• 1
  • 2
2008-08-23, 09:25
Medlem
Känner du till någor vanligt förekommande läkemedel som inte bör tas i samband med AAS, och i så fall om du vet varför så skriv gärna, kan vara intressant och nyttigt att veta.
Citera
2008-08-23, 11:47
Medlem
Lillemannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flash-back
Känner du till någor vanligt förekommande läkemedel som inte bör tas i samband med AAS, och i så fall om du vet varför så skriv gärna, kan vara intressant och nyttigt att veta.

Skriv upp vad du tar så ska vi se...
Citera
2008-08-23, 12:33
Medlem
Finns MASSOR så du får nog specificera dig.
Citera
2008-08-23, 16:45
Medlem
Ligger nu på en Deca kur men tanken var att skapa en tråd som tar upp vad som inte bör kombineras med vad, hittade inget sånt här.
Tror det finns fler som skulle uppskatta det
Citera
2008-08-23, 17:29
Medlem
det kan ingen säga alla svarar olika på läkemedel.
jag har kört steroider tillsammans med roaccutane, antidepressiva för tillfället med allt det vanliga injects och orala antiöstrogener precis som vanligt.

ingen skillnad, kör oxar nu lite då och då, hcg verkar inte som jag ens behöver har tagit då och då men känner inte att det ger så mycket.
Citera
2008-08-24, 13:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av dobs
det kan ingen säga alla svarar olika på läkemedel.
jag har kört steroider tillsammans med roaccutane, antidepressiva för tillfället med allt det vanliga injects och orala antiöstrogener precis som vanligt.

ingen skillnad, kör oxar nu lite då och då, hcg verkar inte som jag ens behöver har tagit då och då men känner inte att det ger så mycket.

fan du verkar verkligen vara helt lost om du tror att hcg ska ge dig några ökningar
Citera
2008-08-24, 13:44
Medlem
sensationLives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farmaceuten
Finns MASSOR så du får nog specificera dig.

Vad menar du?

Det beror på, det finns väl inget som man absolut inte ska ta samtidigt som AAS, har du börjat en kur så är din kropp antagligen frisk nog för att kunna träna hårt.

Så vad menar trådskaparen, vad tänkte du på för läkemedel? Antidep? Droger?
Som allt annat när det handlar om AAS så är det individuellt, men du kommer inte hitta några läkemedel där det står "BÖR INTE BLANDAS MED ANABOLA STEROIDER"
Citera
2008-08-24, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av schlymmer
fan du verkar verkligen vara helt lost om du tror att hcg ska ge dig några ökningar

nej alltså jag tar det ju bara för att pungkulorna ska få normalstorlek, dom krymper ju med tiden när man brukar under längre perioder.
Citera
2008-08-24, 14:28
Medlem
Alladins avatar
Kanske mindre bra om man tar blodtryckssänkande mediciner pga problem med blodtrycket.
Citera
2008-08-24, 15:00
Medlem
Jahopp, jag trodde det skulel ploppa upp en liten lista här men det verkar inte som någon greppat frågan. Alla reagerar såklar inte olika på medicin, då skulle man ju aldrig kunna ge medicin efter symptom.

Det jag menade var tex värktablett med parcetamol som bör undvikas inte minst vid orala aas som tär på levern då paracetamol också är hepatotoxic.
Citera
2008-08-25, 01:05
Medlem
Citat:
sensationLive Citat:
Vad menar du?

Det beror på, det finns väl inget som man absolut inte ska ta samtidigt som AAS, har du börjat en kur så är din kropp antagligen frisk nog för att kunna träna hårt.

Sjävklart finns det mediciner du ej ska ta ihop med vissa steroider, det är vad jag menar inte konstigare än så. Bara för att man påbörjar en kur behöver det väl knappast innebära att man e frisk, väldigt konstigt resonemang då de flesta inte ens kollar upp sig innan kuren.

Tex. Testosteron Ena har ca. 150st mediciner som FDA varnar för att ta ihop med testosteron. Varav 6st av dessa mediciner är så kallade Major Interactions. Ett exempel på vad det kan innebära är tex. att du äter en blodförtunnande medicin och intar sedan 20mg anavar. Halveringstiden på den blodförtunnande medicinen fördubblas då och du kommer inom ett par dagar att ha farligt höga nivåer av den blodförtunnande medicinen. Reducerar du inte medicinen med ca.80% finns det risk för livet Räcker det som skäl? Detta är ett riktigt exempel men det finns säkert bättre då jag förmodar att de flesta som brukar steroider inte äter blodförtunnande?
Citera
2008-08-25, 01:10
Medlem
Vitamin B6 och niacin bör man också undvika i största möjliga mån då de interagerar med receptorer för steroidhormoner på ett sätt som motverkar hormonbindning.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in