Medlem
!Durden!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blackfisken
Måste bara säga att jag tycker din analys är väldigt, väldigt dålig. Den har så många brister och märkliga resonemang så att man inte ens vet vart man ska börja.

OKej, jag ska få dig att inse.
.
OM FEDOR SKA BETRAKTAS SOM EN AV DE BÄSTA ELLER VARA TOP 1 I TUNGVIKTEN SOM MÅSTE HAN FÖR FAN MÖTA TOPPMOTSTÅND?

Analysera det vettja!
Och vart finns toppmotståndet? UFC.
Han skiter ju fullständigt i vad fansen vill, och varför skulle han avsluta sitt kontrakt med M-1 som han enligt vad jag läst äger lite av? Ja, därför lär vi aldrig se honom möta de som är på toppen i viktklassen...han lär möte rogers kopior...som hållt på med heltids mma i 3 år...usch..ryktas om att han ska möta verdum ...som blev åkte ur från ufc efter sin förlust...komigen lixom fedor..bevisa lite. gillar honom, men tycker det är ovanligt att man som "topp" fighter inte vill möta de bästa.
Dessutom vill jag också poängtera att man inte behöver bli otrevlig på forum bara för att någon tycker något annorlunda!? Det är min åsikt och jag vet att många andra kanske inte delar den! ta det lugnt fedor fans!
Senast redigerad av !Durden! 2010-01-04 kl. 18:18.
Citera
2010-01-04, 19:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av !Durden!
OKej, jag ska få dig att inse.
.
OM FEDOR SKA BETRAKTAS SOM EN AV DE BÄSTA ELLER VARA TOP 1 I TUNGVIKTEN SOM MÅSTE HAN FÖR FAN MÖTA TOPPMOTSTÅND?

Analysera det vettja!
Och vart finns toppmotståndet? UFC.
Han skiter ju fullständigt i vad fansen vill, och varför skulle han avsluta sitt kontrakt med M-1 som han enligt vad jag läst äger lite av? Ja, därför lär vi aldrig se honom möta de som är på toppen i viktklassen...han lär möte rogers kopior...som hållt på med heltids mma i 3 år...usch..ryktas om att han ska möta verdum ...som blev åkte ur från ufc efter sin förlust...komigen lixom fedor..bevisa lite. gillar honom, men tycker det är ovanligt att man som "topp" fighter inte vill möta de bästa.
Dessutom vill jag också poängtera att man inte behöver bli otrevlig på forum bara för att någon tycker något annorlunda!? Det är min åsikt och jag vet att många andra kanske inte delar den! ta det lugnt fedor fans!

men varför ska Fedor söka sig till topp motståndet i ufc? det är väl dom som ska söka upp han om dom vill bevisa att dom är bäst
Citera
2010-01-04, 20:18
Medlem
Fajis avatar
Kan det inte bara vara så att Fedor inte känner att han behöver bevisa något i UFC, att han inte tycker om dem som organisation. Av vad man kan dömma utifrån det man vet om honom rent personlighetsmässigt så tror jag han skiter fullständigt i vem som är n1
Citera
2010-01-04, 20:40
Medlem
fugus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Faji
Kan det inte bara vara så att Fedor inte känner att han behöver bevisa något i UFC, att han inte tycker om dem som organisation. Av vad man kan dömma utifrån det man vet om honom rent personlighetsmässigt så tror jag han skiter fullständigt i vem som är n1
Tror det är mest en principsak blandat med pengar och hans kontrakt med M-1.

Hade han varit ointresserad av att fightas i UFC hade det inte varit förhandlingar.
Senast idag meddelade Vadim att han hoppades få till en lösning med UFC.

Edit: (UPDATED on 1/4/10 at 2 p.m. ET. We're receiving conflicting information about the authenticity of the Vadim Finkelstein Twitter account and have opted to remove the quote. Additionally, stay tuned to MMAjunkie.com later today with official comment from an M-1 Global official.)
Senast redigerad av fugu 2010-01-04 kl. 21:24.
Citera
2010-01-04, 21:38
Medlem
CBSativas avatar
Goda nyheter Ska bli kul att se Fedor möta vem som helst i UFC toppen (Om han nu signar, det är en bit kvar).
Citera
2010-01-04, 21:51
Medlem
grymt! (om det nu blir av) undra vem han får möta
Citera
2010-01-04, 21:52
Medlem
fugus avatar
Lugna ner er. Om jag personligen med mitt underbara intellekt skulle gissa tror jag det är typ 2% chans att han signar med UFC baserat på dessa spekulationer.
Citera
2010-01-04, 21:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av teepifejjan
grymt! (om det nu blir av) undra vem han får möta

han är ju lovad direkt titel match om han signar
Citera
2010-01-04, 22:12
Medlem
Maliks avatar
Asså jag ser hellre Fedor vs Overeem än Fedor vs vem-som-nu-råkar-vara-UFC-champ-när-han-signar om det inte är typ Dos Santos eller möjligen Mir (visst underhållningsvärde i att se Mir slaktad). Lesnar vore iofs också kul, naturligtvis, men ändå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in