Citat:
Ursprungligen postat av jetto thrul
i ärlighetens namn, jag vet inte vad som skiljer en folkhögskola från andra skolor eller ens om jag behöver veta det. Vad jag däremot vill veta är huruvida chansen är stor att deras kurser håller hög kvalité. Jag vill läsa spanska på fortsättningsnivå, har pluggat på medborgarskolan tidigare men det var sådär... instituto cervantes har bra kurser men de blir aldrig av därför att de får inte ihop tillräckligt många deltagare och universitetet kommer jag nog inte in på just nu därför att mitt högskoleprov är för gammalt.
alltså; är kursen i spanska på folkhögskolan i stockholm ett alternativ tror ni?
någon som har pluggat på en folkhögskola?
jag läste in hela gymnasiet på folkhögskolan i västerås, och det var sveriges största blaj-skola. lärarna var sveriges rejects, kursupplägget luddigt och lektionerna saknade struktur.
jag har suttit i möte med rektor 1 (som raggade på mina vänner på krogen en gång. åldersskillnad på 25 år), möte med rektor 2, möte med nästan samtliga i lärarstyrkan....
säg "folk high school" 10 gånger snabbt så har du min åsikt.
huruvida stockholms FHSK är bättre vet jag inte, men jag har träffat människor som pluggat på andra folkhögskolor och de har tyckt att de har varit klart godkända.