Citat:
Ursprungligen postat av Micklo_no1
Tänk på att den nu i dagarna blev narkotikaklassad...
Ja, fast denna klassning följer iaf någon sorts logik. Alla andra benson är klassade, inte ens Bentazepam som ej är klassat i t ex Spanien får säljas utan läkarbesök både en och fyra ggr...
Fenazepam fann inte jag iaf någon speciell medicinsk nytta av, enda anledningen till att jag använde den ett tag var att den var laglig samt rätt billig...men den kostade för mtk i brist på 0,001 decimalsvåg, doseringar "on the fly", lång halveringstid = sjuka serumnivåer i blodet efter nån dags användande gissar jag...Biverkningar såsom minnesluckor, balansproblem, upplevelse att vara normal när man egentligen uppfört sig skumt som fan, inte ens speciellt avslappnande...Använde den som komplement, var det tänkt iaf, om min nedtrapp av Diazepam skulle bli för dryg, blev kaos istället...
Nä, klassa gärna fenazepamet, men släpp lite på restrektionerna på lättare benso som te x Bentazepam eller Oxascan kanske(fast den räknas av vissa som rätt tung med), men en mänskligare utskrivning än idag skulle inte tvinga folk att experimentera med katastrofala följder ibland, med ett ryskt bensopulver, ökänt till både styrka och egentlig effekt.
Enda jag kan tänka mig den kan vara användbar är vid avgiftningar från t ex andra bensos såsom Xanor pga halveringstiden och då om den ges i rätt doser vill säga...Om den ens någonsin kommer att komma till nytta inom vården alls då...vilket inte är så troligt...
Värre om de börjar klassa Skunk, Spice och Kratom t ex...Kratom en av de harmlösaste drogerna om man läst på rätt och mkt innan bara...Spice och Skunk vet jag inte så mkt om, men kan inte tänka mig sådana konsekvenser på Skunk som fenazepam...inga vingliga 3-veckors bläckor där inte...
Egentligen är jag för all legalisering, men då så mkt annat som både är ofarligare och bättre klassas hela tiden så rör det mig inte speciellt i ryggen med fenazepam-förbud, mer än principiellt då...