2008-08-24, 19:20
Medlem
korqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bumbaclot
testa att använda dig av nvidia-settings

Det gör jag alla redan, där står det att upplösningen är 1680x1050
Citera
2008-08-24, 19:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av korq
Det gör jag alla redan, där står det att upplösningen är 1680x1050
och du har sparat till xorg.conf (finns en knapp i nvidia-settings för det) och startat om X genom ctrl+alt+backspace?
Citera
2008-08-24, 19:42
Medlem
korqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bumbaclot
och du har sparat till xorg.conf (finns en knapp i nvidia-settings för det) och startat om X genom ctrl+alt+backspace?

Det sparas till XF86Config och inte till xorg.conf, ursäkta mig.
Ja jag har startat om X, här kommer länk till min x config.

http://svq.ath.cx/upload/XF86Config
Citera
2008-08-24, 22:36
Medlem
korqs avatar
Tror jag har fixat det, förutom att fontsen är enorma i webbläsaren.
Skulle dock behöva hjälp med Flash, får det inte till att fungera genom att bara skriva pacman -S flashplugin jre
vilket det står ska fungera på Arch wiki. Någon som har ett annorlunda tillvägagångssätt?
Citera
2008-08-24, 22:44
Medlem
Påpassligt att du gjorde en tråd om arch och pacman imorn ska jag själv försöka mig på att installera arch på datorn
lånar tråden lite och kommer med en fråga. I ubuntu är det *.deb filer man använder och i fedora *.rpm.
Jag behöver ha Autodesk Maya på datorn, och installations filerna är *.rpm som man lätt kunde göra om till *.deb med hjälp av alien. Men vad använder arch linux för paket och finns det något sätt att göra om *.rpm till det formatet?
Citera
2008-08-25, 00:08
Medlem
acuras avatar
Om det är så att du kör med en helt enorm font i dina GTK-applikationer så kan det vara värt att kolla på denna:
http://wiki.archlinux.org/index.php/DPI
Citera
2008-08-25, 17:47
Medlem
korqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fghj.
Påpassligt att du gjorde en tråd om arch och pacman imorn ska jag själv försöka mig på att installera arch på datorn
lånar tråden lite och kommer med en fråga. I ubuntu är det *.deb filer man använder och i fedora *.rpm.
Jag behöver ha Autodesk Maya på datorn, och installations filerna är *.rpm som man lätt kunde göra om till *.deb med hjälp av alien. Men vad använder arch linux för paket och finns det något sätt att göra om *.rpm till det formatet?

Tror att arch använder sig utav tar.gz paket men jag är inte säker.
Citera
2008-08-25, 21:54
Medlem
Citat:
Tror att arch använder sig utav tar.gz paket men jag är inte säker.

is correct

Citat:
Ursprungligen postat av fghj.

Det va en bra fråga... vad jag vet så finns det ingen konverterar till .tar.gz formatet... dock så borde det ju gå att kompilera manuellt?
Citera
2008-08-26, 20:36
Medlem
korqs avatar
DPI problemet är fortfarande ett faktum, på Flashback ser texten relativt normal ut, men om man tar Google eller andra sidor så ser man knappt vad det står på sidan, använder 96x96, andra tips är välkomna.
Dessutom laggar min webbläsare när jag scrollar också, har dock 4000 fps i glxgears så grafiken tordes inte vara ett problem, vet inte vad det kan vara.
Ska testa med opera, men firefox är skönare på nix imo.
Citera
2008-08-26, 20:51
Medlem
Citat:
DPI problemet är fortfarande ett faktum, på Flashback ser texten relativt normal ut, men om man tar Google eller andra sidor så ser man knappt vad det står på sidan, använder 96x96, andra tips är välkomna.
Dessutom laggar min webbläsare när jag scrollar också, har dock 4000 fps i glxgears så grafiken tordes inte vara ett problem, vet inte vad det kan vara.
Ska testa med opera, men firefox är skönare på nix imo.
Märkligt, jag har inget problem alls med textsnitt på hemsidorna. Har du installerat dom teckensnitten som tas upp i "nybörjarguiden?"

pacman -S ttf-ms-fonts ttf-dejavu ttf-bitstream-vera
Citera
2008-08-26, 21:17
Medlem
korqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av woicer
Märkligt, jag har inget problem alls med textsnitt på hemsidorna. Har du installerat dom teckensnitten som tas upp i "nybörjarguiden?"

pacman -S ttf-ms-fonts ttf-dejavu ttf-bitstream-vera

Yes, http://svq.ath.cx/upload/XF86Config såhär ser min X-config ut.
Citera
2008-08-26, 23:40
Medlem
Citat:
Yes, http://svq.ath.cx/upload/XF86Config såhär ser min X-config ut.
Okej. Tyvärr är jag långt ifrån expert, så att felsöka din xorg.conf är inte rätt jobb för mig i alla fall. Kan du ta ett screenshot på hur det ser ut? Kan vara lättare att klura ut 'felet' då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in