2008-08-22, 13:41
Medlem
Kommer inte in i Windows frutom i felskert lge. Har rddat de viktigaste filerna men vill se om det gr att lsa utan formatering.

Felet uppstr efter den dr laddningsrutan med windowsloggan och plupparna som ker p den dr mtaren. Efter det blir det bara svart.

Har inget virusprogram (har haft problem att hitta ngot som r gratis samt varit slapp) vilket kan vara orsaken.

Vad ger ni mig fr rd? Har inga jtteviktiga saker som inte r backupade men det vore sklart sknt att slippa formatering, med tanke p musik och s som jag har sparad.
Citera
2008-08-22, 15:00
Medlem
Har du provat att anvnda Systemterstllning p datorn? Ifall det r en desktop version av Windows?

Om Avast fungerar p din Windows version r det ett utmrkt gratisalternativ. ven AVG r gratis fr hemanvndare.
Citera
2008-08-22, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burritomannen
Kommer inte in i Windows frutom i felskert lge. Har rddat de viktigaste filerna men vill se om det gr att lsa utan formatering.

Felet uppstr efter den dr laddningsrutan med windowsloggan och plupparna som ker p den dr mtaren. Efter det blir det bara svart.

Har inget virusprogram (har haft problem att hitta ngot som r gratis samt varit slapp) vilket kan vara orsaken.

Vad ger ni mig fr rd? Har inga jtteviktiga saker som inte r backupade men det vore sklart sknt att slippa formatering, med tanke p musik och s som jag har sparad.

slcker skrmen eller stnger den av? Fr det lter exakt som ett fel jag hade, de visade sig att det var fr mycket strm p ett vgguttag. Jag kunde ocks bara kra i felskert lge, d den drar mindre strm.

Har du pluggat in ngonting mer nyligen?

Om skrmen slcker sig men Windows r igng, stng av datorn och dra ur ALLA kablar och ha in dom igen. Om detta inte funkar, frsk att ha ur ngra strmslukande saker och frsk igen.
Citera
2008-08-22, 16:04
Medlem
Det blir bara svart. Det verkar inte hnda ngot emd sjlva bildskrmen, utan jag kommer bara till en svart ruta. Den tnker lite, sen hnder inget mer. Laddar ner avg-antivirus s fr se hur det gr.
Citera
2008-08-22, 16:07
Medlem
Nr man kommer till det stllet dr man vljer felskert lge, s har jag provat att frska starta med senast fungerande instllningar. r det systemterstllning? I s fall fungerade det inte.
Citera
2008-08-22, 16:33
Medlem
NiKz0rs avatar
r det en relativt ny dator s brukar det finnas vid uppstart d du spammar ngon av F# tangenterna... d du kommer in i ett slags terstllnings-lge..

dr brukar du f olika alternativ att g vga.. ett brukar vara att terstlla windows till dess nyinstalerade skick...

helpdesk p fabrikantens hemsida brukar man f reda p vilken knapp du ska trycka "spamma" p under uppstart.

Vrt ett frsk!
Citera
2008-08-22, 16:41
Medlem
Hehe, gick inte att starta virusprogrammet. Startade d om datorn och kom d in i vanliga windows (hade provat flera gnger innan) Virusprogrammet fungerar fortfarande inte, och inte heller firefox. Det r skumt, men det knns som det gr framt nu.

Tack fr all hjlp!
Citera
2008-08-22, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NiKz0r
r det en relativt ny dator s brukar det finnas vid uppstart d du spammar ngon av F# tangenterna... d du kommer in i ett slags terstllnings-lge..

Det r en funktion i Windows och har funnits sedan i alla fall sedan Windows 95. Vilken tangent det r har dock varierat lite, men i Windows XP och senare r det F8. Den behver heller inte "spammas" utan det rcker med att du trycker ner den en gng precis innan Windows-loggan kommer upp.

Dr kan man sedan vlja hur datorn ska startas.
Citera
2008-08-22, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burritomannen
Nr man kommer till det stllet dr man vljer felskert lge, s har jag provat att frska starta med senast fungerande instllningar. r det systemterstllning? I s fall fungerade det inte.

Systemterstllning r ett program som ligger under Tillbehr -> Systemverktyg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in