2008-08-23, 02:00
Medlem
koZmos avatar
Det är så att jag vill lägga in ett nytt snyggt tema som jag hittat. Måste därmed ändra permissions på filerna uxtheme.dll, themeui.dll och shsvcs.dll så att jag kan byta namnet på dem. Går in på Egenskaper, Säkerhet, och sedan när jag ändrar så att administratörer ska få skriva i filen så får jag upp en varning att jag försöker ändra filen och sedan när jag trycker fortsätt så kommer det upp en Windows security ruta där det står: "Access is denied." Jag är ju för fan administratör och borde få styra och ställa som jag vill, men icke. Hur kommer man runt den där jävla Win security?
Citera
2008-08-23, 10:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av koZmo
Det är så att jag vill lägga in ett nytt snyggt tema som jag hittat. Måste därmed ändra permissions på filerna uxtheme.dll, themeui.dll och shsvcs.dll så att jag kan byta namnet på dem. Går in på Egenskaper, Säkerhet, och sedan när jag ändrar så att administratörer ska få skriva i filen så får jag upp en varning att jag försöker ändra filen och sedan när jag trycker fortsätt så kommer det upp en Windows security ruta där det står: "Access is denied." Jag är ju för fan administratör och borde få styra och ställa som jag vill, men icke. Hur kommer man runt den där jävla Win security?

Det går det vet jag. Jag gjorde det i samband med att jag installerade vista när det kom. Det fanns ju en timer som var tvungen att deaktiveras. Och då fick man dra upp i dosfönster och ändra rättigheterna på nån fil för att ta bort den. Kommer dock inte ihåg namnet på kommandot.
Men vid något tillfälle använde jag det också i något annat sammanhang.
Citera
2008-08-23, 11:36
Medlem
Du måste byta ägare på filerna till ditt konto först, sedan ändra behörigheterna. Från början ägs de av systemet och inte av dig.
Citera
2008-08-23, 17:38
Medlem
koZmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Resistor
Du måste byta ägare på filerna till ditt konto först, sedan ändra behörigheterna. Från början ägs de av systemet och inte av dig.

Hur gör man detta då?
Citera
2008-08-23, 17:40
Medlem
Högerklicka filen, välj egenskaper. Security-fliken, Advanced/Avancerat-knappen, Owner/Ägare-fliken, Edit/Ändra-knappen, och ändra till nån annan (t.ex dig själv).
Citera
2008-08-24, 21:51
Medlem
koZmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kissekattt
Högerklicka filen, välj egenskaper. Security-fliken, Advanced/Avancerat-knappen, Owner/Ägare-fliken, Edit/Ändra-knappen, och ändra till nån annan (t.ex dig själv).

Fanns ingen sådan flik men jag hittade cmd kommandot. Tack ändå!
Citera
2008-10-26, 01:02
Medlem
och cmd kommandot var? jag behöver det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här