2008-08-23, 01:35
Medlem
Hej,

Är det någon som använt Phenazepam som medicin?
Utan att flumma på, bara att ta bort stark ångest?
Har tagit ca 4 mg nu och ångesten är helt väck...
Men det tog 3 timmar innan det verkar.
Senast redigerad av bagdadbobs 2008-08-23 kl. 01:41.
Citera
2008-08-23, 06:28
Medlem
[complex]s avatar
mmm..
Tagit måttligt och aldrig överdoserat...Ibland när man inte alls kunnat sova har den varit bra för insomnia.
Citera
2008-08-23, 06:32
Bannlyst
Har tagit denna drog två gånger, båda har lett till att jag har blivit totalt fucked upp ett par dagar. Men jag gillar det, sova länge och sen bara ligga och göra inget i två-tre dagar och bara käka pizza och chips. Skum drog, faktiskt.
Citera
2008-08-23, 08:57
Medlem
Micklo_no1s avatar
Tänk på att den nu i dagarna blev narkotikaklassad...
Citera
2008-08-23, 10:55
Medlem
SinCitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Micklo_no1
Tänk på att den nu i dagarna blev narkotikaklassad...

Ja, fast denna klassning följer iaf någon sorts logik. Alla andra benson är klassade, inte ens Bentazepam som ej är klassat i t ex Spanien får säljas utan läkarbesök både en och fyra ggr...

Fenazepam fann inte jag iaf någon speciell medicinsk nytta av, enda anledningen till att jag använde den ett tag var att den var laglig samt rätt billig...men den kostade för mtk i brist på 0,001 decimalsvåg, doseringar "on the fly", lång halveringstid = sjuka serumnivåer i blodet efter nån dags användande gissar jag...Biverkningar såsom minnesluckor, balansproblem, upplevelse att vara normal när man egentligen uppfört sig skumt som fan, inte ens speciellt avslappnande...Använde den som komplement, var det tänkt iaf, om min nedtrapp av Diazepam skulle bli för dryg, blev kaos istället...

Nä, klassa gärna fenazepamet, men släpp lite på restrektionerna på lättare benso som te x Bentazepam eller Oxascan kanske(fast den räknas av vissa som rätt tung med), men en mänskligare utskrivning än idag skulle inte tvinga folk att experimentera med katastrofala följder ibland, med ett ryskt bensopulver, ökänt till både styrka och egentlig effekt.

Enda jag kan tänka mig den kan vara användbar är vid avgiftningar från t ex andra bensos såsom Xanor pga halveringstiden och då om den ges i rätt doser vill säga...Om den ens någonsin kommer att komma till nytta inom vården alls då...vilket inte är så troligt...

Värre om de börjar klassa Skunk, Spice och Kratom t ex...Kratom en av de harmlösaste drogerna om man läst på rätt och mkt innan bara...Spice och Skunk vet jag inte så mkt om, men kan inte tänka mig sådana konsekvenser på Skunk som fenazepam...inga vingliga 3-veckors bläckor där inte...

Egentligen är jag för all legalisering, men då så mkt annat som både är ofarligare och bättre klassas hela tiden så rör det mig inte speciellt i ryggen med fenazepam-förbud, mer än principiellt då...
Citera
2008-08-24, 04:31
Medlem
[complex]s avatar
Vingliga tre-veckor. Om du bara doppar fingertoppen och drar av på kanten får du en liten dos som du somnar av..
Sen har man om man nån gång tagit lite mer märkt av det nån dag bara. Inte haft nån våg och varit väldigt försiktig med det där som sagt...Tagit väldigt sällan och nångång ibland. (Du måste ha överdoserat.)

Men det är bra att det klassas om massa puckon missbrukar den så dom får åka in till sjukhuset med andningstillstånd/hjärtstillestånd. Såfort man läst om Phenezapam förstår man att man måste vara extremt försiktig. Synd/tragiskt alla inte förstår det. Då blir den såklart klassad fort, och det är helt enkelt det bästa. Men synd för dom som använde den som medicin ibland..

Annars ingen medicin/drog som man kan rekommendera direkt. Mest i nödfall och om man/nån måste sova..
Annars bara skit om det missbrukas. Speciellt när dom som inte ens behöver röra ämnet gör det ändå..
Citera
2008-08-24, 05:29
Medlem
SinCitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av [complex]
Vingliga tre-veckor. Om du bara doppar fingertoppen och drar av på kanten får du en liten dos som du somnar av..
Sen har man om man nån gång tagit lite mer märkt av det nån dag bara. Inte haft nån våg och varit väldigt försiktig med det där som sagt...Tagit väldigt sällan och nångång ibland. (Du måste ha överdoserat.)

Men det är bra att det klassas om massa puckon missbrukar den så dom får åka in till sjukhuset med andningstillstånd/hjärtstillestånd. Såfort man läst om Phenezapam förstår man att man måste vara extremt försiktig. Synd/tragiskt alla inte förstår det. Då blir den såklart klassad fort, och det är helt enkelt det bästa. Men synd för dom som använde den som medicin ibland..

Annars ingen medicin/drog som man kan rekommendera direkt. Mest i nödfall och om man/nån måste sova..
Annars bara skit om det missbrukas. Speciellt när dom som inte ens behöver röra ämnet gör det ändå..

När jag först intog fenazepam så fanns inte mycket information om ämnet alls. Knappt omnämnt här på FB. Dåligt påläst, jajamensan, överdoserat jodå, behöver inte min medicin? Tja, det råder det delade meningar om, men skulle tro det...Har ätit illegal Valium i ganska terapeutiska doser nu i ca 2,5-3 år utan några problem alls. Levererades fenazepamet som piller istället för pulver så minskade nog riskerna för överdoser rejält. Jag tog en liten knivsudd varje dag, det var mitt största misstag då jag ständigt hade en rätt hög halt av ämnet i kroppen hela tiden...således en del missöden såsom minnesluckor mm...men att påstå att jag inte läser på innan jag tar någonting är en väl förhastad slutsats...Jag brukar läsa det mesta. Substansen Kratom har jag t ex plöjt igenom ofantliga mängder text angående och vågar påstå att jag vet mer än gemene man iaf om Kratom...Tillgången till öppen varnande info fanns inte i början med fenazepamet. Det var inte som det är nu när man kan läsa om hur människor reagerar ganska lika hela tiden pga överdoseringar mm. SKulle man överväga att ta en första dos fenazepam nu så hade jag nog läst på betydligt mer samt försökt få det levererat i någon sorts pillerform med en bestämd mängd mg /dos....Du kan ju inte komma och säga att bara man tar lite på fingret, strycker av det mot påskanten så får man en precis lagom dos? Menar du det allvarligt? Om jag tar en klunk mjölk varje kväll, blir den klunken då exakt lika stor varje kväll eller kommer det att skilja lite mellan klunkarnas storlek?

I alla fall om jag fick välja fritt bland alla bensos så skulle fenazepam hamna rätt långt ner på listan. Varför ta fenazepam när man kan ta Diazepam? Jag ser iaf inga fördelar med fenazepamet, det enda var lagligheten som var lockande. Som benso tycker jag den är rätt kass. Men, så överdoserade jag utan att ha läst på något innan heller såklart!

Hellre dock en legalisering eller generösare förskrivning av liknande läkemedel så slipper folk spela med liv och hälsa som insats i någon sorts strävan efter att må ok...
Citera
2008-08-30, 16:14
Medlem
Har faktiskt lyckat hålla mig på en bra nivå, utan minneslyckor och andra incidenter Har tagit ett knappnålshuvud ungefär per dag, man sover gudomligt ingen ångest osv...så det går om man vill Ända anmärkningen jag fick av en kompis var att jag sluddrade lite ibland haha men inget jag märkte av själv, kan vara bra att ha om man har jävlig ångest och inte kan sova..
Men det är ju snart klassat ändå snart synd....
Citera
2008-08-30, 16:26
Medlem
NostradamusJRs avatar
Jag funderar också på att börja använda fena som medecin då jag troligtvis inte kommer få någon riktig medecin av doktorn. Så vitt jag vet är det bara smartdrugs som säljer det men det verkar vara slut i lagret
Citera
2008-08-30, 18:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NostradamusJR
Jag funderar också på att börja använda fena som medecin då jag troligtvis inte kommer få någon riktig medecin av doktorn. Så vitt jag vet är det bara smartdrugs som säljer det men det verkar vara slut i lagret
Vad ska du använda det emot? Alltså det är sjukt svårdoserat, tror inte folk förstår hur lite man ska ta. Om det är mot dålig sömn så finns det tusen andra saker som är betydligt bättre, om det är mot ångest så finns det även där väldigt mycket säkrare och bättre grejer.

Fördelen med detta är dock priset. Men nu när det blir klassat så kommer nog ingen shop att ta in.
Citera
2008-08-30, 18:25
Medlem
NostradamusJRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 11422
Vad ska du använda det emot? Alltså det är sjukt svårdoserat, tror inte folk förstår hur lite man ska ta. Om det är mot dålig sömn så finns det tusen andra saker som är betydligt bättre, om det är mot ångest så finns det även där väldigt mycket säkrare och bättre grejer.

Fördelen med detta är dock priset. Men nu när det blir klassat så kommer nog ingen shop att ta in.

Tja mot ångest främst. Just nu använder jag mig av tramadol mot ångesten men efter ca 6 månaders dagligt bruk så får det inte jobbet gjort förutom om jag slänger i mig skyhöga doser. Så, phenazepam mot ångest samt tänkte jag ha det medans jag trappar ner tramadolet för att sen bryta missbruket.

Självklart då för att förmodligen börja om med tramadol så fort min tolerans är nere på noll igen. Men det var väl underförstått?
Citera
2008-08-30, 20:10
Medlem
Fuckts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NostradamusJR
Tja mot ångest främst. Just nu använder jag mig av tramadol mot ångesten men efter ca 6 månaders dagligt bruk så får det inte jobbet gjort förutom om jag slänger i mig skyhöga doser. Så, phenazepam mot ångest samt tänkte jag ha det medans jag trappar ner tramadolet för att sen bryta missbruket.

Självklart då för att förmodligen börja om med tramadol så fort min tolerans är nere på noll igen. Men det var väl underförstått?
Tyvärr så får du vänta en väldigt lång tid för att toleransen ska nollställas om det nu ens går.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in