2008-08-22, 16:23
Medlem
För cirka 1 år sen eller mer/mindre så började datorn sega så in i satan. Jag började även få problem gällande Firefox när man skulle spara bilder(spara som). Samma gällde IE, skulle jag spara något eller "bläddra" fram en fil så fick jag antingen felrapport eller så stängdes bara IE ner.

Före datorn började sega, jag spelade ett spel som heter Gunbound som liknar spelet Worms. Jag använde såkallad aimbot till det och jag hade en privat aimbot som blev patchad, så jag tankade mig en ny från en säker sida. När jag väl fått hem aimboten så stod det "Install on C:\" eller "Install on D:\". Jag tog Install on C:\ iom att dom sa att aimboten skulle ligga på disken där windows låg, jag var jävligt dum att gå på det....

EFTER jag installerat började datorn bli otroligt seg, startupen tog extremt lång tid och allt annat var också extremt segt. Jag virusscannade iaf datorn med alla möjliga program och fick bort det jag hittade, men problemet kvarstod.

Jag skriver en lista på vad som händer i diverse program nedanför.

FIREFOX:

Spara bild som = The filepicker was unexpectedly closed by Windows.

IE:

Spara bild som = Felrapport eller stängs ner utan någon varning.

Bläddra fram fil för att ladda upp t.ex. = Samma som ovan.

MS PAINT:

Spara bild som = Felrapport eller stängs ner utan någon varning.

Öppna fil = Samma som ovan

MSN MESSENGER:

Bläddra fram visningsbild = Felrapport eller stängs ner utan någon varning.

Skicka filer = Samma som ovan.

Jag har även fått diverse felrapporter på windowsprogram(?) såsom Loggboken osv direkt när jag startat dom. När vi ändå är inne på Loggboken, en snubbe tipsade mig att kolla i Loggboken efter rapporter efter att problemen uppståt och jag hittade oerhört många av dessa:

Typ: Fel
Datum: X
Tid: X
Källa: disk
Kategori: Ingen
Händelse: X
Användare: Saknas
Dator: GAMERS-PARADISE

Högerklickar jag och tar egenskaper på en av dessa kommer denna informationen upp: Det finns ett felaktigt block på enhet \Device\Harddisk0\D.

Någon som har NÅGRA som helst förslag om vad fan som händer? Jag har kollat google efter filepicker-frasen och har provat dom lösningarna folk kommit med, utan resultat.
Senast redigerad av hybbe 2008-08-22 kl. 16:28.
Citera
2008-08-24, 11:49
Medlem
Ödlans avatar
GunBound använder nProtect GameGuard för att förhindra fusk. Med tanke på att det faktiskt handlar om en aimbot som ligger i katalogrooten och vad GameGuard använder för metoder för att "fungera" tänker jag slänga ut en vild gissning riktad mot GameGuard.

Citat:
Because of its method of actuation (similar to a rootkit), it is criticized for being too invasive. The software installs a device driver and offers no way to uninstall it; even uninstalling the game will still leave some files hidden on the system. In recent versions (revision 1007 and up), GameGuard fails to halt when the game ends, so GameGuard continues to use resources and inject code into processes. This is usually not noticeable to the end-user, as GameGuard masks its intense CPU usage by hooking Windows system querying APIs. Most anti-virus vendors exclude nProtect GameGuard from their detection databases due to it being commercial software.
- Wikipedia

Citat:
for the gaming community out there i start off saying why do you play games with this system of anitcheat on it? for what i know it installs itself as a kernel driver to you computer and taking almost all rights away from you. it has no way to uninstall this driver and it is a trojan bundled into many of patches. i to this day have played 1 game that used gameguard and still find no way to unistall the driver.
this thing was made to prevent cheating but it rules your whole computer and has actions of a rootkit. and any program that keeps a clear process will make gameguard go on a restart fenzy because if it can not control the processes you use it makes you think you have been beached for having a hack type program.
- Why isn't gameguard banned?

Finally...a Way To Uninstall Nprotect Gameguard!

Värt ett försök.
Citera
2008-08-24, 23:37
Medlem
Körde programet, skrev "YES" för att få bort resterande filer men det stod att inget var installerad. För att klargöra det lite mer, det var alltså aimboten som jag "installerade" på C:\ som gjorde att datorn började sega osv, inte GameGuard som I sig installerades samtidigt som GunBound.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in