Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2008-08-22, 20:01
Medlem
Tja!
Nån här som vet om man kan framkalla liknande hascholja fast med spice?
Isåfall:

Hur gör man?
E de bra/bättre?

Mvh mig
Citera
2008-08-22, 20:18
Medlem
knoxahs avatar
Nä, det går inte.
Citera
2008-08-22, 20:25
Medlem
Snyfts avatar
Nej det går inte och detta var en av de dummaste frågor jag läst här...
Citera
2008-08-22, 20:26
Bannlyst
Ni som säger att det inte går, varför skulle det inte gå?
Citera
2008-08-22, 20:34
Medlem
vådkas avatar
självklart går det extrahera ur de aktiva ämnena oh få ett potentare spice som man måste röka mindre av. problemet är bara att man inte vet vad det innehåller för några ämnen och vad de är lösningsbara i.

Om jag skulle testat att extrahera med något så skulle ja testat med aceton.
Citera
2008-08-22, 20:35
Medlem
Till Vådka

Tack för ett vettigt svar.
Citera
2008-08-23, 11:21
Medlem
Sei´taers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweCrime
Tja!
Nån här som vet om man kan framkalla liknande hascholja fast med spice?
Isåfall:

Hur gör man?
E de bra/bättre?

Mvh mig

Man kan röka skrapet.. Borde gå att göra olja på det med.. Frågan är ju som sagt hur..
Citera
2008-08-23, 14:43
Bannlyst
Det är väl bara att prova? Acetonmetoden är löjligt enkelt.

Personligen ser jag inte meningen med att extrahera, såvida man inte sitter på vanliga Spice eller silver. Olja gör man i regel på cannabisblad, eller klent standardbrass. Att göra det på diamond är nog ganska så meningslöst.

Ett tips om ni vill komma så långt som möjligt på Spice är att röka det i en vaporiser. Jag drog i mig 2g gold, frustrerad över utebliven effekt. 10 minuter senare var jag i ett väldigt underligt tillstånd. Så bäng har jag inte blivit ens på bra gräs.
Citera
2008-08-24, 00:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av UnnamedPlayer
Det är väl bara att prova? Acetonmetoden är löjligt enkelt.

Personligen ser jag inte meningen med att extrahera, såvida man inte sitter på vanliga Spice eller silver. Olja gör man i regel på cannabisblad, eller klent standardbrass. Att göra det på diamond är nog ganska så meningslöst.

Ett tips om ni vill komma så långt som möjligt på Spice är att röka det i en vaporiser. Jag drog i mig 2g gold, frustrerad över utebliven effekt. 10 minuter senare var jag i ett väldigt underligt tillstånd. Så bäng har jag inte blivit ens på bra gräs.
Hmm testat att dra i dig 2g med bra gräs på samma tid då? Dessutom så är effekten så olika av spice... och om man äter eller intar spice oralt så ska man ju bli dålig av vad jag vet.. står ju på posen "not for human consumtion".
Citera
2008-08-24, 08:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av druddio
Hmm testat att dra i dig 2g med bra gräs på samma tid då?
Jag kan inte längre bli så bäng på cannabis. Jag blir bara tröttare och tröttare, för att sedan somna. Det jag upplevde på Spice kan jämföras med hur jag kunde bli de första gångerna jag rökte cannabis.

Så ja, jag kan komma längre på Spice än på bra gräs.
Citera
2008-08-24, 16:53
Medlem
Jontishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UnnamedPlayer
Jag drog i mig 2g gold, frustrerad över utebliven effekt. 10 minuter senare var jag i ett väldigt underligt tillstånd. Så bäng har jag inte blivit ens på bra gräs.

2g spice gold är ju extremt mycket! min 3g spice gold påse räckte till över 10 gånger

Ontopic, så borde det väl inte vara så svårt att ta reda på med etanolmetoden... Men lite surt om man blir av med allt...
Senast redigerad av Jontish 2008-08-24 kl. 17:32.
Citera
2008-08-24, 19:40
Medlem
GeneralPåsfågels avatar
Läste en guide här på fb (hittar inte igen tråden) för ett tag sen hur man gjorde "spice-hasch" och då använde dom aceton så det borde funka

om någon hittar tråden så länka gärna
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in